Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imelät yhteiskuvat facebookissa ja loppuminen

Vierailija
29.01.2026 |

Miksi jotkut ihmiset laittaa säännöllisesti yhteiskuvia seurustelukumppaninsa kanssa, joihin kirjoittavat " mä rakastan sua" "olet kakkkeni" jne jotain ihmelää. Yleensä nämä on naisia. Ymmärrän kun nuoret tekee, mut keski-iläiset.

Sitten joka kerta ne imelät yhteiskuvat muuttuvat yhteiskuviksi joissa on ensin vähän etäisyyttä ja sitten enemmän ja enemmän. Teksti pysyy yhä imelänä. Kunnes ne kuvat loppuvat. Ja suhde on ohi noin 3-5 vuodessa. Aina sama kaava toistuu.

Onko vain mulla näitä tuttuja vai muillakin?

Tai jos itse laitat, miksi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen media teki kaikista Big Brother -tähtiä. Ihminen toimii moraalisemmin ja paremmin, kun sillä on yleisö. Sosiaalinen media tekee ihmisestä parempia, koska voimme kertoa siitä muillekin.

Kun parisuhde-dinner päätyy liian humaltumisen jälkeen kuitenkin tappeluun kummankin existä, sitä ei näytetä some-seuraajille. Kun on ryypiskellyt, sekoilut ja pettänyt kumppaniaan edellisenä iltana, sitä ei tarvitse kertoa somessa. Sen sijaan voi näyttää koko maailmalle seuraavana päivänä, kuinka ollaan oman rakkaan ja lasten kanssa Linnanmäellä hauskaa pitämässä. Ja Hoplopissakin tulee käytyä lasten kanssa, kun siitä saa kuvan someen.

Eikä kukaan jaksaisi matkustaa Lontooseen tai Berliiniin, jos sitä ei saisi jakaa muutenkin. Samanlaisia ostoskatuja siellä on kuin ihan missä tahansa muualla.

Ei kai kukaan jaksaisi siivota työviikon jälkeen, jos sitä ei kuvaisi someen viinilasin äärellä. 

Vierailija
22/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingonilo paras ilo? No kyllä näyttää olevan, oikein toivotaan kaikkien eroavan ja tutkitaan kuvia mikroskoopilla kuinka monta senttiä nyt seisotaan kauempana :D

Jos sama kaava toistuu joka kerta tiettyjen ihmisten kohdalla. Oletko niitä, jotka laittavat näitä kuvia? 

Mun tuttava kyllä näiden kuvien välissä vihjaa aina mietelauseilla niistä miehen vioistakin. Yhtä vuoristorataa. Eniten säälin sitä toista osapuolta, vaikka voihan olla että hänessäkin on jotain mikä saa tuttuni epävarmaksi (mutta silti ei ovarsinkaan toisen osapuolen arvosteleminen kuulu puolitutuille seuraajille)

Itse näen tuontyyliset postitukset epätoivona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyhjät kattilat kolisevat eniten", kuten sanotaan. 

Samaa sarjaa kuin kerran vuodessa suksilla hiihtolomalla käyvä tuttu laittaa aina kuvat, miten ollaan laskemassa. Toisen kaveriporukan kanssa käydään pari-kolme -reissua vuodessa ulkomaita myöten rinteessä/backarilla/offeilla eikä sieltä kukaan postaa mitään someen.

Kerran kesässä 54 tasurilla golffaavan on pakko laittaa se kuva sieltä kentältä, ehkä auringonlaskusta.

Jne.

Vierailija
24/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen media teki kaikista Big Brother -tähtiä. Ihminen toimii moraalisemmin ja paremmin, kun sillä on yleisö. Sosiaalinen media tekee ihmisestä parempia, koska voimme kertoa siitä muillekin.

Kun parisuhde-dinner päätyy liian humaltumisen jälkeen kuitenkin tappeluun kummankin existä, sitä ei näytetä some-seuraajille. Kun on ryypiskellyt, sekoilut ja pettänyt kumppaniaan edellisenä iltana, sitä ei tarvitse kertoa somessa. Sen sijaan voi näyttää koko maailmalle seuraavana päivänä, kuinka ollaan oman rakkaan ja lasten kanssa Linnanmäellä hauskaa pitämässä. Ja Hoplopissakin tulee käytyä lasten kanssa, kun siitä saa kuvan someen.

Eikä kukaan jaksaisi matkustaa Lontooseen tai Berliiniin, jos sitä ei saisi jakaa muutenkin. Samanlaisia ostoskatuja siellä on kuin ihan missä tahansa muualla.

Ei kai kukaan jaksaisi siivota työviikon jälkeen, jos sitä ei kuvaisi someen viinilasin äärellä. 

Minä katson ainakin mieluummin positiivisia kuvia. Tarviiko sitä kaikkea kertoa kaikille. Minä olen matkustanut paljon, mutta en niitä kuvia someen ole laittanut. 

Vierailija
25/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka aina tekee Instagram-tilin kun alkaa seurustelemaan. On maailman parasta seuraa ja niin ihania yhteiskuvia ja pitää kaikki mahdolliset tutut ja exät saada sit kaveriksi ja seuraamaan tätä ihanuutta.

Hän on ihana ja tolkun ihminen, tosi fiksu ja älykäs oikeasti eikä tää oikein sovi oikein imagoon.

Kait sen ymmärtäis jos olis 14 v muttakun hän on 44v ukko 🤦

Vierailija
26/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha tiedän tuollaisen, aina alussa mieletön hehkutus että nyt on löytynyt sielunkumppani, kaksoisliekki, the one, kunnes.... ei enää kuulukaan tuosta unelmien tyypistä yhtään mitään. 

Koska tärkeintä on esittää rakastumista ja rakkautta.

Kyllä nämä tyypit erottaa nopeasti. Osa ihmisistä kammoaa edelleen yksityiselämänsä käänteiden tunnollista raportointia puolitutuille, jopa ventovieraille.

Miksi ei saa iloita näkyvästi, jos on onnellinen? 

Kun iloitaan näkyvästi silloinkin kun ei olla enää onnellisia. Siis huijataan tuttuja jotka näkevät päivityksen. Vaikka samalla kuvan laittajilla on jo lusikat jaossa.

Miksi se haittaa sinua?

Vierailija
27/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tyhjät kattilat kolisevat eniten", kuten sanotaan. 

Samaa sarjaa kuin kerran vuodessa suksilla hiihtolomalla käyvä tuttu laittaa aina kuvat, miten ollaan laskemassa. Toisen kaveriporukan kanssa käydään pari-kolme -reissua vuodessa ulkomaita myöten rinteessä/backarilla/offeilla eikä sieltä kukaan postaa mitään someen.

Kerran kesässä 54 tasurilla golffaavan on pakko laittaa se kuva sieltä kentältä, ehkä auringonlaskusta.

Jne.

Sulla on siis kavereita, jotka laittaa kuvia ja toiset eivät? Itse en laita kuvia, mutta jokainen käyttää Facebookia omalla tavallaan enkä sitä arvostele. 

Vierailija
28/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on kun nainen postaa noita, ja mies antaa omissa kommenteissaan ymmärtää että tässä ollaan nyt vain sen yhden asian takia yhdessä. Kai se on vain niin että rakkaus on sokea. Toinen haluaa uskoa ja rakastaa ja kukapa ei olisi epävarma kun huomaa ettei toinen ole täysillä mukana kuitenkaan. Silloin voi olla tärkeä pönkittää sitä "rakkautta" jotenkin vaikka yhteiskuvilla. Ei niitä postaaja itse välttämättä edes tajua ristiriitaisiksi.

Vierailija
29/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla facessa vanha koulukaveri, joka vuosikausia laittoi usein kaikenmaailman pussailu- ja muita kuvia ja tjust tuollaisia ap:n mainitsemia tekstejä niihin. Muutenkin korosti aina heidän ah niin ihanaa parisuhdettaan.

Sitten päivitykset äkisti loppui ja muutaman kuukauden kuluttua alkoivat taas - mutta nytpä olikin kuvissa ihan eri mies. mielenkiinnolla odotan, koska sama kuvio toistuu seuraavan kerran.

Vierailija
30/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran kaveriltani miksi hän laittaa yhteiskuvia heidän parisuhteestaan, niin kokee kuvat ihmisistä mielenkiintoisimmiksi kuin kuvat, joissa ei ole ihmisiä.  Niin, että eihän sitä oikein voi toista arvostella, jos jonkun luovuus on sitten niissä parisuhdekuvissa. Jos ne kokee kauniiksi ja tärkeiksi? Vähän sama kuin kuin jotkut kuvaa sisustustaan tai ruoka-annoksia tai tapahtumia tai pilviä lentokoneesta. Ne ovat kaikki niin samanlaisia, tylsiä, mutta kai se kuva jotenkin kertoo kuvaajan tunteita kuin hän miettisi onko kuva oikeasti hyvä/kiinnostava/erilaisempi kuin muilla.

Vierailija
31/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä nauratti, kun hyvän kaverin uusi yksi hoito laittaa Instaan juuri näitä postauksia heidän viikonloppureissuistaan. Kyseinen mamma vaan ei ihan ole kartalla, että samalla kaverilla on toisina viikonloppuina hyvin samanlaisia reissuja parin muunkin daamin kanssa. On myös siis laittanut koko kaveriporukan heti seurantaan ja itselläkin tapana vastamertata automaattisesti. 

Tämä kaveri itse ei ole somessa juurikin siksi, ettei häntä voida tägätä näihin. 

Joka kerta se homma on palanut muutamassa kuukaudessa ja sitten on hiljaista. Joskus tullut tosin meille muille sättimisiä hänen suojelemisestaaan. Aikuisen jutut meille muille kuulu...

Vierailija
32/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran kaveriltani miksi hän laittaa yhteiskuvia heidän parisuhteestaan, niin kokee kuvat ihmisistä mielenkiintoisimmiksi kuin kuvat, joissa ei ole ihmisiä.  Niin, että eihän sitä oikein voi toista arvostella, jos jonkun luovuus on sitten niissä parisuhdekuvissa. Jos ne kokee kauniiksi ja tärkeiksi? Vähän sama kuin kuin jotkut kuvaa sisustustaan tai ruoka-annoksia tai tapahtumia tai pilviä lentokoneesta. Ne ovat kaikki niin samanlaisia, tylsiä, mutta kai se kuva jotenkin kertoo kuvaajan tunteita kuin hän miettisi onko kuva oikeasti hyvä/kiinnostava/erilaisempi kuin muilla.

No tämä kyllä. Itsekään en jaksa yhtään kännykällä roiskittuja maisema-, annos- tai lemmikkikuvia. Ketä ne kiinnostaa, oikeasti? Mutta toisaalta ne parisuhdekuvatkin ovat kyllä noloja. 

Vierailija
33/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari fb kaveria, jotka laittaa ainoastaan itsestään keikistelykuvia. Huulet törröllään ja vähän tissivakoa. Monta kuvaa itsestä. Sekin on aika naurettavaa.

Vierailija
34/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari fb kaveria, jotka laittaa ainoastaan itsestään keikistelykuvia. Huulet törröllään ja vähän tissivakoa. Monta kuvaa itsestä. Sekin on aika naurettavaa.

Itsellä yksi tuttu, kohta jo 50-vuotias, joka postailee kerran viikkoon itsestään kuvan makoilemassa jossain hinkit "viettelevästi roikkuen". Omaa siis isot meijerit, mutta on kyllä muuten jo vähän...ikääntynyt normaalisti. 

Nolointa siinä, että usein ne kuvat on jotain 10-15 vuoden takaisia ja ne samat kuvat kiertää profiilissa aina vuorollaan :D 

Välistä seurusteli hetken ja silloin feedi oli täynnä niitä väkisinpussaamiskuvia, missä mies näytti siltä, että olispa jossain muualla. Ja pianhan se olikin. Ja taas meijerikaruselli kiertää. 

Vierailija
35/35 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on niin metka, että ne saattaa ensin olla eron partaalla riidoissaan, kun ne on meillä viettämässä iltaa. Sitten ne ottaa yhteiskuvan, koska synttärit, uusivuosi tai jotain. Kaveri postaa sen someen niin että linkittää miehen nimen. Sen jälkeen pakottaa miehen laittamaan sydämen kuvaan. Vähän ajan päästä ne taas ilkeilee toisilleen. Mä ymmärrän, että kaveri on saanut kalastettua itselleen ns. tasokkaan miehen, itseään paremmassa asemassa paremoipalkkainen, komea ja haluaa siksi merkata reviiriään someen. Mutta vaikea uskoa että tuollainen suhde kestää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan