Miten sujuu meikkaaminen, jos ei näe lähelle?
Olen tottunut meikkaamaan ihan peilin lähellä. Mietin silmien linssileikkausta, mutta sitten sen jälkeen lähinäkö menee
Kommentit (12)
Minä olen ratkaissut asian niin, etten meikkä arkena ja juhliin käyn hakemassa meikin ammattilaiselta.
On olemassa sellaisia "puolikkaita silmälaseja" ihan meikkaamista varten.
https://www.muotikoru.com/product/675/meikkaus-lasit?srsltid=AfmBOopHNw…
Tuossa yksi esimerkki.
Vähän sama kun käyttää laseja ja sitten on saatava roska tai irronnut ripsi silmästä.
En meikkaa ollenkaan. Ihan turhaa rahan haaskausta.
Miten niin lähinäkö menee linssileikkauksessa? Linssileikkauksen voi teettää myös monitehona.
Minä nimenomaan kävin linssileikkauksessa osittain tuon takia (toki oli muitakin syitä). En nähnyt meikata ilman laseja edes suurentavan peilin kanssa ja meikkauslasitkaan eivät mulla toimineet.
Nyt onnistuu ihan hyvin, suurentavaa peiliä käytän kyllä edelleen. Linsseinä mulla ns syväterävät (lähinäkö ei ihan tarkin, mutta riittävä)..
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa ollenkaan. Ihan turhaa rahan haaskausta.
Juurikin näin.
En ole koskaan nähnyt lähelle, eli mulla on plussaa. Lisäksi hajataittoisuutta. Meikkaaminen on todella vaikeaa. Piilareilla ja suurentavalla peilillä onnistuu juuri ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Minä nimenomaan kävin linssileikkauksessa osittain tuon takia (toki oli muitakin syitä). En nähnyt meikata ilman laseja edes suurentavan peilin kanssa ja meikkauslasitkaan eivät mulla toimineet.
Nyt onnistuu ihan hyvin, suurentavaa peiliä käytän kyllä edelleen. Linsseinä mulla ns syväterävät (lähinäkö ei ihan tarkin, mutta riittävä)..
Olen ymmärtänyt, että siinä tarkan näön alue on 40cm välein, ja ensimmäinen tarkan näön alue on siis 40cm päässä. Liian kaukana meikkaamista ajatellen
Eiks kellään tällaista ongelmaa? Itselläni ainakin todella vaikeeta meikata piilareitten kanssa, kun niillä en näe lähelle. Ilman näen hyvin.