Oletko koskaan käynyt missään Länsi-Afrikan maassa? Minne niistä haluaisit matkustaa?
Kommentit (24)
Ghana Accra. Olin töissä. Viihtyisä ja Afrikan mittapuulla turvallinen miljoona kaupunki.
Gampiassa kävin vuosittain kunnes sain mieheni sieltä tänne Suomeen.
Norsunluurannikolla olen viettänyt pari kuukautta. Mutta se oli ennen sotilasvallankaappausta.
Kaunis maa.
Keniassa, mutta siellä vaikuttaa olevan jopa suomalaisittain liian loogisesti ajattelevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Keniassa, mutta siellä vaikuttaa olevan jopa suomalaisittain liian loogisesti ajattelevia ihmisiä.
Milloin Kenia on muuttanut Länsi-Afrikkaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Gambia on aivan rupu maa.
Gambia on hyvä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kauan olette olleet yhdessä ja miten arki sujuu täällä?
En ole käynyt vielä, mutta varsinkin Marokko kiinnostaa. Marrakesh on ollut mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan olette olleet yhdessä ja miten arki sujuu täällä?
Mies jätti minut jo kuukauden jälkeen toisen naisen vuoksi.
Länsi-Afrikalla tarkoitetaan yleensä Saharan etäläpuoleisia maita. Marokko on Pohjois-Afrikkaa, arabimaa.
Marrakesh on ihan hyvä paikka, sieltä pääsee bussilla helposti Essouiraan Atlantin rannalla. Toinen suunta on Sahara Atlas-vuorten takana.
Casablanca ei ole vaivan väärti, arkinen satamakaupunki. Ei mitään elokuvan romantiikkaa.
Agadir on turistihelvetti kaikkine palveluineen.
Fès sen sijaan on mukava paikka ilman turisteja. Paikallista menoa.
Itse olen lentänyt Málagaan, sieltä bussilla Tarifaan ja lautalla yli Tangeriin. Tangerista kulkee yöjuna Marrakeshiin. Sieltä voi sitten pikku hiljaa tulla kaupunki kerrallaan takaisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kenia on Itä-Afrikassa.
Jos isot ja paksut mustat gullit kiinnostavat, Nigeria on aivan ykkönen!
En ole käynyt eikä ole kiinnostusta käydä.
Ei kiinnosta Länsi-Afrikka. Sen sijaan olen käynyt Etelä-Afrikassa, Namibiassa ja Botswanassa. Suosittelen etelää.
Kap Verdelle haluaisin. Marokossa olen käynyt. Gambia ei juurikaan kiinnosta.
-nainen