En jaksa enää olla suosittelija!
Entiset työntekijät yrittävät päästä töihin ja koko ajan pitäis olla suosittelemasssa. Mulla on muitakin töitä tässä, kun suositella sitä Ida-Jessicaa, joka oli kesätöissä 2 viikkoa.
Eikö niitä töitä voi antaa ilman suosittelijaa!!! Ihan oikeesti.
Kommentit (24)
Pyydän itse aina lupaa laittaa suosittelijaksi, siis joka hakemus erikseen. Ja sellaisia ihmisiä, jotka ovat nähneet mun tekevän jotain. Ei siis välttämättä edellistä pomoa vaan mieluummin työkaverin, ja sellaisen, jonka tiedän puhuvan mun puolesta eikä vastaan.
Jos itelle kävisi niin, että mun numero on annettu jollekin kysymättä multa, sanoisin suoraan, ettei tällaisesta ole ollut puhetta ja sitten sanoisin rehellisesti, mitä mieltä kys. ihmisestä olen. Lupaa pyytänyttä kehuisin enemmän.
Suosittelijana kannattaa valita tarkkaan, keneen luottaa. Siis jos menee ja suosittelee tyyppiä, joka ei oikeasti tajua mistään mitään ja karttaa hommia minkä ehtii, siinä menee myös oma maine hyvin äkkiä. Suositusten tarkoitus on nimenomaan nostaa ne oikeat tekijätyypit hakijoiden joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Pyydän itse aina lupaa laittaa suosittelijaksi, siis joka hakemus erikseen. Ja sellaisia ihmisiä, jotka ovat nähneet mun tekevän jotain. Ei siis välttämättä edellistä pomoa vaan mieluummin työkaverin, ja sellaisen, jonka tiedän puhuvan mun puolesta eikä vastaan.
Jos itelle kävisi niin, että mun numero on annettu jollekin kysymättä multa, sanoisin suoraan, ettei tällaisesta ole ollut puhetta ja sitten sanoisin rehellisesti, mitä mieltä kys. ihmisestä olen. Lupaa pyytänyttä kehuisin enemmän.
Mulla on suosittelijoiden kanssa sovittu, ett saan antaa yhteystiedot haastatteluvaiheessa erikseen kysymättä, mutta että aina laitan heille lyhyen viestin että mihin tehtävään olen hakenut ja mitä ilmoituksessa painotettiin. Osaavat sitten jo valmiiksi miettiä, miten vastaisin palkkaavan tahon toiveisiin.
On toiminut tosi kivasti, en ole kuullut ikinä muuta kuin tsemppauksia hakuihin.
Kannattaa suostua suosittelijaksi vain harkiten ja pyytää myös, että henkilö antaa suosittelijan yhteystiedot vasta haastatteluvaiheessa.