Kummittelu kerrostalo asunnossa- oletko kokenut? Kerro...
Muutin reilu vuosi sitten 30v. vanhaan krs.taloon ja sen ylimpään 3krs...
Asunnossa oli alusta asti jännä tunnelma, mutta tykkäsin siitä jollain tasolla. Se on muutenkin erikoinen kaksio ruokailutiloineen, saunalla. Seinänaapureina vain pari asuntoa. Päätyasunto ja makkari siinä päädyssä. Ei suoraan ketään seinien toisella puolen. Saunakylppärini vaatekaappirivistön takana. Ja saunan takana vasta asuu hiljainen vanhempi pariskunta, josta ei kuulu koskaan mitään. Ja toinen asunto on vasta asuntoni toisessa päädyssä olkkarin seinän takana.
Havahduin ekan kerran outoihin ääniin, kun istuin olkkarissani ja makkarissa oli meneillään jotain!?? Nousin ylös ja menin tsekkaa, että mitä ihmettä?? Silmä ei nähnyt mitään. Painuin takas olkkariin jatkaa omia juttujani.
Eli liikuskelun ääniä, makkarin ovi jatkuvasti meni itsekseen kiinni. Kolinoita, pauketta, kuin ovea iskettäisiin, potkuja tms. Aloin hiljalleen vakuuttua, että jumankauta, tääl kummittelee!
Kerrankin oli mies viikonloppuna mun luona ja annoin sen nukkua varhaisaamuna oven takana rauhassa, ni jumalaton pauke ja kuin olis potkaistu tms. lujaa mh oveen!...
Makkari on kuin jääkaappi, vaikka mittarit näyttää +20 astetta koko asunnossa ja seinät kädenlämpöisiä eli ei tunnu kylmiltä. Lattiat ovat koko asunnossa tosi kylmät tosin. Muu huoneisto ihan kodikkaan lämmin.
Asukaskokouksessa sitten kyselin muilta, et tietääkö he kuka, ketkä asuneet ennen siinä, kun outoja juttuja. Oli joku alkoholisti nainen, joka laittoi asunnon kuulema remonttikuntoon...Ja mua edeltävä oli ok vanhus joka muutti lapsiensa lähelle. Asui kuulema pitkään. Uusi isännöitsijä ei tiennyt mitään...
Kerran sitten sain tarpeekseni mekkalasta ja marssin makkariin ja sanoin ihan ääneen, et nyt saa riittää! Tämä on vuokra asunto ja minä asun täällä nyt! Jos haluaa olla myös täällä, niin on sit rauhassa. Ja sen jälkeen rauhoittui kaikki ne iskut ja potku äänet ovelta. Muita ääniä riittää edelleen, muttei 'riehuta' enää :) En pelkää ja iltaisin suojaukset päälle <3 Se uskoo, ken kokee... (Eräs nuori nainen teki itsemurhan lähimetsässä).