Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen korvien puhdistus.

Vierailija
28.04.2007 |

Tytöllä kuivaa paksua vaikkua paljon korvakäytävässä, miten saa puhdistettua? Pumpulipuikkoa en kyllä tytön korvaan työnnä, jostain olen lukenut/kuullut että esim. Ceridal-öljyä vois laittaa, mutta minkä verran uskaltaa laittaa? Kertokaahan miten puhdistaisitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään kuiviin/kutiaviin korvakäytäviin, eli ei siis varsianaisesti vaikunpoistoon. Korvalääkärit suosittelevat korvien puhdistusta ainoastaan ulkokorvasta, eli pikkurillillä tai pyyhkeenkulmalla putsaillaan. Itse korvakäytävään ei saa mitään työntää, koska vaikku kulkeutuu silloin vain taaksepäin tärykalvoon. Jos vaikkua todella paljon (käytävät ihan ummessa) on syytä käydä korvalääkärillä puhdistuttamassa (lääkäri kaivaa varovasti tai imee, riippuu vaikun koostumuksesta.

Vierailija
2/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liuottavaa ainetta vaan edellisenä iltana korviin vaikuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ruotsissa lastenlääkäri kehotti ostamaan apteekista korvien puhistukseen lääkettä (Revaxön, saa ilman reseptiä).

Tytöllä oli korvat täynnä vaikkua.

Vierailija
4/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrää en osaa sanoa, hyvin vähän :0) Kyllä ne liiat valuvat ulos jos menee ylimääräistä. Itse asiassa säännöllinen öljyn käyttäminen ehkäisee vaikun jämähtämistä korvaan.

Minä itse olen sellainen että korvat on pakko putsata vanupuikolla joka suihkun jälkeen, muuten kutina on järkyttävä ja tuntuu kuin korvat olisivat täynnä vettä/vaikkua. Aina pelotellaan että vaikku vain menee tiukemmin tärykalvoa vasten jos liikaa ronkkii vanupuikolla, joten kokeilin Removaxia. Eikä mitään tullut ulos! Eli joko korvaani on kivettynyt kasa vaikkua tai saan ne puhdistettua ilman että vaikku painuu vain syvemmälle.

Lasten korvat putsaan kyllä vanupuikolla, mutta vain ulkokorvasta. Usein suihkautan sitä Ceridal-öljyä, niin lähtee paremmin kuin kuivalla puikolla.

Vierailija
5/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsellasi ollut tulehduksia, älä missään nimessä anna terkkarin huuhtoa vaikkuisia korvia ennenkuin lääkäri on katsonut korviin! Terkkareilla ei tietääkseni ole kyllä lupaakaan huuhtoa lasten korvia ilman että lääkäri ensin katsoo... Vaikkupallon takana kun saattaa olla tärykalvossa reikä tai tk voi olla niin ohut että rikkoutuu vedenpaineesta. En suosittele korvien huuhtelua lapsille! Mieluummin siis korvalääkäri puhdistelee..

=) alalla työskentelevä (vastasin myös ceridaliin aiemmin..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan