Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku tuli kirjastoon koiran kanssa, vaikka ovella on kieltokyltti

Vierailija
28.01.2026 |

Tuo ei ollut avustajakoira. Sanoin omistajalle, joka käveli ohitseni, ettei tänne saa tuoda koiria. Hän totesi nokka pystyssä, että hän vain palauttaa kirjat ja ettei hän voi jättää koiraa ulos.

Aika erikoista logiikkaa. Kieltokyltti ei ole siellä huvin vuoksi, vaan siksi, että myös allergiset, osa heistä lapsia, pääsisivät hekin kirjastoon. Jos jokainen koiranomistaja alkaa ajatella, että eihän se haittaa, jos meidän pikku Murre käy siellä, niin siellä on kohta aika monta koiraa ja allergiset jäävät ulos. Koiraa voi ulkoiluttaa myös erikseen, tai kirjat palauttaa seuraavana päivänä.

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#koiravihanäkyväksi

Vierailija
102/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Allergiset ja pelokkaat IHMISET ovat AINA ETUSIJALLA koiriin ja muihin eläimiin nähden! "

No ei todellakaan ole. Minulla on eläinalan yritys miljoonan liikevaihdolla ja siellä ei tehdä erityisjärjestelyjä allergisten tai pelokkaiden ihmisten vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin näköjään koiravihaajien foorumi, haukutaan oikein joukolla koiraihmisiä: HAU HAU

Koiranomistajista on tullut piittaamattomia (paskat jalkakäytävillä ja naapurien häirintä ikuisella rakkien räkyttämisellä, kun ei sen vertaa viitsitä kouluttaa, että se koira viihtyisi kotonaan yksinään jne jne) ja minä itse ja ennen kaikkea mun koira -tyyppejä, joille se koira menee ihan kaiken edelle. 

Jos jossain on kieltomerkki, niin se oikeasti tarkoittaa KIELTOA, kuten talviset hiihtoladut tai kirjastot jne.

Itselläni ei ole allergioita, mutta voin hyvin kuvitella millaista se on. Kavereilla on, ja olen toki nähnyt vierestä kärsimyksen. 

Vierailija
104/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes allerginen, ja minua ärsyttää, että ne koirat pitää tuoda joka paikkaan. Joskus opettaja toi koiransa oppitunnille ja mitä siitä oppitunnista tuli? Ei mitään, kun muut olivat: "oiii miten lutunen tuuule täänne uiuiui".

Oispa meilläkin opettaja tuonut koiransa. En tiedä mikä on vialla ihmisissä, jotka vihaavat koiria.

Teillä koiraihmisillä se vika on päässä. Palvotte koiria kuin ne olisi joitain niin ihanaa ja tärkeää. Samalla haukutte muita ja kehutte itseänne ja itsessään ei ole koskaan mitään vikaa. 

Nehän on niin ihanaa ja tärkeää 🥰

Ei ole. Vaan ärsyttäviä, haisevia paskakasoja joiden kieli roik

Puhutko itsestäsi? Ihminen, joka on täynnä vihaa, vihaa kaikkein eniten itseään.

Vierailija
105/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#koiravihanäkyväksi

Tässä taitaa nyt kuitenkin olla kyse koiranomistajien piittaamattomuudesta, eläin ei määrää itse mitä se tekee ja minne menee!

Vierailija
106/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän kirjastossa myös lukukoiria. Ihan sama jos nopee kirjojen palautus. 
Nuttura löysemmälle

Onko töissä tuo lukukoira? 

Vierailija
107/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Allergiset ja pelokkaat IHMISET ovat AINA ETUSIJALLA koiriin ja muihin eläimiin nähden! "

No ei todellakaan ole. Minulla on eläinalan yritys miljoonan liikevaihdolla ja siellä ei tehdä erityisjärjestelyjä allergisten tai pelokkaiden ihmisten vuoksi.

Lain edessä on ihminen aina etusijalla ennen eläintä, jos nyt vaikka mietitään juuri kummalla on etuoikeus elää. Eläin on lemmikki, olkoon liikevaihtosi vaikka sata miljoonaa. On oma asiasi ketä palkkaat. 

Puhut nyt ihan eri asiasta kuin aloituksessa on kyse.

Kyllä sinunkin on noudatettava yrityksesi ulkopuolella kieltoja, et voi viedä koiriasi kiellettyihin paikkoihin.

Vierailija
108/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kääpiövillakoira, josta kukaan lähipiirin pahasti koira-allergisista ei ole saanut oireita. En kyllä silti vie tätä paikkoihin, joihin koiria ei saa viedä tai ei ole hyvien tapojen mukaista. Osa kahviloista sallii koirat, osa ei. Käydään koiran kanssa sellaisissa missä saa. Samoin lähikaupassa olen käynyt koiran kanssa, kun siellä on koirakärrykin.

Mutta ihmettelen kyllä ihmisiä, jotka itsekkäästi vievät koiriaan joka paikkaan. Juuri muutama viikko sitten näin lapsen urheilutapahtumassa sisähallissa jollain koiran mukana. Ei siellä kieltoja ollut, mutta vähän saisi käyttää omaa harkintaa. Joku urheilevista lapsista voi olla allerginen ja astmainen, ja yksi hallissa pyörivä koira voi pilata lapsen päivän ja seuraavan viikonkin, jos saa pahan reaktion. 

Vierailija
109/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin näköjään koiravihaajien foorumi, haukutaan oikein joukolla koiraihmisiä: HAU HAU 

Hau hau hau ja vou vou vou, siinä on meidän työmme 🎶

Vierailija
110/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria raahataan nykyään joka paikkaan ja sitten ihmetellään, kun se ulisee eroahdistuksissaan kotona. Minun työpaikkaan tuli juuri koirakielto ja useampi ihminen ihmetellyt ovella, että tarkoittaako tuo tosiaan, ettei saa tulla koiran kanssa. En ole koiravihaaja ja minulle itselläkin on koira.

Vierailija
111/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyhän kirjastossa myös lukukoiria. Ihan sama jos nopee kirjojen palautus. 
Nuttura löysemmälle

Niin, eihän noita lukupaskarakkejakaan pitäisi kirjastoissa olla. Ihan infantiiliksi mennyt nykymeno kun pitää paskarakkeja joka paikkaan tunkea... lukuempatiaturvaturvakoira aaahh oooohhh niin söpöä. Ei, ei ole.

Koirat on niin hyödyllisä että paras olisi siedättää itsensä.  Ihmisestä muuten irtoaa myös kaikkea, kuka sanoo mistä se reaktio tulee?  Koiran näkemisestä?  Hälinää tietysti jos on monta mutta niin tulee lapsistakin. 

Kaikille koirat ei ole hyödyllisiä! Mitenkäs, jos kissat tulisi ulkoilureissulla kirjojen palautukseen mukaan? 

Vierailija
112/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira-allergioissa on paljon myös psyykkistä ongelmaa mukana. 

Meillä on kaksi isoa ja vahvasti allergisoivaa koiraa joita kuljetetaan autossa päivittäin. Kerran otin töistä kyytiin yhden yhteistyökumppanin pidemmälle matkalle. Ensimmäiset kaksi tuntia meni hyvin, mutta taukokahveilla tuli puheeksi että meillä on koiria jotka kulkee autossa mukana. Kyydissä istuja totesi siihen, että hänellä on paha koira-allergia ja aivastelu ja niiskutus alkoikin välittömästi kun taas jatkettiin matkaa. Jännästi hän ei saanut mitään oireita ennekuin kuuli että autossa on ollut koiria...

Vierailija
114/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kylmäklä ei tosiaan voi monia rotuja jättää ulos.

Sitten jätätte rakkinne kotiin. On se kumma kun niitä rakkeja pitää tuoda joka paikkaan. 

Sitten valitat seuraavaksi, että on se kumma, kun koirat jätetään yksin kotiin ja ne siellä haukkuvat.

No just sen takia ne siellä haukkuvat, kun ei ole opetettu olemaan yksin kotona.

Vierailija
115/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pohjoisessa joku e-ihminen kysymättä mitään, tuli vaatekauppaan koiransa kanssa! Lattiassa tietysti kokolattiamatto ja tangot täynnä vaatteita. Mitä he....tiä näiden hulmien taluttajien päässä liikkuu? Sanoisin EI MITÄÄN.

Eikö näille koiraihmisille riitä että aika moni koomarketti sallii koirat, ja niillä on omat kärryt.

Mutta kun näitä näkee ostoskeskuksien käytävillä, ruokapaikoissa ja pienissä erikoismyymälöissä sekä r-kioskeilla, pienissä liiketiloissa ja toumistoissa.

Lääkärien ja hammaslääkäreiden tiloissa ei VIELÄ. 🙈🙉🙊

Vierailija
116/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutin kerran kissojani rattaissa. Sain henkilökunnalta luvan mennä kissojen kanssa sisälle kun kävin nopeasti vessassa. 

Vierailija
117/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo paljon nykyajan itsekkyydestä. Miltei kaikki ihmiset ovat kuin 12-vuotiaita. 

Vierailija
118/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?

Kyllä niistäkin irtoaa eläinpölyä. Siksi olisikin hyvä, ettei tiloihin tuotaisi mitään muita koiria, jotta eläinpölyn määrä pysyy minimissään.

ap

Koira tulee ulkoa, kyllä sinne ne pölyt on tuulettuneet. Ei allergisten ja muka allergisten  ehdoilla pyöri koko maailma. Ota allergiapilleri. Koira-allergia ei ketään tapa 

Tiesitkö, että allergiapillerit ei auta astmaatikkoa! Astmaatikko voi saada voimakkaan kohtauksen! Eikä riitä kohtaukset. Pidemmän päälle tulee myös tulehduksia keuhkoihin. Josko koiran sisätiloihin tuojat ottaisivat myös tämän huomioon. 

Vierailija
119/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?

Kyllä niistäkin irtoaa eläinpölyä. Siksi olisikin hyvä, ettei tiloihin tuotaisi mitään muita koiria, jotta eläinpölyn määrä pysyy minimissään.

ap

Koira tulee ulkoa, kyllä sinne ne pölyt on tuulettuneet. Ei allergisten ja muka allergisten  ehdoilla pyöri koko maailma. Ota allergiapilleri. Koira-allergia ei ketään tapa 

Itse asiassa tappaa. Jos ei saa ajoissa allegiapiikkiä, hengitystiet muurautuvat umpeen ja se on henki pois. Koiran omistaja syytteeseen kuolemantuottamuksesta tai taposta. On se käsittämätöntä että tämä asia ei mene koiranomistajille päähän millään.

Vierailija
120/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne sinne oo tulossakaan! Miljoonia tekee muutkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi