Seura: Ennennäkemätön asunnottomuuskriisi - eläkeläiset ja työssä käyvät menettävät kotejaan
Kommentit (122)
Suomi vajoaa lamaan.
Köyhä maa köyhä kansa.
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi käy aikanaan näidenkin nostaminen työelämään. 90% pudonneista jää nostamatta, vaikka asunto järjestyisikin ja kymmeniä tuhansia laitetaan sosiaalihuoltoon ja terapioihin. Osalle löytyy paikka vankilasta 250€ vuorokausihinnalla.
Sosiaalipuolella tehdään ihmisillä bisnestä, myös aikuisilla. Ei niillä ole tarkoitustakaan auttaa, koska he hyötyvät siitä, että ihminen on reppana autettava. Jos ei ole, hänestä tehdään sellainen. Lasu aloitti ja aikuisilla jatketaan. Veronmaksajille tämä tulee todella kalliiksi. Olisi toimittajille hommia!
Vierailija kirjoitti:
Suomi vajoaa lamaan.
Köyhä maa köyhä kansa.
Meidät köyhdytetään. Rahaa kyllä riittää moniinkin tarkoituksiin, mutta ei kansalle!
Fasustinen PersKokkare-hallitus Kristillisdemoneineen rules... Bättre fålkdel "fittan rahvas välittä, nee haisumummo, fyi "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi vajoaa lamaan.
Köyhä maa köyhä kansa.
Meidät köyhdytetään. Rahaa kyllä riittää moniinkin tarkoituksiin, mutta ei kansalle!
Esim. Purraa ei kiinnosta tavallinen suomalainen tippaakaan. Keskittyy vain säästöjen tekemiseen "valtiolle". Mutta valtio on ihmisiä varten.
Maaliskuussa alkaa lisäksi työttömien karenssilla rankaisutoimet. Tuhansilta tulee jäämään vuokrat rästiin pienen inhimillisen vahingon takia!
Vierailija kirjoitti:
Helppo huudella avuttomaksi. Kun asuntoa ei saa niin sitä ei saa. Takuuvuokratta asuntoa ei saa edes Lieksasta.
Antaisitko itse asunnon vuokralle ilman takuuvuokraa? Suomessa takuuvuokra on sitä paitsi nykyään yleensä hyvin maltillinen 1kk vuokraa vastaava summa.
Haja-asutusalueella saattaa olla halpoja asuntoja, mutta kun kaikki palvelut on viety pois, niin vaikeaa siellä on elellä.
Minä meinasin joutua asunnottomaksi K:n laittomien päätösten takia. Ihan tavallinen ihminen olen, en mikään alkoholisti, rikollinen tms. Kukaan ei auttanut. En olisi uskonut, että tällainen on mahdollista Suomessa.
No jaa. Olin itse kolme vuotta koditon enkä ymmärrä Jussia. Siis ensin vuokraa ison, kalliin asunnon ja sitten "kämppisten kanssa ei sujunut". Siis mitä ihmettä? Laittaisi ilmoituksen johonkin, että vuokrataan huone tarvitsevalle, niitä löytyy kyllä. Ja Kela maksaa vuokratakuun kunhan vuokra sopii rajoihin. Ja yksityisiä vuokranantajia, jotka ymmärtää, löytyy kyllä. Se vaan vaatii paaaaljon etsintää. Mutta mahdollista. Mä löysin sellaisen, samoin exäni joka sai kämpän ilman työpaikkaa ja luottotietoja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse. Siksi Moskova.
- Riikka Purra
Riikka saksi Suomen taas köyhäksi. EK:n lupaama palkkiovirka odottaa seuraavien vaalien jälkeen.
Sanna tanssi Suomen kassan tyhjäksi. Riikka joutuu saksimaan sen takia kuten hyvin tiedät.
Riikkuli saksii koska ei muuta osaa. Rahat on jaettu kokoomuksen sidosryhmille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan maaseudulla on tuhansia asuntoja tyhjillään. Kannattaisiko harkita sinne muuttoa jos esim. eläkkeellä ei pärjää Helsingin arvoalueilla?
Yleensä eläkeläisiä patistetaan muuttamaan pois omakotitaloista ja palvelujen äärelle.
Siellä on rivitalojakin tyhjinä kun ihmiset on houkuteltu kasvukeskuksiin.
Jos lähin päivystävä sairaala on yli 100 km päässä niin eläkeläiselle tuolla paikkakunnalla asuminen on iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Eihän eläkeläisen asumistukeen ole edes kajottu.
Omaisuuden vaikutusta myönnettävään eläkkeensaajan asumistukeen kiristetään nykyisestä. Omaisuusrajaa lasketaan niin, että se on jatkossa yhdellä hengellä 15 000 euroa ja avo- tai aviopuolisoilla 24 000 euroa. Omaisuusrajan ylittävästä netto-omaisuudesta tuloa lasketaan 15 prosenttia nykyisen 8 prosentin sijaan.
Eläkkeensaajan asumistuen tuloharkintaa kiristetään nostamalla lisäomavastuuprosenttia nykyisestä 41,3 prosentista 43,5 prosenttiin.
https://stm.fi/-/muutoksia-yleiseen-asumistukeen-ja-elakkeensaajan-asum…
Lisäksi kuntakohtaiset vuokran ylärajat ja perusomavastuun kiristäminen.
Tätä saa kun äänestää sekoomuksen ja pershuorien kaltaista jäteihmispaskaa valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Helppo huudella avuttomaksi. Kun asuntoa ei saa niin sitä ei saa. Takuuvuokratta asuntoa ei saa edes Lieksasta.
Telkussa mainostetaan takuuvuokrattomia asuntoja, taisi olla Lumo (vai Sato) vuokraajana. Niiden asunnot on kasvukeskuksissa lähinnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko itse asunnon vuokralle ilman takuuvuokraa? Suomessa takuuvuokra on sitä paitsi nykyään yleensä hyvin maltillinen 1kk vuokraa vastaava summa.
On oikein harvinaisenlaatuista tyhmyyttä kuvitella, että se kuukauden ylimäärinen vuokrasumma olisi millään mittarilla köyhälle pieni summa. Se on oikeasti valtava määrä rahaa.
Ehdotan että tehdään asialle jotain, että on laadukkaita koteja. Tutusta paikasta. Somessa keskustelua. Suunnitelmia? Muistiot. Pelkkä kauhistelu ei tuo kotia kenellekään tai tukileikkely. Entä kuka on vastuussa että asiat toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi vajoaa lamaan.
Köyhä maa köyhä kansa.
Ehdotan, että kiristetään verotusta. Se ei ole aiemmin auttanut, mutta josko nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt säännöllisesti takuuvuokrattomia ilmoituksia, olikohan jokin firma ellei useampikin jotka ei tätä vaadi. Eli varmistakaahan nyt tuo asia kunnolla ettei muutto jää siitä kiinni.
Miten on niin vaikeaa hankkia vuokra-asunto työttömänä? Kysytkö vakavissasi? Yksityisistä vuokranantajista suurin osa vaatii, että on työ- tai vähintään opiskelupaikka. Lisäksi vaaditaan 2 tai 3 kuukauden takuuvuokra, johon kaikilla ei ole varaa. Kuntien vuokra-asuntoihin joudut jonon hännille, jos edes jonoon pääset, kun muutat toiselta paikkakunnalta (oman paikkakunnan hakijat etusijalla, näin siis itselleni käynyt ja asuntoa en saanut vuosien jonotuksesta huolimatta, vaikka luottotiedot kunnossa). Niin tosiaan ne luottotiedot, jotka yhä useammalta puuttuvat syystä tai toisesta: asunnon saaminen todella vaikeaa! Mites ne muuttokustannukset? Niin, monella ei järjesty mitenkään, jos ei ole tuttuja, jotka pystyvät auttamaan. Sitten ei muuteta. Oliko vielä jotain epäselvää?