Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputtoman pitkät viestittelyt nettideittaillessa

Vierailija
27.01.2026 |

Taas yksi ikävä kokemus, jossa juteltiin ummet ja lammet ja lisäksi myös kaikki syvälliset jutut ilman, että saatiin tapaamista sovittua ja mun mielenkiinto sitten hiipui, kun mies tuntui melkoiselta jahkailijalta ja antoi ristiriitaisia signaaleja. Toki lopulta huomasin myös isoja rikkeitä kommunikaatiossa ja omaehtoisuutta hänen käytöksessään. Lapseton keski-ikäinen mies (oma kokemus on, että siinä ryhmässä on kyllä kaikkein vaikeinta saada aikataulut sovittua - ovat tottuneet elämään täysin itselleen). Itsellä jo lähempänä toistakymmentä olevat lapset. Keskustelimme yli kuukauden, myös pari puhelua ja videopuhelu. Sanoilla hän ilmaisi haluavansa ehdottomasti nähdä, mutta ei siirtynyt mihinkään loogiseen aikataulujen ja tapaamispaikan järjestelyyn, kun itse sitä yritin.

Miten te muut toimitte tällaisissa tilanteissa? Vetäydyttekö vain vai? Itse mietin, että jatkossa teen niin, että kun kumpikin on ilmaissut halunsa tavata, lähden ehdottamaan tapaamisajankohtaa ja jos en saa vastetta, niin laitan viestin, että mulla on nyt vähän muuta tekemistä ja toinen voi olla yhteydessä, kun hänen aikataulunsa selviävät.

Toki varmaanhan me oltiin sitten kriittisissä asioissa liian erilaisia, kun sen ydinasian eli tapaamisen sopiminen ei onnistunut. Mut kaikkien nettideittailijoiden pitäisi muistaa just tää, että jos olet kiinnostunut, älä aikaile tapaamisen kanssa. Se on kaikkein tärkein juttu siinä deittailussa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaa joko on tai ei, ja se selviää ainoastaan kasvotusten. Tapasin netissä tosi mukavan miehen, joka kirjoitti hyvin, oli hauska ja viestit oli pitkiä. Kun tapasimme, hän oli ihan tuppisuu. Ei jännittänyt vaan oli hiljainen jöröttäjä. Yhtään huumoria ei pilkahdellut.

Tapailtiin hetki, koska netissä hän oli niin mielenkiintoinen. Tajusin kuitenkin että se nettimies oli ikäänkuin rooli jota hän veti. En tiedä kauanko muotoili tekstejä vai oliko jopa tekoälyä käyttänyt apuna. Ei vastannut todellisuus oikeaa versiota.

Vierailija
22/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa viestittelyä ja sitten tapaaminen. Näin siksi, että ne kaikkein hul luimmat karsiutuu pois jo ennen treffejä ja niistä "normaaleista" ei ehdi muodostumaan mitään ihannekuvia.

Parin viikon viestittelijät suoraan luiskaan. Jos tapaaminen ei onnistu viikossa niin se on pai pai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos toinen jahkailee tapaamisten kanssa, ei hän ole yksinkertaisesti tarpeeksi kiinnostunut sinusta. Tämän ymmärtäminen ajoissa säästäisi paljolta. 

Vierailija
24/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä harrasta nettideittailua vasn tapaa ihmiset oikeassa maailmassa. Huomaat heti mikäli kemiat ei kohtaa.

Vierailija
25/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijainnista. Kaupunkilaiset eivät aina jaksa lähteä edes lähikaupunkiin, lapissa tuntien matkat eivät merkitse mitään

Euroopassa ei haluta välttämättä edes toiseen kaupunginosaan. Kulttuurieroja

Vierailija
26/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa ja miksi miehistä tulee niin joustamattomia ja ajattelemattomia? 

30v vielä lähtee suht spontaanisti vaikka kävelylle mutta 40v ei meinaa saada järkättyä mitään. 

Tapailin yli vuoden 43-vuotiasta nettimiestä. Kävin hänen luona 4 kertaa, hän mun luona kerran. Sit loppu siihen kun hänelle kävikin liian vaikeeks eli ei huvittanut itseään tehdä ja järjestää mitään ja jos ei mennyt hänen mielen mukaan, niin ei sit menny ollenkaan. 

Mä olisin saanut mennä käymään melkein koska tahansa (😂) mutta ei hän kyennyt mistään joustamaan. 

Jos alennat itsesi kävelytreffeihin suostuvaksi ilmais woltti pilluksi niin ei sinua sen kummempana kohdella. 

Katkeraa. Kaikki ei varmaan ole rahalla ostettavissa olevia hienohelmoja niinkuin sä. 

Itse olisin ihan innoissaan kävelytreffeistä. Liikun ja treenaan muutenkin ja silti mulla ei ole ikinä ollut poikakaveria, joka viitsis lähtee mukaan liikkumaan. 

Vierailija
27/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti heti tapaaminen että näkee millaisesta tyypistä on kyse. Jos viestittely vaan jatkuu ja jatkuu niin ilmoitan vaan että "sori mutta en ole etsimässä mitään kirjekaveria vaan oikeaa suhdetta".

Ei pidä olla töykeä. Miksei voi ehdottaa tapaamista, jos toinen ei innostu, niin sanoo, ota yhteyttä kun haluat tavata. 

Vierailija
28/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa seurustella niin silloin tapaillaan useamman kerran viikossa. Jollei edes pikaiset treffit järjesty alle viikossa, niin ei ole aikaa seurustellakaan minun kanssani.

Vierailija
29/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies aikaili, koska ei selvästikään ollut tarpeeksi kiinnostunut. Yksinkertaista. End of story.

Vierailija
30/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lähden ehdottamaan tapaamisajankohtaa ja jos en saa vastetta, niin laitan viestin, että mulla on nyt vähän muuta tekemistä ja toinen voi olla yhteydessä, kun hänen aikataulunsa selviävät." Ap, miksei voi puhua totta? "Mulla on nyt vähän muuta tekemistä" .. Ihan turhaa selittelyä tuollainen. Se toinen kun ei ole kiinnostunut sinusta tarpeeksi jos ei halua tavata. 

Vierailija
31/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeraa. Kaikki ei varmaan ole rahalla ostettavissa olevia hienohelmoja niinkuin sä. 

Itse olisin ihan innoissaan kävelytreffeistä. Liikun ja treenaan muutenkin ja silti mulla ei ole ikinä ollut poikakaveria, joka viitsis lähtee mukaan liikkumaan. 

Eri, ja eri mieltä. Edellinen kirjoittaja sanoo asian hieman karkeasti, mutta deittailun suhteen olen samoilla linjoilla. Jos toinen ei ole valmis satsaamaan sen oman kahvikupillisensa hintaa, hän joko ei ole kiinnostunut tai hänellä on rahan kanssa ongelma. 

Olen kyllä kävellytkin treffeillä, sen kahvin jälkeen

Suosin suht nopeaa tapaamista, mutta vain sellaisten kanssa, jotka ovat itsekin kiinnostuneet tapaamaan minut. Nollasatsaaja ei ole sellainen. 

Vierailija
32/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa ja miksi miehistä tulee niin joustamattomia ja ajattelemattomia? 

30v vielä lähtee suht spontaanisti vaikka kävelylle mutta 40v ei meinaa saada järkättyä mitään. 

Tapailin yli vuoden 43-vuotiasta nettimiestä. Kävin hänen luona 4 kertaa, hän mun luona kerran. Sit loppu siihen kun hänelle kävikin liian vaikeeks eli ei huvittanut itseään tehdä ja järjestää mitään ja jos ei mennyt hänen mielen mukaan, niin ei sit menny ollenkaan. 

Mä olisin saanut mennä käymään melkein koska tahansa (😂) mutta ei hän kyennyt mistään joustamaan. 

Jos alennat itsesi kävelytreffeihin suostuvaksi ilmais woltti pilluksi niin ei sinua sen kummempana kohdella. 

Onpa suppea ajattelukaava🙄

Vierailija
33/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanamuodot kertovat myös ap:stä jotain. Hän käyttää sanoja "rikkeitä" ja "käytöksessään" kuten ruodittaisiin jonkun huonosti kasvatetun kakaran toimintaa. On ilmeisesti niitä ihmisiä, joita on lukuisia tässä maassa, joille muiden ihmisten ominaisuuksien lähtötaso on harmaan neutraali ja siihen lisätään "miinusta" ja "pitkää miinusta".

Vierailija
34/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa viestittelyä ja sitten tapaaminen. Näin siksi, että ne kaikkein hul luimmat karsiutuu pois jo ennen treffejä ja niistä "normaaleista" ei ehdi muodostumaan mitään ihannekuvia.

Parin viikon viestittelijät suoraan luiskaan. Jos tapaaminen ei onnistu viikossa niin se on pai pai.

Kyllä meillä nykyisen puolison kanssa taisi mennä pari viikkoa tapaamisen ehdottamisesta tapaamiseen, vaikka kumpikin halusi tavata. Molemmilla työ ja muitakin velvoitteita, välimatka siihen päälle. Hyvä, ettemme olleet aivan noin tiukkoja :)

Vierailija
35/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mies aikaili, koska ei selvästikään ollut tarpeeksi kiinnostunut. Yksinkertaista. End of story.

Voi olla aivan totta. Piti kuitenkin päivittäin yhteyttä ja vastaili pitkin viestein. Oltiin juteltu puhelimessa yli pari tuntia ja otettu 45 minuutin videopuhelu. Joiden jälkeen kumpikin oli kiinnostunut tapaamaan. Ap.

Vierailija
36/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanamuodot kertovat myös ap:stä jotain. Hän käyttää sanoja "rikkeitä" ja "käytöksessään" kuten ruodittaisiin jonkun huonosti kasvatetun kakaran toimintaa. On ilmeisesti niitä ihmisiä, joita on lukuisia tässä maassa, joille muiden ihmisten ominaisuuksien lähtötaso on harmaan neutraali ja siihen lisätään "miinusta" ja "pitkää miinusta".

Rike kommunikaatiossa on anglismi, tai oikeammin virhekäännös ilmaisusta breach in communication, kommunikaatiokatkos, tauko. Todennäköisesti alkuviesti on käännetty jostain redditistä, mutta miksi?

Vierailija
37/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toki sen lisäksi että kuulostan teidän mielestä erittäin hyvältä ja näytänkin hyvältä nii onhan minulla toki vaimo ja lapset kotona ettei ne treffit onnistu välttämättä silloin kun teille sopisi. Mies 38v

Vierailija
38/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommosia pitkiä stooreja jaksa kukaan lukea mitä nyt kirjoitatte tähän. Opetelkaa tiivistämään, sanon minäkin.

Vierailija
39/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää paljon aikaa jos vietittelee ensin tärkeimmät asiat. Ei tarvitse käydä turhaan tapaamassa kaikkia epäsopivia.

Vierailija
40/44 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään tulee epämääräinen oli miksi jatkaa sellaisen kanssa mitään keskustelua, erityisesti jos ei ole itse halukas kysymään suoraan asiasta joka häiritsee? 🤷

Ja mitä sitten, jos tuosta sitten se toinen hämmentyy tai kokee tuen offina. Sittenhän tiedät ettei ollut sulle sopiva alkuunkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi