Atlantis Pasila
Mitä mieltä olette Ylen uudesta sarjasta?
Aikuiset -sarjan fanina nyt on pakko sanoa että hirvee pettymys. Ja tätä niin odotin. Kaks jaksoa pystyin just ja just katsomaan, mutta sen verran vastenmielisiä ja ärsyttäviä henkilöhahmoja ja tympeetä sanailua oli ettei enempään kyenny. Eikä naurattanu. Tai saanu ärsytyksen ja turhautumisen lisäks muitakaan tunteita aikaseks. Dear Doc, olenko ainoa vai onko tämä normaalia?
Kommentit (39)
Tykkäsin Aikuisista tosi paljon. Atlantis oli ihan hyvä, mutta liian nopea väläys. Henkilöhahmoissa ei ole tarpeeksi syvyyttä ja moni sivuhahmo vain tuli meni. Juostiin koko sarja läpi. Esimerkiksi päähenkilö Kaurin taustasta ei kerrota paljoakaan. Kävi amiksen ja katsoi sunnuntaisin äidin kanssa formuloita. Siinäpä se. Myös Kaurin ja Leon suhteen kehitys jää oudosti välitilaan. Päähenkilöiden ystävyys tulee ei-mistään.
Anni oli mun mielestä paras hahmo. Upeasti näytelty ja varasti lopulta show'n.
Siinä oli outoja käänteitä. Mihin se mies katosi, jonka kanssa Annilla synkkasi? Nitan ihastus Rikuun? Myös Iiriksen hahmo jäi ohueksi.
Brotkin on selkeästi kirjoittanut Atlantikseen enemmän yhteiskuntakritiikkiä siinä missä Aikuisissa ajan ilmiöitä tarkasteltiin lämmöllä. Atlantis koskee vähän nuorempia ihmisiä kuin Aikuset. Brotkin itse sijoittunee lähemmäksi Aikuisten sukupolvea kuin Atlantiksen sukupolvea. Ehkä Aikuisten tapahtumat liittyvät läheisemmin Brotkinin omaan elämään. Atlantiksen juonenkäänteet tuntuu enemmän keksityiltä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli outoja käänteitä. Mihin se mies katosi, jonka kanssa Annilla synkkasi? Nitan ihastus Rikuun? Myös Iiriksen hahmo jäi ohueksi.
Kaurin ja Iiriksen ystävyys jäi puolitiehen.
Aloitin tänään katsomisen ja ei kyllä jotenkin säväytä samalla lailla kuten superhyvä Aikuiset, no kyllä nämä katsoo. Annin olis pitänyt olla päähahmo, ihan loistava näyttelijä ja rooli. Kaurin ja Leon tapaamiset muka joka_paikassa yllärinä vähän kulunutta kun se tapahtuu tyyliin joka jaksossa...
Katsoin koko sarjan putkeen ja pidin tosi paljon. Erittäin sujuvaa juttua, kivasti kuvattu ja hyvin luontevasti näytelty. Aikuisia en ole nähnyt, etsin sen Areenasta.
Olenko minä outo, ikää on 77 vee!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin koko sarjan putkeen ja pidin tosi paljon. Erittäin sujuvaa juttua, kivasti kuvattu ja hyvin luontevasti näytelty. Aikuisia en ole nähnyt, etsin sen Areenasta.
Olenko minä outo, ikää on 77 vee!
Et, et vain ole nähnyt Aikuisia ennen tätä :D
Sarjoja vertaa toisiinsa ja silloin tämä uutuus jää jalkoihin, ainakin itsellä kävi näin
Siis vetääkö kaikki taas muka röökii koko ajan niinku tässä joka kohtauksessa tyyliin?
Järkyttävän huono sarja. Hyvä Yle!! Lisää tällaista roskaa.
Huomasin saman, että se kriittisempi tv-sivujen arvio oli otettu pois Hesarin sivuilta ja jätetty vain kulttuurisivujen yltiö-ylistävä kritiikki. Kriittisempi teksti löytyy enää vain Hesarin digiarkiston näköislehtien painoksesta. Erikoista.
Sarjan henkilöihin on vaikea samaistua, henkistä kasvua ei tapahdu. Kaikki on jotenkin negatiivista. Päähenkilön itsekkyys ja ylpeys hallitsee kaikkea. Huumausaineiden käyttöä normalisoidaan.
No ehkä tämä on kuvaus todellisuudesta sitten.
Tykkäsin! Turha verrata aikuisiin, koska tämä ei ole aikuiset. Muutenkin eka kausi on yleensä vähän hakuammuntaa, mutta mielestäni tässä on mielenkiintoinen asetelma. On myös nuoremmalle sukupolvelle tehty, joten tuntuu vanhemmasta väestä erilaiselta kuin aikuiset, koska ei ole sama kohderyhmä
Itse jäin koukkuun, en malta odottaa seuraavaa kautta.
Mä tykkäsin tästä paljon enemmän kuin aikuisista! Aikuset-sarjaa en jaksanut katsoa kuin kaksi jaksoa. Tosin mietin että pitäisikö antaa uusi mahdollisuus sillekin, kun Atlantis Pasila oli niin hyvä. Hahmot oli tosi sympaattisia ja kiinnostavia, ja niiden välinen suhde oli jotenkin tosi kiehtova. Suosittelen katsomaan useamman osan, vaikka kaksi ensimmäistä osaa ei olisi vielä napannut. Mäkin ihastuin sarjaan vasta ehkä viidennessä tai kuudennessa jaksossa.
Kun täällä on paikalla Aikuiset-faneja, niin selittäkää uuskatsojalle, miten Oonalla on varaa pitää omaa kahvilaa Helsingissä. Onko tila vuokrattu (ja miten silti on varaa)?
Olin ihan todella yllättynyt että Annin näyttelijä on lähemmäs 40v! (Olisko 37?) Luulin että on max 25v.
Kommentoin aiemmin että yritän antaa uuden mahdollisuuden aikuisille, josta en ensinäkemällä pitänyt. Oon katsonut nyt 5 jaksoa. Ihan ok, mut mun mielestä toi Atlantis on kuitenkin tätä paljon parempi. Nää Aikuisten hahmot on ainakin toistaiseksi olleet tosi ärsyttäviä, kukaan ei oo mitenkään erityisen symppis (paitsi ehkä Kuisma, mut se ei oo vielä ollut kovin paljon mukana) Varsinkin toi Oona ja Arttu on tosi ärsyttäviä, seuraisin mieluummin Oonan isän elämää.
Pystyin katsomaan tämän ajattelematta juuri mitään ja se oli pelkästään hyvä asia. Aikuiset-sarja alkoi ärsyttämään kun päähenkilöt olivat vastuuta ja ikäviä asioita vältteleviä itseään toteuttajia täysiä kakaroita, jotka eivät todellakaan suostuneet tekemään mitään, mitä eivät halunneet. Samalla olin kuitenkin myös täysin kateellinen noille kun itsekin olisin halunnut elää noin, mutta sellaista elämää ei itselleni suotu. Pelkkää raatamista muiden hyväksi, uhratuksi ja alistetuksi muiden vaikeuksien edessä joutumista, ilman apua jäämistä ja epätoivoista yritystä vaan selviytyä on elämäni ollut. Mahdollisuutta tehdä sitä, mitä huvittaa tai toteuttaa itseään ei ole itselläni ollut.