Törkeätä! Jotkut suhteessa elävät eivät käytä sormusta!
Sormuksen pitäisi olla lakisääteinen niin että vapaiden ei tarvi selvittää tapaamistaan ihmisistä ovatko vapaita tai eivät.
Kumpi lähimmäisen tulee selvittää: oletko avo- tai avioliitossa vai oletko sinkku. Sormuksella varustettuna olet avo- tai avioliitossa, sormuksettomana olet sinkku ja vapaa...
Kaikki asiat ovat menneet päälaelleen.
Kommentit (10)
En siis todellakaan käytä sormusta vaikka olen naimisissa. Mun mielestä suoraan sanottuna naurettava asia, että siviilisäädyn pitäisi näkyä jotenkin päällepäin. Kyllä mun mielestä ihan juttelemalla voi tällaiset asiat selvittää, jos jotain kiinnostaa olenko naimisissa vai en, kysyköön!
Itse olen naimisissa enkä aina käytä sormusta. Ihan esim. siitä syystä, että olen rasvannut kädet ja unohtanut laittaa rinkulat takaisin. samaten mies ottaa sormukset pois salilla ekä välttämättä heti muista laittaa takaisin.
Niin ja kerran olin pitämättä sormusta puolivuotta, kun sormet raskauden aikana turposivat niin ettei mahtunut sormiin vielä 3kk synnytyksestäkään!
Äiti käyttää vaihtelevasti riippuen siitä, mitä muita sormuksia kunakin päivänä sormiin lyö. Käyttää kihla- ja vihkisormusta kuten muitakin, joista kasaa aina hyvän yhdistelmän.
Miksi sormusta on pakko käyttää?
tuommoiset asiat yleensä selviää keskustelemalla.
Ja jos joku haluaa valehdella olevansa sinkku vaikkei oliskaan niin ei sitä sormusta saa hänen sormeensa liimattua.
Sinkkusormukset vaan käyttöön :)
semmoisiakin kuulemma on.
..vaikka voihan semmoisen joku vakisuhteessa eläväkin hankkia, mikään ei estä.
Se ei vaan ole käytännöllistä ja en muutenkaan tykkää käyttää kauheasti koruja.
Ollaan hoitoalalla sekä mies että minä, ja työn vuoksi sormuksia ei voi käyttää, aseptisista syistä. Eikä niitä sitten tule kotonakaan käytettyä, kun aina joutuisi ottamaan sormukset pois ennen töihin menoa. Juhlissa jne tai jos lähdemme esim. illanviettoon, sitten käytämme sormuksia.
Kotitöissä sormukset on tosi hankalat. Pitää ottaa aina pois tiskaamisen, käsienpesun, rasvaamisen ajaksi yms. ja unohtuu monesti laittaa takas perhemylläkässä. Olen tehnyt niin että laitan sormuksen sormeen jos lähden/lähdemme jonnekin. Kotona en pidä koskaan.
33 vuotta naimisissa, alkuaikoina mies käytti, on nykyään liian suuri eikä ole tullut pienennettyä. Itse kyllä pidin pidempään, mutta sama vika liian suuret. Pidän kyllä muita sormuksia nimettömässä.
7 vuotta, yhdessä 18 vuotta.
Itse pidän aika vaihtelevasti sormuksia. Joskus unohtuu hyllyyn pariksi viikoksi ja joskus on useamankin kuukauden sormessa...
Miehelle tuli taas heti alkuun ostettua liian pieni sormus joten se ei ole koskaan ollut miehen sormessa. Kaikki nämä vuodet on ollut tarkoituksena käydä isontaa sormus mutta aina se on jäänyt.
Ja avioliitto on ihan kunnossa:)
mutten kihloissa... pitäisikö vain ehdotuksesi vuoksi hankkia sormukset?