Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sujuu meikkaaminen, jos ei näe lähelle?

Vierailija
26.01.2026 |

Olen tottunut meikkaamaan ihan peilin lähellä. Mietin silmien linssileikkausta, mutta sitten sen jälkeen lähinäkö menee

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellään tällaista ongelmaa? Itselläni ainakin todella vaikeeta meikata piilareitten kanssa, kun niillä en näe lähelle. Ilman näen hyvin.

Vierailija
2/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut asian niin, etten meikkä arkena ja juhliin käyn hakemassa meikin ammattilaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellaisia "puolikkaita silmälaseja" ihan meikkaamista varten.

https://www.muotikoru.com/product/675/meikkaus-lasit?srsltid=AfmBOopHNw…

Tuossa yksi esimerkki.

Vierailija
4/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurentava peili

Vierailija
5/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun käyttää laseja ja sitten on saatava roska tai irronnut ripsi silmästä.  

Vierailija
6/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa ollenkaan. Ihan turhaa rahan haaskausta.

Vierailija
8/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lähinäkö menee linssileikkauksessa? Linssileikkauksen voi teettää myös monitehona.

Vierailija
9/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan kävin linssileikkauksessa osittain tuon takia (toki oli muitakin syitä). En nähnyt meikata ilman laseja edes suurentavan peilin kanssa ja meikkauslasitkaan eivät mulla toimineet.

Nyt onnistuu ihan hyvin, suurentavaa peiliä käytän kyllä edelleen. Linsseinä mulla ns syväterävät (lähinäkö ei ihan tarkin, mutta riittävä)..

Vierailija
10/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa ollenkaan. Ihan turhaa rahan haaskausta.

Juurikin näin.

Vierailija
11/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt lähelle, eli mulla on plussaa. Lisäksi hajataittoisuutta. Meikkaaminen on todella vaikeaa. Piilareilla ja suurentavalla peilillä onnistuu juuri ja juuri. 

Vierailija
12/12 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nimenomaan kävin linssileikkauksessa osittain tuon takia (toki oli muitakin syitä). En nähnyt meikata ilman laseja edes suurentavan peilin kanssa ja meikkauslasitkaan eivät mulla toimineet.

Nyt onnistuu ihan hyvin, suurentavaa peiliä käytän kyllä edelleen. Linsseinä mulla ns syväterävät (lähinäkö ei ihan tarkin, mutta riittävä)..

Olen ymmärtänyt, että siinä tarkan näön alue on 40cm välein, ja ensimmäinen tarkan näön alue on siis 40cm päässä. Liian kaukana meikkaamista ajatellen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme