Työttömät maksavat 150 euroa veroja joka kuukausi
Kommentit (28)
Tuo on peruspäivärahasta. Minä maksan ansiosidonnaisesta paljon enemmän.
Maksavat siis takaisin rahaa, jonka ovat verovaroista saaneet.
Työtön maksaa veroja myös kaikesta kulutuksesta, mikä tukena tulee se veroina takaisin menee.
Itse työssäkäyvänä maksan 1800 euroa veroa joka kuukausi. Ou jee...
Mistä olet saanut nuo rahat?
Jos olet jotain myynyt esim.
Maata tai asunnon niin sitten olet maksanut veroa, et muuten.
Mä maksan 300 euroa veroja joka kuukausi ja viime vuonna maksoin vielä enemmän.
T. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Sinä luuseri et ole töissä.
Mä saan työttömyyskassasta 1600 e brutto mutta käteen jää 1300 e.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sulla silti käteenkin jäädä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö säästöön yhtään ns pahanpäivän varalle?
Eikö olisi järkevämpää jättää tuki tuon 150€ pienemmäksi heti, ilman turhia rahansiirtelyitä. Tuostahan tulee vain turhia menoja, kun ensin maksetaan ja sitten peritään. Olisi muuten Suomessa edelleen samanlaisia töitä tehtäväksi työttömyystöinä kuin 1960-luvulla, silloin eivät työttömät makoilleet turhanpanttina.
Vierailija kirjoitti:
Maksavat siis takaisin rahaa, jonka ovat verovaroista saaneet.
Tämä jos joku on sitä veronpalautusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö säästöön yhtään ns pahanpäivän varalle?
N. 200 e saan tuosta säästöön. Pakolliset kulut n. 1100 e/kk.
Minä yksityisellä sektorilla maksan 2000e tuloveroa kuussa. Olkaa hyvät.
Se on hyvä, että työtön maksaa tuestaan veroja. Tällöin on mahdollista tehdä verovähennyksiä. Jos vero poistettaisiin, tuki laskisi saman verran tietenkin.
Kävin yliopistossa henkilöverotuksen kurssin. Siellä luennoitsijana oli asiantuntija, joka sanoi, että suomessa on käytännössä tasavero. Moni ei tajua, että melkein kaikki vero tulee välillisesti. Siis esim tavaraa ostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että työtön maksaa tuestaan veroja. Tällöin on mahdollista tehdä verovähennyksiä. Jos vero poistettaisiin, tuki laskisi saman verran tietenkin.
Kävin yliopistossa henkilöverotuksen kurssin. Siellä luennoitsijana oli asiantuntija, joka sanoi, että suomessa on käytännössä tasavero. Moni ei tajua, että melkein kaikki vero tulee välillisesti. Siis esim tavaraa ostamalla.
Siksi tasavero tulisi ulottaa kaikkeen verotukseen, myös ansiotuloihin ja perintöihin. Vastaavasti myös päivähoitomaksu voisi olla kaikille sama tai vaikka hoivapalveluiden maksut.
Minun alle kouluikäiset lapseni maksavat veroja saman verran, joskus jopa enemmän.
Näinhän se menee. Ou jee 👴🏼🥩