Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annea kytätään ikkunoista, karmivaa.

Vierailija
28.01.2026 |

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/415226fa-f258-471a-aac2-8ce…

Toisin sanoen Anne on rakennuttanut kotiinsa näyteikkunat ja elää kuin akvaariossa. Miksi tehdä tuollainen ratkaisu kadun varteen? Ymmärtäisin suojaisan metsämaiseman tai meren rannan. 

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa ihmisten tyhmyys yllättää. Tämä "Anne" on kyllä tyhmimpiä ihmisiä ikinä. Ei ole edes lasten etua ajatellut. Voiko tyhmempi enää olla että laittaa akvaarion keskelle yhteisöä jossa asutaan metrin välein? Kyllä tästä naurut sai. Menisin ilkeyttäni osoittelemaan taskulampulla aikuisten makkariin iltaisin. Hihhih! 

Vierailija
182/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän se oli tyrkyttänyt kuvia someen. oli ihan itse tehnyt olohuoneestaan paikallisen nähtävyyden. sen jälkeen on turha valittaa, kun ihmiset tulevat sitä nähtävyyttä ihmettelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Annelle ja koko perheelle tuossa vaikeassa elämäntilanteessa.

Vierailija
184/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset todennäköisesti pysähtyvät ihmettelemään, miksi joku laittaa taloonsa lasiseinät, joista kaikki elämä näkyy kadulle.

Miksi pitää pysähtyä? Eikö voi ohi kävellessään vilkaista ja ihmetellä asiaa jatkaessaan matkaa? Vai onko nää jotain ihmisiä jotka ei osaa ajatella ja kävellä yhtä aikaa? 

Vajaita ne on. Ja kun vajaaälyisyydellä ei ole saanut tienattua itse sellaista taloa niin kuola valuen, aivot kihisten ja kroppa täristen jäädään möllöttämään ja ihmetellään asiaa tuurilla ja toreilla kuin pikkukunnan juoruilevat karikatyyrit.

Jaa no mä ( jonka kommenttiin vastasit ) asun kaupungin vuokrakerrostalossa ihan tyytyväisenä, enkä ikinä jäis tuijottelemaan toisten ikkunoista sisään. Kuolaankin vain öisin. 

Vierailija
185/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksaa ihmisten tyhmyys yllättää. Tämä "Anne" on kyllä tyhmimpiä ihmisiä ikinä. Ei ole edes lasten etua ajatellut. Voiko tyhmempi enää olla että laittaa akvaarion keskelle yhteisöä jossa asutaan metrin välein? Kyllä tästä naurut sai. Menisin ilkeyttäni osoittelemaan taskulampulla aikuisten makkariin iltaisin. Hihhih! 

Se olis jo kotirauhan häirintää. Vaikutat itse tyhmältä. 

Vierailija
186/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä asiaa lähestytään nyt väärästä suunnasta: 

Ei ole kyse ikkunoista vaan tiestä. 

Tiellä on tarkoitus kävellä, ja se joka jää tielle seisomaan ja tuijottamaan ihmisten koteihin ikkunoista, on epäilyttävä henkilö täysin riippumatta siitä minkä kokoiset ikkunat ovat kyseessä. 

Tällaista henkilöä kutsutaan nimillä kyylä, hiippari ja stalkkeri. Vaikka hänellä ei olisi mitään laitonta mielessä, häntä voidaan myös arvella kohdetta kartoittavaksi murtovarkaaksi, lähestymiskieltoa rikkovaksi eksäksi tai pervoksi. 

Soittaisin poliisille jos huomaisin tällaista epämääräistä ikkunoista tuijottelua. 

Mitäs hommasit ne seinän kokoiset ikkunat.

Mä asun kaupungin vuokrakerrostalon ylimmässä kerroksessa ja ihan on tavallisen kokoiset ikkunat. 

Vierailija
187/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla akvaariotalossa kulkee sisällä nakuna voi syyllistyä itsensäpaljasteluun. Ei ole ohikulkijan vika jos sisälle näkee suoraan. Silloin sisällä olija on vastuussa että ei vilauttele.

Vierailija
188/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Annen olisi pitänyt hankkia verhot ennen kuin Tuijat tulevat. Mutta ei, Anne soittaa mediaan. 

Siellä lapset kekkoilevat alasti, Anne vilkuttelee ikkunoistaan ohikulkijoille. Ilmankos vähän ihmetyttää ohikulkijoita. Nyt lasut peliin, niin Anne saa verhot niihin ikkunoihiinsa. Ja jotain muuta apua

Vierailija
189/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annella on mielipaha.

