Loputtoman pitkät viestittelyt nettideittaillessa
Taas yksi ikävä kokemus, jossa juteltiin ummet ja lammet ja lisäksi myös kaikki syvälliset jutut ilman, että saatiin tapaamista sovittua ja mun mielenkiinto sitten hiipui, kun mies tuntui melkoiselta jahkailijalta ja antoi ristiriitaisia signaaleja. Toki lopulta huomasin myös isoja rikkeitä kommunikaatiossa ja omaehtoisuutta hänen käytöksessään. Lapseton keski-ikäinen mies (oma kokemus on, että siinä ryhmässä on kyllä kaikkein vaikeinta saada aikataulut sovittua - ovat tottuneet elämään täysin itselleen). Itsellä jo lähempänä toistakymmentä olevat lapset. Keskustelimme yli kuukauden, myös pari puhelua ja videopuhelu. Sanoilla hän ilmaisi haluavansa ehdottomasti nähdä, mutta ei siirtynyt mihinkään loogiseen aikataulujen ja tapaamispaikan järjestelyyn, kun itse sitä yritin.
Miten te muut toimitte tällaisissa tilanteissa? Vetäydyttekö vain vai? Itse mietin, että jatkossa teen niin, että kun kumpikin on ilmaissut halunsa tavata, lähden ehdottamaan tapaamisajankohtaa ja jos en saa vastetta, niin laitan viestin, että mulla on nyt vähän muuta tekemistä ja toinen voi olla yhteydessä, kun hänen aikataulunsa selviävät.
Toki varmaanhan me oltiin sitten kriittisissä asioissa liian erilaisia, kun sen ydinasian eli tapaamisen sopiminen ei onnistunut. Mut kaikkien nettideittailijoiden pitäisi muistaa just tää, että jos olet kiinnostunut, älä aikaile tapaamisen kanssa. Se on kaikkein tärkein juttu siinä deittailussa.
Kommentit (48)
jos hänen kanssaan oli kiva viestitellä niin voittehan te pysyä nettituttavina viestitellen? Tarvitseeko aina kaiken johtaa johonkin tiettyyn ennalta määriteltyyn tavoitteeseen?
Aikoinaan kun vielä olin tinderissä menin asioissa fiiliksen mukaan intuitiota kuunnellen. Joskus tapasin nopeastikin ja erään herran kanssa meillä oli vain ajatusten vaihtoa viestitellen. En oikeastaan edes olisi halunnut tavata häntä vaikka sitäkin välillä sivulauseessa suunniteltiin. Erästä tällaista viestittelymiestä seuraan yhä instagramissa kymmenen vuoden jälkeen :D hän on nykyään naimisissa ja perheellinen. Ja olen iloinen että hän löysi rakkauden.
Vähän ohis kävelytreffeihin, mutta itse olen niitä toivonut, niille koskaan varsinaisesti pääsemättä 😅
Ja haluan kävellä ihan kunnolla ja parisuhdetta ollut etsimässä, en mitään panoa kun joku tuolla sanoi että on joku Wolt-pillu jos haluaa kävelylle??
Miehelläni oli jo bensat yhteen suuntaan niin kalliit, että sillä rahalla olisi ostanut ihan laadukkaan maksullisen koko illaksi jos olisi rahasta ja pillusta (jota ei "saanut" eikä yrittänytkään) kiinni 🙈
Sen sijaan hän tuli kävelemään, ajeluttamaan minua ympäriinsä lähikunnan alueelle jossa oli ennen asunut, käytiin sitten ostamassa vähän välipalaakin. Oli ihan selvästi lähdössä hotelliin tai ajamaan sitten pitkän illan päätteeksi niin sanoin että tietenkin saa jäädä yöksi. Siihen ei liittynyt mitään vonkailua ja nyt ollaan oltu tosiaan jo pari vuotta saman katon alla.
Eri asia jos ei tykkää kävellä tai jotain, mutta ai että tykkään itse kävellä tunteja ja siihen on nyt sitten seuraa ihan omassa kodissa, pienet ilot, mutta 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tärkeimmät asiat yleensä on, jotka halutaan viestiä ennen treffejä? Siis tarkalleen?
Voin vastata vain omasta puolestani, eikä tästä pidä heidän ahdistua, joille treffailu ja tapailu on spontaanimpaa tai jopa mielekästä, eikä täydet hudit haittaa.
Olen itse nirso, introvertti ja hyvin tarkka, etten kävisi lähtökohtaisesti turhilla tai kiusallisilla treffeillä.
Ennen puhelua haluan tietää ja kertoa itsekin mitä ollaan etsimässä. En halua treffeille sellaisen miehen kanssa, jolla olisi odotus että saa seksiä tai asenne että on etsimässä jotain yksisarvista vaimoksi, mutta joutessaan yrittää panna kaikkea mikä liikkuu.
Haluan tietää, että juttu luistaa, että miehellä on paljon asiaa ja hän on hyvin utelias minusta ihmisenä, oikeasti tosi kiinnostunut, eikä millään pessimistellä "ihan sama"-asenteella.
Haluan että hänen kanssaan voi puhua seksistä ja seksuaalisuudesta aiheena eli ei seksiviestittelynä tai että hän alkaa pervoilemaan. Samoin olisi hyvä jos muut aiheet kuten talousasiat, missä ja miten haluaa asua, tulevaisuudensuunnitelmat, ovat jotain mistä mies osaa puhua.
Sain seuranhakuaikoinani monta kiinnostavaa viestittelyä aika nopeasti päätökseen niin että mieskin saattoi todeta päivän päätteeksi, että hitsi kun olisit kiinnostava mutta ei kyllä pidemmän päälle sovittaisi yhteen, harmi.
Kuitenkaan en jäisi viikoiksi viestittelemään, en haluaisi kirjeenvaihtosuhdetta jossa ehtisi just muodostua turhia haavekuvia. Nopeasti vaan puhelimen päähän ja tapaamista sopimaan.
Tuotti tulosta. (Mutta oli myös varmaan parisataa ihan hirveää miesten lähestymistä ettei ollut edes luettu profiilia tai ihan täysiä pervoja vain, huoh. Niitä oli vaikea ensiksi ignoorata koska hölmöyttäni halusin olla "reilu" ja vastata kaikille, mutta se oli ihan ajan tuhlausta).
olennaista olisi miettiä mitkä on itselle kynnyskysymyksiä. Sen jälkeen voi torpata ne jotka ei niitä täytä ja kysymällä ihan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tärkeimmät asiat yleensä on, jotka halutaan viestiä ennen treffejä? Siis tarkalleen?
Onko lapsia eli onko polygaminen. Harva haluaa osaksi haaremia tai apinalaumaa. Tämän voisi kertoa jo biossa niin ei tuhlata kenenkään aikaa. Samoin kannattaa kertoa jos on avoin minkäänlaisille kevytsuhteille, se jakaa väkeä rajusti. Monogamiset eivät yleensä halua tuhlata aikaansa ihmiseen, joka on avoin 10 eri suuntaan eikä omaa mitään omaa selkärankaa tai arvoja vaan menee minne pipuli vetää. Biossa tulisi käydä myös ilmi sosiaalinen asema ja työtilanne: omistava luokka, yrittäjä, duunari, vapaaherra. Sekä mielellään se, etsiikö nais-koiraa eli harrastuskaveria vai salliiko naiselle naiseuden
Viestein sitten selvitetään käytöstavat ja keskustelutaidot. Pro tip: ulkkikset ovat tässä yleensä parempia, mutta melko jäykkiksiä. Rentous ja hyvät tavat ovat 👌 Jos läpäisee nämä seulat niin sitten voi lähteä treffeille nopeastikin. Ekat treffit ovat kahvi tai drinkki afterwork aikaan, ei illalla
Ei koskaan mitään törkeyksiä tai siveettömyyksiä chattiin, mies avaa keskustelun aina ja mies kutsuu tapaamiseen aina. Jos ei kelpaa tällainen niin sitten gay osastolle grinderiin, moiccu
jotain yksisarvista vaimoksi, mutta joutessaan yrittää panna kaikkea mikä liikkuu.
Tää. Tämä opportunistinen persoonatyyppi on juuri se joka alkaa pettämään raskausaikana, kuppaa naisen resurssit omaan yritykseensä ja sitten vaihtaa lennosta "parempaan" eli nuorempaan kun on imenyt naisen ja tämän suvun kuiviin kaikin mahdollisin tavoin
Kunniallinen mies ei vaan niitä vaan myös kylvää ja kastelee. Näitä rottia ovat sen sijaan nurkat pullollaan ja rotille tarjoillaan vaan myrkkyä
Opiksihan tästä voi ottaa, että vaikka kuinka olisi ollut kiinnostava ihminen ja hyvä tyyppi, niin jos tulee selkeä kommunikaatiorike, niin vetäytyy itse. Ei se ole ghostaamista. Enkä ole mistään redditistä tätä kopsannut, ihan aito suomalainen tilanne kyseessä. Enkä selvästi ole ainoa.