Kommentit (1451)
Petäistöhän kertoi ihan ylpeänä tuosta Aspenin touhusta muille kouluttajille, jotka naureskelivat asialle.
Sen lisäksi Matias leveili, miten ihmiset vaihtaa kadun toiselle puolelle, kun hän kulkee koiransa kanssa.
Eikös instassa ole näkynyt, miten Matias nimenomaan kouluttaa koiriaan "hyökkäämään" ihmisen päälle niin että ihmisellä sellainen suojavaruste käsivarressa. Entä jos koira joku kerta ei osaa erottaa, milloin saa hyökätä ja milloin ei?
Onko liikaa vaadittu tuotannolta, että jatkossa koirat pidetään siellä koulutuksen aikana kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Aspenin kaltaisen koiran purressa tuolla ukolla olisi varmaan luu poikki. Tai siis en tiedä onko Petäistö treenannut puruja (=suojelua) tuon rakkinsa kanssa, mutta kyllä silti näykkäisyn erottaa puremisesta ihan selvästi.
Ei kyllä minusta myöskään koiran leikkisä näykkäisy ole mitenkään vakava asia tuossa tilanteessa. Siviilissä tietysti kategorisesti kiellettyä.
Näykkiminen tuntuu kerrassaan vittumaiselta. Iho menee rikki ja tulee mustelmia.
Mikä onkaan pahoinpitelyn määritelmä?
Tuohon kun se koira tottuu, että on ok näykkiä ja omistaja vaan nauraa. Seuraavan kerran se on pikkulapsen kimpussa siviilissä niin mitäs sitten? Tuollainen koira on yhtä vaarallinen kuin latingissa oleva a se. Pönkittääkö se omistajan egoa? Siksikö koira on?
Osmona tekisin korvausvaateen kaikista 20 puremasta. Lain mukaan koira on oltava omistajansa hallinnassa ettei se aiheuttamaan vahinkoa. Jos taas omistaja on täysin osaamaton eläinten kanssa, hänelle annetaan eläintenpitokielto.
Vierailija kirjoitti:
Osmona tekisin korvausvaateen kaikista 20 puremasta. Lain mukaan koira on oltava omistajansa hallinnassa ettei se aiheuttamaan vahinkoa. Jos taas omistaja on täysin osaamaton eläinten kanssa, hänelle annetaan eläintenpitokielto.
Ja sitten kaikki sanoisi Osmolle että neitii..
Tuotannon olisi pitänyt keskeyttää homma silloin kun koira puree ja näykkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kaikki sanoisi Osmolle että neitii..
Ei vaan käräjäoikeus sanoisi koiran omistajalle, että muutama satanen pöytään ja harkintaa päähän tai eläimestä luopuminen.
Eikös tuosta voi tulla joku tulehdus kun koira näykkii. Jäykkäkouristuspiikki ja ab-kuuri.
Joo. Joku raja TV viihteessäkin. Purettaminen jollain elukalla ei käy.
Muutenkin tuo on mennyt tosi lapselliseksi, että jollain jätkällä on siellä aina koira yötä päivää kuolaamassa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspenin kaltaisen koiran purressa tuolla ukolla olisi varmaan luu poikki. Tai siis en tiedä onko Petäistö treenannut puruja (=suojelua) tuon rakkinsa kanssa, mutta kyllä silti näykkäisyn erottaa puremisesta ihan selvästi.
Ei kyllä minusta myöskään koiran leikkisä näykkäisy ole mitenkään vakava asia tuossa tilanteessa. Siviilissä tietysti kategorisesti kiellettyä.
Näykkiminen tuntuu kerrassaan vittumaiselta. Iho menee rikki ja tulee mustelmia.
Mikä onkaan pahoinpitelyn määritelmä?
Koiran suussa on bakteereja, johan tossa on vaarana verenmyrkytys tms.
Huonosti koulutettu koira selvästi.
Robinilla oli fiksuja juttu siinä viljamin podcastissa. Kuten esimerkiksi ettei tarvitse enää materiaa niin. ei oo pakko olla hienoja kalliita autoja ja kelloja. Ei oo pakko kuvata semmosia instaan. Arvostan kyllä tuommosta asennetta. Muutamalla erikoisjoukkohepulla näyttää nimittäin olevan ihan toisin, tosin heillä saikin olla, ei se robinia häirinnyt. Mutta että hänellä oli kyllä maanläheinen katsomus tähän materian tarpeellisuuteen. Fiksua. Mahtavaa tänä päivänä.
Minua on purrut pienenä valtion virkakoira. Vahingossa kai se tapahtui, mutta muistan sen yhä miten kipeää teki. Kukaan ei tiennyt mikä koiralle tuli. Lapset kun ovat eläväisiä niin ehkä se ulkoleikkiminen oli sille triggeri. Koiran isäntä tuli kyllä salamana paikalle ja muut aikuiset, ja saivat koiran irti jalastani. Vieläkään, vaikka olen aikuinen, en mene lähellekään koiria. En minkäänlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minua on purrut pienenä valtion virkakoira. Vahingossa kai se tapahtui, mutta muistan sen yhä miten kipeää teki. Kukaan ei tiennyt mikä koiralle tuli. Lapset kun ovat eläväisiä niin ehkä se ulkoleikkiminen oli sille triggeri. Koiran isäntä tuli kyllä salamana paikalle ja muut aikuiset, ja saivat koiran irti jalastani. Vieläkään, vaikka olen aikuinen, en mene lähellekään koiria. En minkäänlaisia.
Koira ei siis purrut vaan näykki ja näykki muitakin osallistujia. Tuossa oli kysymys testistä koska Aspen on yksi "kouluttajista". Se tulee selville nyt uuden jakson palaverissa kun kouluttajat puhuvat keskenään. Kuten tulee selville myös se että Matias haluaisi Martinan pois koska on näsäviisas ja soittaa suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ei siis purrut vaan näykki ja näykki muitakin osallistujia. Tuossa oli kysymys testistä koska Aspen on yksi "kouluttajista". Se tulee selville nyt uuden jakson palaverissa kun kouluttajat puhuvat keskenään. Kuten tulee selville myös se että Matias haluaisi Martinan pois koska on näsäviisas ja soittaa suutaan.
Martina erehtyi sanomaan kouluttajille että ette pääse mun ihon alle niin tottakai sitten piti alkaa todellinen Martina-jahti, että saataisiin nujerrettua.
Koira tartuttaa loisia yms näykkimällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina erehtyi sanomaan kouluttajille että ette pääse mun ihon alle niin tottakai sitten piti alkaa todellinen Martina-jahti, että saataisiin nujerrettua.
Tää on kyllä outo kun luulis rauhallisuuden olevan hyvä asia. Näköjään pitäisi itkeä pelokkaana ja hysteerisenä ja änkyttää.