Mitä tuloja saa, jos irtisanoutuu työstään?
Saako mitään?
T. Kotiintultuani vain itkenyt ja nyt myös sydänoireita (muljuu, jysähtelee).
Kommentit (33)
Miksi irtisanouduit jos ei ole edes tuollaiset perusasiat selvillä?
Oletko.. typerä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kitkutellut jo vuosien ajan, mutta nyt viimeisen vuoden ajan ollut aivan järkyttävän kamalaa, tullut muutoksia joihin en itse voinut vaikuttaa ja lisää on tulossa ja itseasiassa tuli tälläkin viikolla. Muutoksia jotka vaikuttaneet suoraan työssä jaksamiseeni. Koen olevani äänioikeutta vailla oleva heittopussi jonka ainoa tehtävä on raataa työnantajan hyväksi. Minä en enää jaksa.
Ap
Nyt sitten sinne työterveyteen! Sieltä varmaan saikkua ja uuden työn etsimistä. Kannattaa myös harkita kouluttautumista uudelle alalle. Jos on oikein paha ahdistus jne, voi päästä kuntoutuksena opiskelemaan uutta ammattia.
Olen tuota kouluttautumista ajatellut, mutta en ymmärrä miten sellaista jaksaisin, arkityön lisäksi.
Ap
Tosi moni jaksaa. Eihän se loputtomiin kestä, on vain yksi kiireisempi vaihe elämässä.
Saikkua vain. Itse kävin kesäloman jälkeen viikon töissä ja jäin sairaslomalle uupumuksen ja masennuksen vuoksi. Jatkuu ainakin vielä maaliskuun loppuun. Pikkuhiljaa alkanut palautumaan työkuormasta ja pystynyt omia rästiin jääneitä hommia tekemään ilman työstressiä. Myös rakasta harrastustani matkustelua olen pystynyt harrastamaan ja vasta kotiuduin Aasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hakemaan muita työpaikkoja. Ja/tai säästämään rahaa, niin karenssi ei haittaa.
Viimeksi tänään katsonut työpaikkoja, alaltani. Niitä ei ole. Ja kiristävät ja vähentävät vain lisää seuraavatkin vuodet.
Ap
Mikä ala?
Olen Demareiden puoluetoimistolla vastuullisessa tehtävässä.
Ensisijainen tehtäväni on työntää banaaneja Tytti Tuppuraisen perseeseen. Jos en heti työnnä, se huutaa ja jos työnnän heti, se huutaa kiimassaan.
En jaksa sen huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kitkutellut jo vuosien ajan, mutta nyt viimeisen vuoden ajan ollut aivan järkyttävän kamalaa, tullut muutoksia joihin en itse voinut vaikuttaa ja lisää on tulossa ja itseasiassa tuli tälläkin viikolla. Muutoksia jotka vaikuttaneet suoraan työssä jaksamiseeni. Koen olevani äänioikeutta vailla oleva heittopussi jonka ainoa tehtävä on raataa työnantajan hyväksi. Minä en enää jaksa.
Ap
Nyt sitten sinne työterveyteen! Sieltä varmaan saikkua ja uuden työn etsimistä. Kannattaa myös harkita kouluttautumista uudelle alalle. Jos on oikein paha ahdistus jne, voi päästä kuntoutuksena opiskelemaan uutta ammattia.
Olen tuota kouluttautumista ajatellut, mutta en ymmärrä miten sellaista jaksaisin, arkityön lisäksi.
Ap
Et varmaan jaksakaan. Sen takia pitää miettiä jokin muu ratkaisu, vaikkapa sen kuntoutuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voit tietysti ottaa lopputilin, mutten usko olosi siitä paljoakaan paranevan, huolen aihe vain muuttuu. Kertomastasi päätellen viisaampi seuraava askel on työterveys, jossa asian selvittely ja purku kannattaa aloittaa. Suinpäin lähteminen on jotenkin voimaannuttava ja lohdullinen ajatus, pitäkää tunkkinne, mutta myös hivenen typerä. Harkiten voit sitten laittaa hanskat naulaan, jos niikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hakemaan muita työpaikkoja. Ja/tai säästämään rahaa, niin karenssi ei haittaa.
Viimeksi tänään katsonut työpaikkoja, alaltani. Niitä ei ole. Ja kiristävät ja vähentävät vain lisää seuraavatkin vuodet.
Ap
Mikä ala?
Terveydenhuolto, veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Karenssin jälkeen saa ansiosidonnaista, jos on oikeutettu siihen.
Saako karenssia jos muuttaa paikkakuntaa?
Kauanko karenssi kestää?
Vierailija kirjoitti:
Käy työterveydessä keskustelemassa, ehkä saat apua tai sairaslomaa
Ennen irtisanoutumista käytetään kaikki muuta kortit: työterveys ja työsuojelu. Siis kun on ensin pyyhitty kyyneleet. Itke uudestaan vasta työterveydessä ja työsuojeluviranomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko karenssi kestää?
Saa karenssia. Tais olla 6 vko karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko karenssi kestää?
Ei tietenkään, jos toiselle paikkakunnalle menee töihin. Eikä välttämättä silloinkaan, jos perhe muuttaa ensin ja sen vuoksi irtisanoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Alkuun et mitään jos sanot itsesi irti. Karenaaia pukkaa.
Ja mikä on karenssin pituus? 3 kk?
Ap