Taas nousi naudanjauhelihan hinta!
10% naudan jauheliha 6,49 e Prismassa. Jääkö hyllyyn tällä hinnalla vai ostatko- hinnasta viis? Hilataanko tämänkin hinta pikkuhiljaa 10 e/paketti tasolle kuten kahvissa?
Kommentit (105)
Kanan jauheliha 400g 2,39e.
Viikonloppuisin voi sitten herkutella naudalla, arkisin budjetti- ja terveyssyistä mennään vaalealla lihalla, kasvispainotteisesti.
Arvataanko keskustelijat, että kuinka kauas meidän pullistelijasetä juoksee. Minä aloitan. Setä juoksee pidemmälle kuin maratoonarit isoissa kisoissa. Ja vielä nopeampaakin kuin kukaan tavan naudan jauhelihan syöjä.
Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä. Vielä kuitenkin riittää muita eläimiä ja kasveja ihmisten materiaaliksi, eikä se ole kovin kallista kunhan ei syö liikaa. Esimerkiksi vauvan sisäfilettä saa 49,95€ /kg.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/familia-vasikan-sisafilee-n1kg-reunaton-2371268200005
Ostan Tampereella Lidlistä tai Cittarista. Pari kertaa on Cittarissa ollut paikalla jauhettu 20% jauheliha 10,95 kilo. Pakastan.
tarkoitus on lihan alasajojo ja maatalouden , omavaraisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhien ongelmat.
Imbe kun sulla ei oo varaa kertoa että paljonko nosta penkistä ja kuinka kauas sä juokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imbe kun sulla ei oo varaa kertoa että paljonko nosta penkistä ja kuinka kauas sä juokset.
Miksi minä nostaisin tai juoksisin? Minulla on henkilökuntaa jotka nostavat tarvittavat asiat ja autokuski joka ajaa minut minne haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai paljonko pisteitä heruu sirkuksen lyöntilaitteesta.
Itel tulee se 900 pojoa parhaimmillaan. Painoa on vain 78kg ja painoindeksi liika suuri 23.
850 on kun olen tikissä 70g
Lyön kuin rosvoroope narukäsilläni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä nostaisin tai juoksisin? Minulla on henkilökuntaa jotka nostavat tarvittavat asiat ja autokuski joka ajaa minut minne haluan.
Mut idea onkin siin että miesten maailmassa voimakkain ottaa sun omaisuuden.
Viikinkien aikaan kävis köpelösti.
Tajuutko??
Et käytännössä ole mies tai mikään meidän silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa paketissa on yli viikon lihat, niin ei se ole edes kovin kallis.
Näinhän se on, virallinen sääntö on että max 50 grammaa lihaa saa syödä päivässä.
SUOSITUS
väärin. pituus, miinus sata ja loppu kertaa kolme saadaan noin parisataa grammaa/päivä. eli esim. minä olen 165cm pitkä, ja syön joka päivä sen muutama sata grammaa lihaa päivässä. ukko syö enemmän kun on vähän pidempi.
Kiitos vaan tästäkin stnanan viherpiipertäjät. Mä entajua minkä takia näille idiootti-ideologeille ei laiteta stoppia! Tää on keinotekoisesti saatettu tämä tilanne tähän, että jauheliha on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet monivammainen ja kuljet kelataksilla? No se ei yllätä kyllä yhtään.
Odottele vaan kun saadaan paremmisto hallitukseen, näet miten käy lihan ja bensan hinnoille.
En edes katso hintaa, kun tarvitsen jauhelihaa. No sellainen päähänpinttymä on, että ostan vain Snellmanin lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on jauhelihan hinnasta eikä mistään pullistelijoiden ennätyksistä. Olet kyllä aika imbe itse, kun tällaiseen sorrut. Avaa oma ketju pullisteluillesi.
Eikös paremmisto syö vaan vegeä?
Itsehän käyn aikakoneella Halosen hallintakaudella hakemassa jauhenlihat suoraan siwasta. Otan oluet matkaan koska sikspäkin saa alle vitosella ja mäyriksen isommasta marketista 5.40e.
Kahvit lähtee myös 2.20 tarjjouksessa.
Että semmosta.
Hyvää aikaa kun vihervasemmisto hallitsi palstaa ja aikaa. Olisko aika palata vihervasemmistolaiselle ajalle ja ottaa pää pois perseestä?
Kaikki oli paremmin. Niin voisi tuoda rahatkin tähän aikaan eikä menneisyyteen.
Tuli uusi laki, joka määrää esim. nautaeläinten hyvästä ja lajille ominaisesta hoidosta ja ruuasta. Niiden ei tarvitse enää syödä tallin seiniä. Eikä niitä saa hakata ennen punnitusta myydessä, että paino nousisi turvotuksesta.
Hinta tietenkin nousee (siis Euroopassa eikä vain Suomessa) sen takia. Ja mielestäni se on hyvä asia. Ihan hyvin voi syödä vähemmän sitä nautaa, jos ei ole rahaa.
Titysti kuuluu nousta kerta jätetty viemättä ulkomaille ne mitkä täällä myynnissä. Ulkomailta saa paremman hinnan.