Kostan torin tinkimiset
Laitain aina super halvat hinnat, että tavara menee samana päivänä.
Avaamaton pleikka 5 oli 200e ja joku kysyi tiukkaa hintaa ja joku tarjosi 150e...nostin hinnan 350e ja möin samana päivänä sillä.
Nyt olisi iphone 17, myös avaamaton paketti, ajattelin laittaa 500e ja heti kun ensimmäinen tinkii, hinta nousee 650e.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus myin aika paljon käytettyjä autoja, prätkiä ym koneita. Alkuun hinnoittelin ne aina yli 1000€ halvemmaksi kuin netin palstan halvin vastaava. Tärkeintä oli että eka kuka uskaltautuu paikalle, sen vie.
Ai että sitä tinkaajien määrää, vielä olis vähintään se tonni pitänyt pudottaa!
Muutin hinnoittelua siten, että laitoinkin vain 50€ halvemmaksi mitä halvin vastaava. Sitten tinkasin siitä kiihkeimmille sen 450€ lisää, eli oltiin enää 500€ halvempia.
Uskomatonta, mutta toimii. M43
Huomannut ihan halpojen lastenvaatteidenkin kohdalla saman. Jos yrittää myydä halvalla, kun mieluummin kierrättää kuin heittää roskiin, niin kukaan ei osta. Mutta kun nostaa hintaa, niin kiinnostuneita tulee enemmän.
No minkä sille tekee, kun ihmiset maksavat mieluummin enemmän kuin vähemmän.
Tää on jännä juttu. Kerran myin kampetta jonka pyyntihinta oli 4000€, seuraava myynnissä oli 6500€. Tavarassa ei mitään vikaa, vähän käytetty ja väittäisin että kaikin puolin parempi kuntoinen kuin tuo kalliimpi (täysin sama) tuote. Olin vain akuutissa rahatarpeessa niin ajattelin että saa mennä halvalla.
Mikä oli lopputulos?
Monta tuhatta katselukertaa vuorokaudessa, mutta tasan nolla yhteydenottoa. Ilmeisesti kaikki ajattelivat, että "tuossa on oltava jotain vikaa/kusetus kun on noin halpa".
Noh, myin sen sitten liikkeeseen, jossa maksettiin siitä melkein 5 tonnia (tämä tuli yllätyksenä että noin hyvin).
Ap ei sinällään antanut kovin fiksua kuvaa itsestään. Mutta muuten olen samaa mieltä, että tori on mennyt omituiseksi paikaksi. Yritetään saada jotain "voittoa" tai arvotetaan käytettyä rojua kalliimmaksi kuin kaupasta saa uutena. Jotkut ilmeisesti yrittävät tehdä jotain bisnestä tuolla.
Itselleni tori on paikka, jossa voi kierrättää tavaroita, kun siivoaa kotona kaappeja, ja sieltä löytyy ehjää tavaraa, jota ei halua enää säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein!
Vastasit itsellesi pöljään viestiin.🤣🤣🤣
Lukemisen ymmärtämisen opettelusta olisi sinulle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
POLIISIA KYLLÄ KIINNOSTAA NUA AVAAMATTOMAT PAKETTISI. MITEN MUUTEN SELITTELET OSTOKSESI VARASTETTUJA. HEH HEH KUINKAS NYT KOSTO MENIKÄÄN.
Aikooko poliisi varastaa itselleen "huumerikollisen" paketit? Vai mikä se kosto tässä oikein olikaan.
Perinteinen kusipelti ja vihaliemikuutio ovat parhaimmat kostot.
Eikö tuo AP:n toiminta tarkoita että jos kukaan ei olisi tinkinyt, niin AP olisi rankaissut siitä itseään ottamalla myymästään Pleikasta tarkoituksella 150€ liian vähän rahaa. Nyt vasta kun AP:n toivoma tinkiminen tapahtui, niin hän palkitsi siitä itsensä ottamalla Pleikasta joka menee joka tapauksessa kaupaksi paremman hinnan ja sitä kautta itselleen enemmän rahaa.
Täältä olen joskus lukenut, että osa myös vain tykkää tavarasta, mutta ei halua heti ostaa vaan jää odottamaan, että hinta laskee. Ihmettelen, että miksi nämä ihmiset eivät tarjoa sitä hintaa minkä ovat valmiit maksamaan.
Itse nimittäin hyväksyn kaikki tarjoukset, sillä tarkoitukseni ei ole niinkään ansaita vaan siivota kotia. No se sitten saa ostaa, joka tarjoaa. Mutta mikä estää jotain toista tarjoamasta? Miksi jäädään odottamaan, että hinta laskee?
Vierailija kirjoitti:
Täältä olen joskus lukenut, että osa myös vain tykkää tavarasta, mutta ei halua heti ostaa vaan jää odottamaan, että hinta laskee. Ihmettelen, että miksi nämä ihmiset eivät tarjoa sitä hintaa minkä ovat valmiit maksamaan.
Itse nimittäin hyväksyn kaikki tarjoukset, sillä tarkoitukseni ei ole niinkään ansaita vaan siivota kotia. No se sitten saa ostaa, joka tarjoaa. Mutta mikä estää jotain toista tarjoamasta? Miksi jäädään odottamaan, että hinta laskee?
Tämä! Tosin moni ei olekaan ostamassa, vaan vain katselemassa.
Se on. Ent. naapurin kaverin isä oli huonekaluliikkeessä töissä. Kertoi (tai purki mieltään), niitä on niitä "renkaanpotkijoita" = tulevat autoliikkeeseen potkiskelemaan renkaita, mutteivät osta lopulta mitään. Hk-myyjänä hän tiesi, mistä puhui.
....
(kaveri oli itseäni nuorempi eikä oikein ymmärtänyt mistä oli kyse, vitsinä kävi potkimassa talon fillareitten renkaita. Ikää mulla 9-10, kaveri 3v. nuorempi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te stressaatte. Jos haluat jostain tavarasta eroon, niin laitat myyntiin ja myyt. Sinä päätät millä hinnalla myyt. Ja ostaja päättää millä hinnalla ostaa. Ja jos kauppoja ei synny, niin kumpikin siirtyy eteenpäin.
Ei arkisia asioita kannata ottaa noin tunteella. Myyt miten myyt. Ja jos kerran saat kauppaa niillä kalliimmillakin hinnoilla, niin eikö asiat silloin mene sinun kannaltasi ihan hyvin. Mistä siis oikeastaan valitat?
Kumpikin siirtyy eteenpäin? Olisikin näin, mutta kun tori on nykyään niitä tinkaajia täynnä jotka eivät siirry eteenpäin vaan alkaa se valitus, vonkaus, itkuvirret kuinka hänen mummo kuoli ja lapsilla on syöpä ja just siks mä tarttisin nämä hiustenpidennykset -95% pyynti hinnasta ja kotiintuotuna..
Just näitä. Yksikin alkoi selittämään että pojalleen tarvitsee köyhänä eläkeläisenä. J yhtäkkiä se olikin hänelle itselleen, kun poikahan on liian iso ja lihava! Olin juuri varoittanut, että ymmärtäähän hän että tuote on tehty naisille.
Ap on :
"Kostan vaimolle. Kusen housuun ja pesen itse ne housut. Kyllä nyt vaimoa harmittaa."
Vierailija kirjoitti:
Ap on :
"Kostan vaimolle. Kusen housuun ja pesen itse ne housut. Kyllä nyt vaimoa harmittaa."
Triggeröi näköjään pahasti.
Avaamaton playstation 5, avaamaton I phone 7,...
Noi on Sanna Marinin politiikkaa....
Ostetaan osamaksulla pitkällä maksuajalla 1 000 euron härpäke ja myydään se eteenpäin 500 eurolla.
Eli saadaan heti rahaa 500 euroa ja maksetaan 1 000 euroa takaisin. Me tienataan tällä, terv. Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
POLIISIA KYLLÄ KIINNOSTAA NUA AVAAMATTOMAT PAKETTISI. MITEN MUUTEN SELITTELET OSTOKSESI VARASTETTUJA. HEH HEH KUINKAS NYT KOSTO MENIKÄÄN.
Tällaiset vajaaälyiset voi nostaa tikun nokkaan kaulastaan. Kiitos jo etukäteen. Ja tätä ihmistä lainatakseni: hähhähää
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat katsotaas saa useita tällaisia mm joulunaikaan, ei mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole juuri silloin halua / rahaa ostaa.
Ja jotkut myyjät ei vastaa tinkimisiin lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi epäselväksi, mikä tässä on se kosto, ja mikä idea koko operaatiossa muutenkaan on. Mutta ihan sama, ilmeisesti saat tuosta jotain iloa, joten hyvä sulle.
Ei jäänyt epselväksi. Kun tinkii, se ei toimi 😊
Miten niin ei toimi? Minä tingin usein, ja saan usein haluamaani tavaraa halvalla.
Minä myös myyn. Ja myyn nopeimmalle ostajalle, ihan sama tinkiikö vai ei.
Minusta tässä oli se pointti, että jos tavara on jo ylihalpa, niin eikö se ole väärä paikka alkaa tinkimään?
Minulla on pari kertaa ollut käytetty tavara aika edullisesti ja tullut 2 tai 3 kyselijää, joista usein se ensimmäin on ollut tinkiä ja sitten olen myynyt sille seuraavalle kyselijälle.
Outoa tässä on se, että sitten ne alkuperäiset tinkijät suuttuvat, kun tavara onkin myyty ja moni alkaa huutelemaan "olisin minäkin maksanut täyden hinnat" ja jotain muuta ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus myin aika paljon käytettyjä autoja, prätkiä ym koneita. Alkuun hinnoittelin ne aina yli 1000€ halvemmaksi kuin netin palstan halvin vastaava. Tärkeintä oli että eka kuka uskaltautuu paikalle, sen vie.
Ai että sitä tinkaajien määrää, vielä olis vähintään se tonni pitänyt pudottaa!
Muutin hinnoittelua siten, että laitoinkin vain 50€ halvemmaksi mitä halvin vastaava. Sitten tinkasin siitä kiihkeimmille sen 450€ lisää, eli oltiin enää 500€ halvempia.
Uskomatonta, mutta toimii. M43
Huomannut ihan halpojen lastenvaatteidenkin kohdalla saman. Jos yrittää myydä halvalla, kun mieluummin kierrättää kuin heittää roskiin, niin kukaan ei osta. Mutta kun nostaa hintaa, niin kiinnostuneita tulee enemmän.
No minkä sille tekee, kun ihmiset maksavat mieluummin enemmän kuin vähemmän.
Olen laittanut joskus saman tavaran myyntiin 2 eri kuvalla, 2 eri ilmoitustekstillä ja 2 eri hinnalla ja parikin kertaa se kalliimpi on ostettu.
Ihmiset jotenkin olettavat, että se parempi tai parempi kuntoinen kun se maksaa enemmän.
No näinhän asia ei käytetyssä tavarassa ole, hinta on aina vain se, mitä joku sattuu tai kehtaa pyytää.
Torilla nyt on paljon tinkijöitä. Ei tarvitse edes vastata. Kun halpa tavara menee alle 6 tunnin.
Jos ne tinkijät olisivat taitavampia. Hei sul on avaamaton pakkaus. Onko kuitit myös? Ai lahja. Blaa blaa. Vasta 3 viesti. En ole ihan varma, tuletko hinnasta vastaan.
Ei puhettakaan, et torin tinkijät ois mistään muusta, kiinnostuneet, kuin tinkimisestä.
Vaihdaxboksiin.
Maksan kympin.
Olen 9 lapsenyhöö nyyh. Oisko vitosella myydä.
Ens kerralla, kun laitan toriin jotain siellä on lause.
En vastaa pelkkiin hintatinkauksiin. Ensin tuote tarkistetaan ja vasta sitten tingataan.
Esim. Vähän on toi satula kulunut, tohon joutuu ostamaan kohta uuden. Tuutko vitosella vastaan?
Kai tinkimisessä on tärkeää ettei ole epäkunnioittava myyjää kohtaan, mutta kaikkia ei voi miellyttää, joku myyjä vetää herneen nenään jos varovasti kysyy onko hinnassa yhtään tinkivaraa, joillakin olen huomannut että tuote on myynnissä halvalla, ei mene kaupaksi (kun kukaan ei sellaista tarvitse); sitten hinta laitetaan korkeaksi, ei vieläkään välttämättä mene kaupaksi ... vaikea tuollaisen tuottee oikeaa hintaa on tietää sivusta, kun myyjäkään ei tiedä, tohkeasti joku joka tarvitsee tuotteen tarjoamaan sitä hintaa jonka olisi valmis siitä maksamaan.