Ihmisten köyhyys ja hätä kasvaa. Esim. Tampereellakaan ei lahjoitusruoka riitä kattamaan tarvetta
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
No minulla ainakin varallisuus KASVAA, eikä köyhyys. Kannattaisi ehkä ITSE jotain sen eteen että itsellä menee paremmin.
Sanot tuon ihmisille jotka eivät pysty eikä ole noita mahdollisuuksia. Mitä vähemmän rahaa sitä vähemmän mikään toimii!
Vierailija kirjoitti:
Voi nyyh, ehkä kannattaisi jättää ne kaljat ja tupakat ostamatta. Ja kynsihuolto ja tekoripset, puhumattakaan niistä kammottavista tatuoinneista. Samoin kaikki osamaksulla hankitut krääsät
ostamatta .Perustoimeentuloturva riittää kyllä ruokaan, kukaan ei nälkään kuole Suomessa. Tyhmyyden seurauksiin toki voi kuolla.
Sä voisit joskus oikeasti jalkautua ja käydä tapaamassa näitä ruokajonolaisia. Saattais silmät aueta.
Mä olen kuudetta vuotta Vantaalla vapaaehtoisena, eikä rakennekynsiä ja tekoripsiä vaa näe, ei edes värjättyjä tukkia.
Vaan siellä on perheitä ja vanhuksia suurin osa. Juopaleitakin hyvin vähän ja satunnainen tupakanpolttaja. Niin 90% kotimaista syntyperää, eikä yksikään tule paikalle mersulla. Yleensä kävellen ja talvella pulkan kanssa.
Tää touhu on todellista ja pahenee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pormestarilla on rahaa jaettavaksi, se Gaz an/Hama sin 50tonnia ei vissiin ole päässyt lähtemään vielä?
16 000/ kk tulijat miljoonahuvilassa Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyyh, ehkä kannattaisi jättää ne kaljat ja tupakat ostamatta. Ja kynsihuolto ja tekoripset, puhumattakaan niistä kammottavista tatuoinneista. Samoin kaikki osamaksulla hankitut krääsät
ostamatta .Perustoimeentuloturva riittää kyllä ruokaan, kukaan ei nälkään kuole Suomessa. Tyhmyyden seurauksiin toki voi kuolla.
Sähköt, lääkärit, lasten kouluun viemiset kun koulutaxia ei saa? Lasten vaatteet, eväät, luistimet, sukset, pulkat, täishampoot, xylitolipastillit, Pyrvinit, jne. jne.
Noihin saa harkinnanvaraista sosiaalitukea. Ja tokihan niitä lapsia hankkiessa olisi voinut miettiä onko kiitä varaa elättää.
Meinaat että jokainen työtön on ollut työtön jo lapset saadessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköt, lääkärit, lasten kouluun viemiset kun koulutaxia ei saa? Lasten vaatteet, eväät, luistimet, sukset, pulkat, täishampoot, xylitolipastillit, Pyrvinit, jne. jne.
Noihin saa harkinnanvaraista sosiaalitukea. Ja tokihan niitä lapsia hankkiessa olisi voinut miettiä onko kiitä varaa elättää.
Aina voi tapahtua jotain yllättävää sen jälkeen kun lapset on jo hankittu, ei siitä voi syyttää vanhempia. Mutta suksia ja luistimia saa lainaksi, pulkka ei ole pakollinen ja jos koulutuksia tai bussia ei ole niin ilmeisesti koulu on aika lähellä. Täishampoita en edes kommentoi, ei ne nyt voi budjettia heilauttaa suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla ainakin varallisuus KASVAA, eikä köyhyys. Kannattaisi ehkä ITSE jotain sen eteen että itsellä menee paremmin.
Sanot tuon ihmisille jotka eivät pysty eikä ole noita mahdollisuuksia. Mitä vähemmän rahaa sitä vähemmän mikään toimii!
Totta varmasti. Itse olen siinä mielessä hyväosainen, että vanhemmilta aina saanut rahaa opiskelumateriaaleihin, ja hyvistä arvosanoista rahaa, ja valmistumisen yhteydessä lahjarahaa ja jouluna lahjarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ryyppäävät rahansa ja tuhlaavat kaikkeen turhaan kuten maksukanaviin ja temu tavaroihin. Olen työtön ollut 8 vuotta eikä ole kertaakaan tarvinnut leipäjonoon mennä. Ne tuet kyllä riittää jos ei ostele mitään turhia tavaroita ja käy kahviloissa juomassa kympin kahveja. Minä olen onnistunut säästämäänkin neljä tonnia viimeisen kolme vuoden aikana.
Onnea sulle! Taidat kuitenkin olla yksin eläjä, ilman lapsiperheen tuomia yllätyksiä?
Kaikille ei riitä työpaikkoja, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia.
Yrityksen perustaminenkaan ei ole vaihtoehto, koska suomalaisilla ei ole varaa ostaa tuotteita ja palveluita, vaan tilaavat kaiken mahdollisen Temusta, ja rikkaat lentelee Qatariin ja Arabiaan kuluttamaan.