4v tytärkin kysyy itkuntuhruisin silmin: Äiti. Miksi ihmiset tuijottaa?

Silloin, jos pikkulapsikin kiinnittää huomiota niin on jääty aivan liian pitkäksi aikaa tielle seisomaan ja tuijottamaan. Se ei ole enää mitään vilkaisemista. 

Kyllä ihan jokainen kiinnittäis huomiota jos omaa kotia jäis vieras ihminen tuijottamaan useammaksi minuutiksi. Itse miettisin että onko katto tulessa tai ufo laskeutunut katolle vai mitä ne töllää. 

Vierailija
190/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne voisi lopettaa ohikulkijoiden tuijottelun.

Vierailija
191/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan laillista tuijottaa ikkunoista, ainoastaan kuvaaminen on kiellyttyä. Mikseivät hankkineet verhoja jos niin kovasti häiritsee?

Se että jokin on laillista ei tee siitä hyvien tapojen mukaista. 

Vierailija
192/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne siis itse tuijottaa ohikulkijoita 👌. Kääntäkööt itse katseensa pois ikkunoista, jos häiritsee.

Ei kai tarvitse tuijottaa huomatakseen sivusilmällä että joku tai jotkut on jääneet tielle ja tuijottavat kohti. Oikeasti mä pelkäisin jos jotkut tuijottais mua kun oon kotona. Mitä lie pervertikkoja. 

Vierailija
193/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annella on mielipaha.

4v tytärkin kysyy itkuntuhruisin silmin: Äiti. Miksi ihmiset tuijottaa?

Silloin, jos pikkulapsikin kiinnittää huomiota niin on jääty aivan liian pitkäksi aikaa tielle seisomaan ja tuijottamaan. Se ei ole enää mitään vilkaisemista. 

Kyllä ihan jokainen kiinnittäis huomiota jos omaa kotia jäis vieras ihminen tuijottamaan useammaksi minuutiksi. Itse miettisin että onko katto tulessa tai ufo laskeutunut katolle vai mitä ne töllää. 

No se Anne ja pikkulapsihan ne tuijottavat ohikulkijoita.

Vierailija
194/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tarvitse tuijottaa huomatakseen sivusilmällä että joku tai jotkut on jääneet tielle ja tuijottavat kohti. Oikeasti mä pelkäisin jos jotkut tuijottais mua kun oon kotona. Mitä lie pervertikkoja. 

Sitten ei kannata rakennuttaa akvaariotaloa.

Vierailija
195/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin kyyläisin jätti-ikkunoita, ihan sama onko ihmisiä sisällä vai ei. Katselisin sen takia, koska miettisin samalla, että miksiköhän joku haluaa tuollaiset ja että itse en koskaan voisi asua noin...

Etkö osaa mennä kotiisi miettimään?

Vierailija
196/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ne ohikulkijat voivat pelästyä tilannetta ja luulla, että sinne kotiin tarvitaan apua, kun muija huitoo ja vilkuttaa käsillään ja hätääntyneet lapset toljottavat alasti vieressä.

Vierailija
197/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin värjäisi pään sinivihreäkeltaiseksi ja sitten itkee,kun ihmiset tuijottaa.

Jos haluaa huomiota saa huomiota.

Näitä violetin ym tukkaisia on tosiaan olemassa. 

Mulla on violetit hiukset, mutta en tiennyt että ne ovat jotenkin ihmeelliset tai huomion arvoiset enää nykypäivänä. Eikö joltain 80-luvulta asti ole ollut punkkareita? En ole huomannut että kukaan tuijottaisi mua tai mun hiuksia. Onneksi niin koska en hae niillä huomiota, ne vain on minusta kauniit. 

Entå jos on isot ikkunat ja violetit hiukset siellä asuvalla niin onko sitten tupla syy tuijottaa...? 😆🧐

Vierailija
198/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kulkisin hitaasti tuollaisen talon ohi ja katselisin sitä. Katselen minä muitakin kiinnostavia taloja ja rakennuksia. Viimeisillä matkoilla Riikassa, Pariisissa ja kotikaupungeissani Helsingissä sekä Tukholmassa. Ihan sama mitä muut ajattelevat ja tänne kirjoittelevat.

Vierailija
199/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa verhot mökkiisi ja lopeta ruikutus ja valitus. 

Vierailija
200/211 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne siellä vilkuttelee ohikulkijoille, jotka jäävät ihmettelemään, että mitä hemmettiä. Onko siellä joku hätä. 

Tähän on yksi ratkaisu: Anne hoitaa verhot kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi