Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei tämä talvi jo lopu.

Vierailija
25.01.2026 |

Muutama vuosi sitten vouhotettiin että ilmasto lämpee ja suomen valtion pitää antaa rahaa ilmastotyöhön vaikka en tajunnut miksi. Vihreät ne vouhotti ilmastosta kovaa ja nyt ne onkin hiljaa kun on pakkasta.

Kylmempää luvattu nyt ensi viikolle ja pariksi viikoksi muutenkin

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saisi englanniksi biisin. Never ending winter....allways so could...freesing...

Kappale Never ending story

uudelleen sanoitettuna versiona!

Enkkua pitää ängetä kun ei itsellä ole viisasta sanottavaa? Meillä pidetään viisaana kun osaa puhua kieliä, minä olen itse ajatellut enempi viisaus kuin kielioppiasiat.

Vierailija
82/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa Suomessa asuessa ymmärtää että 6 kuukautta vuodesta on kylmää, märkää ja pimeää. 3 kuukautta kylmää ja märkää. Loput on ihan kivaa?

Suomessa kivaa? Älä nyt viitsi suomessa kiva on ehdottomasti kiellettyä. Loputon talvi sopii suomalaiseen kärsimykseen kuin nenä naamaan.

Selitä sitten minkä takia eurooppalaiset ostavat Lapista talot ja muut kiinteistöt kun haluavat nauttia talvesta ja rauhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 1981 armeijaan Niinisaloon Helmikuussa ja kyllä silloin talvea riitti Maaliskuun loppuun asti, ainakin kunnon lumileirit oli, maastoajoharjoittelussakin saatiin auto lumipenkkaan jumiin kun aikamme yritettiin.

Vierailija
84/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ollaan Suomessa ja on tammikuu.

Vierailija
85/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyl surkeaa :(  Sisällä vetää ja on kylmää ja ulkona tuulee ja on kylmää. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän kärsin täällä. Ehkä mäkin alan katselemaan eläkepaikkaa etelän lämmöstä. Espanja, Italia vai Kreikka? Minne köyhä ja vanha suomalainen sopeutuu parhaiten?

Vierailija
86/117 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa Suomessa asuessa ymmärtää että 6 kuukautta vuodesta on kylmää, märkää ja pimeää. 3 kuukautta kylmää ja märkää. Loput on ihan kivaa?

Suomessa kivaa? Älä nyt viitsi suomessa kiva on ehdottomasti kiellettyä. Loputon talvi sopii suomalaiseen kärsimykseen kuin nenä naamaan.

Selitä sitten minkä takia eurooppalaiset ostavat Lapista talot ja muut kiinteistöt kun haluavat nauttia talvesta ja rauhasta.

Talvi voi olla kiva jos sitä kokee vain kuukauden. Eri asia asua täällä aina. AINA.

Vierailija
87/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun lämpenisi jo. On ihan liian pitkään näin kylmää. Sisälläkin palelee.

Vierailija
88/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston öyhöttäjät lupasi että tammikuussa ei ole enää talvea. Sillähän perusteltiin kymmenien miljoonien lahjoitukset verovaroista.

Höpö höpö. On saatu juuri sitä mitä luvattiin. Kohoavia keskilämpötiloja, näkyy mm. Etelä-Euroopan helteinä ja lisääntyviä sään ääri-ilmiöitä: tulvat, myrskyt, rankkasateet. Kova pakkanenkin voi olla sellainen.

Js jos Golf-virta kääntyy, tänne tulee todella kylmä, vaikka muualla on kuuma. 

Vierailija
89/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle tulee yllätyksenä, että tammikuussa on kylmä? 

No, kyllä se tästä lämpenee. Odotat vaan 5 kuukautta. 

Vierailija
90/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkasjakso on kyllä aika poikkeuksellinen. Ainakin täällä etelässä.

Vierailija
91/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta talvi kunnolla alkanut. Ihanan raikas ilma. Just olin 3 tuntia kuvaamassa. Maisema kuin sadusta. Vaatetta päälle ja ulos

Vierailija
92/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa että on talvi! Oon rääkänny kotaria jokapäivä jäällä. Oispa aina talvi!

Vierailija
93/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää kyl surkeaa :(  Sisällä vetää ja on kylmää ja ulkona tuulee ja on kylmää. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän kärsin täällä. Ehkä mäkin alan katselemaan eläkepaikkaa etelän lämmöstä. Espanja, Italia vai Kreikka? Minne köyhä ja vanha suomalainen sopeutuu parhaiten?

Mitä jos aloitar vaikka sillä, että tiivistät ikkunat uudelleen?

Vierailija
94/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa valittaa vaan pitää nauttia näistä ihanista pakkasista. Toivottavasti kestävät pitkään maaliskuulle😁

Vierailija
95/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lämpene jo maaliskuussa. Ainakin loppupuolella.

Vierailija
96/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsiä kirvelee ja "kiitos" tuon pakkasen. Ei se pakkanen niin paha itsekseen, mutta tuuli sen lisäksi saa tuntemaan, kuin olisi jäisessä helevetissä.

Vapaapäivä huomenna, joten voisin jäädä kotiin, mutta hinku on mennä pyörällä toiseen cityyn ostoksille, joten eipä toi pakkanen kovin ongelmallinen itselleni ole. Luulen että huomenna tulee kivulias matka sinne ja takaisin. Katsoin että huomiseksi tänne ollaan luvattu -20 astetta ja kuinkakohan pahalta se tuulen kanssa tuntuu 🥶

Sait ap mut haaveilemaan kesästä tämän aloituksen takia. Mielessä jo kesäiset maisemat kesäisine tekemisineen.

Vierailija
97/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa avautumaan samasta tänne, aivan hajalla tähän pakkaseen. Iho kutisee vaikka sitä rasvaa koko ajan, piinaavaa aikaa. Onneksi huomenna on viikonloppu, niin voi juoda itseltä tajun pois eikä tarvitse hetkeen välittää tästä paskasta pakkasesta.

Vierailija
98/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun on välillä ihan kunnon talvi. Jos et vielä tiennyt, niin suomessa on neljä vuoden aikaa. Kyllä se tympeä ja likainen kevätkin sieltä vielä tulee.

Mielestäni kevät on ihanaa aikaa. Varsinkin kun seuraan muuttolintujen paluuta. Linnun laulu on musiikkia korvilleni. Pi-tii

Vierailija
99/117 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täällä on juhannukseen mennessä viimeiset lumiläjät sulaneet.

Vierailija
100/117 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talvikenkä oli ratkennut varpaista tänään pyöräilymatkalla. Tästä lähtien ei enää mikään pakkanen tunnu pahalta. Yli -20 astetta oli vieläpä sillä matkalla, joten kotiin matkatessa sieltä kauempaa piti ostaa uudet talvikengät. Naama jäässä ja jalat jäässä, mutta muuten varustus kunnossa. Iho kannattaa peittää, jos ei halua paleltumia. Mä oikein pidin lasketteluhanskoja kädessä tänään. Kovat pakkaset sen kun vaan jatkuu seuraavillekin päiville. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän