Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoa lääkärille, jos sinne menee väsymyksen/masennuksen/ itsetuhoajatusten takia?

Vierailija
28.04.2007 |

Olen kerran raskaana ollessani (odotin neljättä lasta) käynyt työterveyslääkärin luona totaalisen väsymyksen takia. Lääkäri vain katsoi ihmeissään, kun itkin siellä, että jaahas, minkäs takia tulit..??

antoi sit viikon sairaslomaa, kun itse pyysin edes vähän lepoa!

nyt on taas fiilis, että voimat pois. en jaksa tätä kaikkea... perhettä, työtä... vaikka kaikki pitäis olla ihan hyvin :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies on tappanut vaimonsa ja kenties koko perheensä!

Vierailija
2/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vähä sama juttu. sukulaiseni vei minut päivystykseen kun olin niin huonossa kunnossa ja raskaana. eipä ne osaannu tehä mun eteen mitään.

mä oon itse tosi huono puhumaan lääkäreille. siis jos ne sanoo, et ei sulla oo ongelmaa, niin mä vaan hymyilen ja sanon kiva kiitti hei... oon alkanu tekee omissa ja lapsen lääkäriasioissa niin, että kirjoitan lapulle etukäteen asiani, niin ei jää varmasti mitään sanomatta...

Vierailija
4/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

Vierailija
5/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
6/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartoittaa paremmin hoidon tarpeen. Varsinkin lääkityksen. Mulle kävi nuorena niin, että menin vaan juttelun tarpeessa psykologille, joka sitten ohjasi psykiatrille, joka diagnosoi keskivaikean masennuksen. Sain mielialalääkityksen ja muutaman kuukauden päästä kaikki oli taas hyvin.

Vierailija
7/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyslääkärille en haluaisi mennä, en usko, että sieltä löytyy apua!

- ap

Vierailija
8/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo " mene lääkäriin" kun on vakiofraasi av:lla

Vierailija
9/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kyseli et oisko lääkityksen tarvetta tms. Mulla ei ollut, niin psykologikäynnein oon noussut pahimmasta suosta.

Vierailija
10/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että terveyskeskuslääkäri ohjasi psykiatrille. Meillä on työterveyshuolto Mehiläisessä. Ensin yleislääkärille, joka ohjasi psykiatrille. Sitten se masennustesti ja sairaslomalle pariksi kuukaudeksi.

Mikäli terveyskeskuksessa ovat tolloja ja omalla työterveysasemalla niin mene yksityiselle. Vain lääkäri voi kirjoittaa sulle sairaslomaa masennuksesta, joten muuta neuvoa ei ole.

Vierailija
11/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin helsingissä, ja siellä en saanut apua, vaikka neuvolassa sanoin, että en voi hyvin enkä pysty syömään. sen vuoksi siellä päivystyksessäkin käytiin. ainoa asia, mitä sanotttiin, oli että " koita nyt hyvä tyttö ymmärtää, että sinun pitää syödä" . no uon tajusin itsekin, mutta en vaan pystynyt. (elin sellaista super parisuhdehelvettiä among other things). sukulaiset ja ystävät olivat tuolloin suurena tukena ja sain voimia jättää lasen isän pari kk ennen synnytystä. muutin maalle ja siellä eka neuvolakäynnillä nlatäti sanoi, että pistetään lähete sairaalaan, kun vauva on niin pienikokoinen. no, kyllä tuokin täti epäili, että syömättömyyteni johtuu siitä, etten osaisi tehdä ruokaa... mutta siis pääsin viikoksi osastolle syömistä opettelemaan ja sen viikon aikana tapasin ravitsemusterapeuttia ja psykologia. (ja sain tuskailla siellä pienten vauvojen ja onnellisten perheiden keskellä sitä, että minä synnytän ja olen lapsen kanssa yksin. ehkä se oli hyvä sitten itkeä ennen synnytystä) vuoden ajan tuon jälkeen kävin mt-hoitajalla juttelemassa. siis tuolla pienessä kylässä minun hätäni otettiin suurin piirtein tosissaan.

6

Vierailija
12/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielenterveystoimistosta sain HETI kriisiajan sinne, tehtiin masennustesti -> lääkäriaika -> mielialalääkitys + kerran viikossa käyntejä muutama viikko, pikkuhiljaa harventaen...

Ja kun soitin mielenterveystoimistoon, aloin itkeä tietysti heti kun kysyttiin että millainen asia ja sain kakisteltua miltä tuntuu, eli en enää kohta jaksa ja pelkään että jotain tapahtuu itselleni...

Vierailija
13/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän jaksaa miettiä, mihin pitäis ottaa yhteyttä.

en vaan jaksais :(

ja lapset pitäis hoitaa, ja koti, ja mies huomioida, ja työkin... ja itseni tietty...

haluaisin vaan nukkua viikon putkeen!

- ap

Vierailija
14/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuku ensimmäinen päivä ja toisena päivänä soita aika lääkärille tai mielenterveystoimistoon.

Itse nukuin ensin kolme päivää ja sitten varasin ajan lääkärille netin kautta.

t. olinkohan 16

Vierailija
15/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan.

Vierailija
16/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jos lääkäri ei ota vakavasti, jos sanot että on itsetuhoisia ajatuksia. Ota yhteys neuvolan terkkariin ja sano, että suunnittelet itsemurhaa niin varmaan ohjaa eteenpäin?! Ja saat vaikka apua kotiinkin, jos paikkakunnallasi on ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä.

Vierailija
17/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt pitää mennä laittamaan pienet nukkumaan.

tulen sen jälkeen katsomaan, onko lisää kommentteja.

ellen nukahda samalla itsekin :(

tää väsymys on jotain ihan kamalaa, koko ajan vaan väsyttää.

ja monenlaista ruokavalioo olen kokeillut, ilman apua, että ihan niin yksinkertaisesta asiasta ei ollut kyse :(

- ap

Vierailija
18/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. apua. info/

Vierailija
19/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso noi linkit (poista välit). Ohjaavat sinut parhaiten eteenpäin.

http: //www. mielenterveysseura. fi/toiminta_palvelut. asp?main=Auttamispalvelut

Espoon kriisipuhelin

http: //www. espoo. fi/default. asp?path=1;28;11866;11404;11693

Valtakunnallinen kriisipuhelin

http: //www. apua. info/apua_nopeasti. html

t.22

Vierailija
20/30 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttaa yhä. Neuvolan kautta sain psykologin numeron. Soitin hänelle, sain ajan, niin yksinkertaista! Onko teillä mukava terkkari? Pyydä häneltä psykologin numero. Kai hänellä on siihen valtuudet, kun meidänkin terkulla kerran on.