En jaksa enää olla suosittelija!
Entiset työntekijät yrittävät päästä töihin ja koko ajan pitäis olla suosittelemasssa. Mulla on muitakin töitä tässä, kun suositella sitä Ida-Jessicaa, joka oli kesätöissä 2 viikkoa.
Eikö niitä töitä voi antaa ilman suosittelijaa!!! Ihan oikeesti.
Kommentit (24)
Palkkadit itse, mikset palkkaisi taas? . Ai niin se olikin viimeksi veljen tyttö vai poika joka tarvitsi paikan, vai riittikö, että oli vain nätti naama?
Niin ei tarvinnu kysellä taustoja
Kuule ne suosittelijat voivat olla tosi tärkeä juttu monelle, jolla ei ole ns. suhteita. Erityisesti jsilloin jos ei omaa kuin hyvin vähän jos lainkaan työkokemusta yhtään mistään paikasta.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Onko se sitten niin mielettömän iso vaiva vasta näille kyselijöille, että joo henkilö suoriutui töistään hyvin ja suosittelen lämpimästi
Suosittelu on joskus myös tosi vaikeaa. Miten välttäisi olemasta asiaton; ettei sanoisi että yksi on saikulla vähintään joka toinen viikko, ja toinen on tyhmä kuin saapas eikä yhtään kiinnostunut töistä.
(hyville annetaan tietysti hyvät maininnat)
Suositusta pitäisi kysyä vasta, kun henkilö on käytännössä jo valittu. Suositusten pyytäjät toimivat väärin, jos kysyvät kaikkien hakijoiden suosittelijoilta jo alkuvaiheessa hakua.
Suosittelijaksi pyydetään ei jouduta, tai no entinen pomo sanoi itse että saan käyttää suosittelijana. Eli sinulta pitää kysyä suostutko siihen
Vierailija kirjoitti:
Suosittelu on joskus myös tosi vaikeaa. Miten välttäisi olemasta asiaton; ettei sanoisi että yksi on saikulla vähintään joka toinen viikko, ja toinen on tyhmä kuin saapas eikä yhtään kiinnostunut töistä.
Ja osa taas mustamaalaa, vaikka ei olisi ollut yhtään poissaoloa. Minulla ei ollut yhtään poissaoloa.
Monet kysyvät, joillekuille ei tule mieleenkään kysyä, ks. tuo saapas-kommentti.
Kirjoitan pyydettäessä suosituskirjeenkin.
Minusta vaikuttaa, että esim . kunnalla valtakunnallisesti pääsevät lukemaan kaikki kehityskeskustelut. Minulla oli yhdessä työpaikassa vihaaja ja jotenkin kaikki kuntahr:t ympäri Suomea vaikuttavat mystisesti tietävän siitä.
Suosittelija voi puhua täyttä pskaa, vaikka lupaa muuta. Jos suosittelija kehuu liikaa niin joku voi luulla, että suosittelija haluaa eroon kyseisestä henkilöstä. Jos suosittelija on mies ja suositeltava nuori nainen niin moni luulee, että mies on kyseisen naisen poikaystävä, vaikka ei ole.
Mistä noita tietää, jos joku haluaa tahallaan haukkua, vaikka oliskin ollut hyvä työntekijä. . Itse olen oppinut sen (ikää 40) kehenkään ei voi luottaa tässä maailmassa. Ei kehenkään. Ihme kieroilua ja omaan pussiin pelaamista koko elämä.
Lisäksi suosittelijat ja edelliset/nykyiset työnantajat voivat olla salaliitossa keskenään ja hyvinkin kieroja ja korruptoituneita.
Joo joissain tilanteissa mennyt yli. :D
Johonkin hommaan on ihan ylipitkät rekryt ottaen huomioon mikä paikka ja mitä muualla.
Olet Orpon hallituksen tuntematon jarru. Ilman suositteluja kukaan ei pääse töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta löytyy ne hyvät puolet- kerrot/ kirjoitat niistä. Hätä ne huonot pois. T. Ex esimies, joka kirjoitti paljon suosituksia.
Esim itsellä tilanne että lähes kaikki johtajat ovat lähteneet yms. Tai firma muuttunut.
Yhdessä työpaikassa olin flunssassa enemmän kun normaalisti, joka n. 5-8 pvää koronan vuoksi.
En ole ollut flunssassa vuosiin. :D niin sittenkö joku sanoo että juu se oli kerran flunssassa. :D
Suurin osa pyrkii pyytämään kaveria suosittelijaksi vaikka työ olisi ollut kuinka huonoa tahansa.
Itseni kohdalla osaan ainakin itse kertoa itsestäni parhaiten kun vanhat työnantajat. Mutta olenkin rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja osa taas mustamaalaa, vaikka ei olisi ollut yhtään poissaoloa. Minulla ei ollut yhtään poissaoloa.
No eipä se vauvapalstailu työajalla sen parempi juttu ole, päinvastoin.
Olin pt-paikassa, siellä työkaveri oli "joutunut" ohjaamaan sellasta, jolle oli sattunut työtapaturma, toisessa työpaikassa. Työkkäri tai Kela sitten laittanut "työkokeiluun", et pystyykö olemaan enää töissä. Se ohjattava ei tehnyt mitään, työkaveri antanut tehtäviä, joita ohjattava ei edes yrittänyt suoriutua. Työkaveri kysyi multa, et mitä hän tähän nyt sitten kirjottaisi? - Sanoin, et kirjoita niinkuin asia on - en saanut saanut oikein selvää, mikä hänen "ongelma" on kyvyn vai halun puute. ....
....
Itse jouduin sitten vuosia myöhemmin ohjaamaan kanssa, itseäni vanhempi kaveri. Annoin hänelle työtehtäviä ja teki ne kaikki; sanoin kyllä että kiire ei ole (esim. purkaa jotain 20-30 tietsaa ..... :). Ja taas pyydettiin multa arvostelua: Sanoin, kyseinen on tehnyt harjoittelun moitteettomasti ja haluaisi jatkaa alalla. Suosittelen jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tällä hetkellä työssä. Työaikana en palstaile. Tykkään oikeasti siitä, että on jotain oikeaa tekemistä ja oikeita asioita selvitettävänä. Työttömänä ei saa edes tahdä vapaaehtoistyötä. Ja mieluummin chattaan livenä työpaikan ruokalassa, kuin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta on tärkeä luotettavan tiedon tiedonhakukanava polarisoituneessa uutismediamaailmassa.
Yksi työelämän tärkei,piä asioita on positiivisuus joka tilanteessa. Et osaa käyttäytyä.