Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mt ongelmaisilla kevät hankalaa aikaa?

Vierailija
28.01.2026 |

Mä huomaan etten saa kunnolla nukuttua ja mieli käy ylikierroksilla ja mietin kaikkea ihan tyhmää

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ihanaa aikaa. Kävin tänään nauttimassa auringon säteistä ulkona, äkkiä vaatteet päälle ja pihalle kun huomasin että aurinko pilkottaa. :D

Vierailija
2/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on jotenkin se valon määrän kasvu. Mulla ei ole juurikaan kaamosmasennusta, mutta keväisin iskee hyvin helposti hirveä ahdistus. Kaikki pahimmat ajatukset pyörii nimenomaan keväisin päässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon määrän lisääntyminen tekee levottomaksi. Itsareita tehdään eniten loppukeväästä eli valo vaikuttaa negatiivisesti. 

Vierailija
4/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kevät tuntuu siltä kuin olisi muutosten ja valon aikaa. Mutta itse ei pysy mukana muutoksessa ja on vain pimeydessä.

T: mt ongelmainen.

Vierailija
5/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulle pahin on joulukuu. Silloin energia on pois ja olen itkuherkkä. Kun valon määrä alkaa kasvaa, tuntuu että herään.

Vierailija
6/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen ollut maniassa tai hypomaniassa monena keväänä.

Vierailija
7/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole kevät. Jos olisin aikaan ja paikkaan orientoitunut niin tietäisit tämän.

Vierailija
8/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen ollut maniassa tai hypomaniassa monena keväänä.

Mulla on kans kakssuuntanen ja melkein sama, mut mulla jotenki vaihtelee. Kevät on joko masennus tai hypomania jakso, mut aina jompaa kumpaa. 

Mut siis nythän on viel talvi ja talvella voin yleensä ihan ok aikaa. Yleensä just maalis-huhti on vaikeempi

Vierailija
9/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttua ei ainakaan pysty kun mieli elää jo kesäaikaa. 

Vierailija
10/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuntuu olevan ympäri vuoden hankalaa: liian kylmä, kuuma, aurinko paistaa, sataa, liian vähän tai liikaa lunta.

Mutta kerroitkin sen itse, että mt-ongelmasta kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi