Kaurapuuron teho yllätti tutkijat: Näin paljon sitä pitäisi syödä
"Kaurapuuron teho yllätti tutkijat: Näin paljon sitä pitäisi syödä
Parin päivän kaurapuurotankkaus laskee tehokkaasti kolesteroliarvoja, väittää saksalaistutkimus. Näin paljon kaurapuuroa pitäisi sen mukaan syödä."
Kaurakaurakaura.... Olenko siis syönyt vuosikymmenet väärin käyttämällä 4-viljan hiutaleita aamupuurossa?
https://www.iltalehti.fi/sydan/a/ce4340fb-fd8d-462a-b00c-e6ba047957a1
Kommentit (21)
Laihtuivat kahdessa päivässä kaksi kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Laihtuivat kahdessa päivässä kaksi kiloa?
Kolesteroliarvot paranivat.
AP: jos kolesteroliarvosi ovat kunnossa, ruokavaliossasi ei ole korjaamisen tarvetta. Jos kolesteroliarvot ovat pielessä, mikään ei estä kokeilemasta, josko kaurasta olisi apua.
Ainakin itse lisäsin kauran määrää ruokavaliossa, kun LDL-kolesteroli on vähän yli viitearvojen.
Vierailija kirjoitti:
Ropagandaa, riisipuuro on paljon parempaa.
Hah ! Riisissä ei paljon muuta ole kuin hiilareita, ei oikein edes kuitua. Kaurassa on kaikkea
En tiedä miten tuo on kohdallani vaikuttanut mutta aina aamulla kaurapuuroa ja usein illallakin. kokonaiskolesteroli oli 3 ja kuulema muutkin erinomaiset.
300 g kaurapuuroa, helppo juttu. Siinä on kauraa ehkä 50 g ja loput vettä. Syön noin paljon lähes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
AP: jos kolesteroliarvosi ovat kunnossa, ruokavaliossasi ei ole korjaamisen tarvetta. Jos kolesteroliarvot ovat pielessä, mikään ei estä kokeilemasta, josko kaurasta olisi apua.
Ainakin itse lisäsin kauran määrää ruokavaliossa, kun LDL-kolesteroli on vähän yli viitearvojen.
-eri
Minä lisään kauraa myös peltileipään. Maistuu paremmalta se leipä siten. Kaurapuuroa syömme päivittäin. Ja mun kolesteroliarvot ovat korkealla olleet. Eipä ole mitattu vuosiin niin en tiedä sitten onko alentanut arvoja tämä kauran syöminen.
Taas tätä puurotuputusta. Vetää jo vertoja ysärin maitotuputukselle.
Uuniin. Tai monttuun.
Kaura on halvinta ruokaa ja siksi sitä tuputetaan. Ruokateollisuus haluaa vetää välistä.
Vierailija kirjoitti:
"300 g kaurapuuroa, helppo juttu. Siinä on kauraa ehkä 50 g ja loput vettä. Syön noin paljon lähes joka päivä. "
- Oma ääritäysi lautasellinen 4-viljan puuroa marjoineen (mustikka, puolukka, herukka, karpalo*, vadelma* (*=jos on) painaa n. 700g+.
Aijaa on nykyään nurin, onku jotain toista kuvapalvelua josta saisi helposti linkitettyä kuvan?
#AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minä lisään kauraa myös peltileipään. Maistuu paremmalta se leipä siten. Kaurapuuroa syömme päivittäin. Ja mun kolesteroliarvot ovat korkealla olleet. Eipä ole mitattu vuosiin niin en tiedä sitten onko alentanut arvoja tämä kauran syöminen.
Kaura ei yksinään tee autuaaksi, muukin ruokavalio vaikuttaa. Mutta kaurasta voi olla apua, jos ruokavalio on muuten kunnossa ja silti kolesteroli on yli viitearvojen. Tai sitten ei auta ruokavaliokaan, ihmiset ovat yksilöitä.
Olet.
Vain 2 viljaa laskee kolesterolia, kaura ja ohra.
Vierailija kirjoitti:
Kaura on halvinta ruokaa ja siksi sitä tuputetaan. Ruokateollisuus haluaa vetää välistä.
Siis, tuota...
Kaura on halvinta ruokaa, joten siitä ei voi pyytää hirveästi hintaakaan, eli annoshinta per asiakas ei päätä huimaa, mutta ruokateollisuus näkee tuossa hirveästi profittia?
Jos asiakkaan kannalta asiaa katsoo, mitä pahaa on siinä, että joku terveellinen ruoka on vielä halpaa?
Oma vinkkini on: ostakaa kauraa, joka on jyvinä, ei hiutaleina.
Sitä saa keittää sen liki tunnin (tai vähemmän jos on painekattila), mutta tulos on erinomainen ja verensokerit ei piikkaa, koska kuitu on kaikki edelleen siinä ympärillä.
:
K: onko kaurapuuro terveellisempää kuin neljän viljan puuro?
Tekoälyn vastaus
Mietitään
Haetaan
Odota vielä hetki
Molemmat puurot ovat erittäin terveellisiä, mutta neljän viljan puuroa pidetään usein ravitsemuksellisesti monipuolisempana vaihtoehtona.
Kauraa voi syödä muussakin muodossa kuin puurossa! Itse käytän riisin asemasta ruokakauraa, syön myös 100 %:sta kauraleipää ja koska puurot ei mene alas paahdan isoja kaurahiutaleita uunissa ja syön niitä rasvattoman rahkan, marjojen tai hedelmäpalojen kera (paadetun kauran sekaan voi laittaa jotain mausteita oman maun mukaan, itse käytän kanelia ja ripauksen vaniljasokeria). En syö punaista lihaa, mutta silloin tällöin saatan tehdä ruokaa kaurapohjaisesta lihan korvikkeesta ruokakaurasta.
Viina on hyvää ja ravitsevaa. Viina valmistetaan viljasta. nam nam..
Vierailija kirjoitti:
300 g kaurapuuroa, helppo juttu. Siinä on kauraa ehkä 50 g ja loput vettä. Syön noin paljon lähes joka päivä.
Iltalehti uutisoi väärin. Tutkimuksessa osallistuijat söivät 3 kertaa päivässä kaurapuuroa, joka oli valmistettu 100 grammasta kaurahiutaleita veteen keitettynä. Eli reilu 2 dl kaurahiutaleita ja tämä 3x päivässä. Isot annokset siis.
Jos neljässä viljassasi on kaura mukana niin kaipa siitä jotain hyötyä on.