Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni tekee työtä, mistä ei saa iloa

Vierailija
25.01.2026 |

ja mitä kohtaan ei ole aitoa kiinnostusta tai tekee työtä organisaatiossa, joka ei mahdollista työniloa? Miksi työntekijät suostuvat tällaiseen ilottomaan pakkopullaan? 40 tuntia viikossa kärsivät työpaikalla, moni enemmänkin. Tästä vielä seurauksena se, että ollessaan niin tyytymättömiä työhönsä, kohdistavat ärtymyksensä muihin työkavereihin ja vielä lisäävät heidän kärsimystään. Miksi aikuinen koulutettu ihminen alistuu tällaiseen elämään? Materian ja rahan takia? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asua jossain ja se maksaa. Pakko syödä jotain ja se maksaa. Työstä saa sitä, jolla voi maksaa näitä pakollisia menoja.

Vierailija
2/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, kun tuli hankittua asunto ja lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehdotat vaihtoehdoksi?

Irtisanoutua ja alkaa harrastamaan kaikkea kivaa kokopäivätoimisesti?

Niitä kivoja töitä ei ole läheskään kaikille tarjolla.

Vierailija
4/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tehtävä sitä työtä mitä sattuu saamaan saadakseen katon pään päälle ja ruokaa lapsille. Toki opiskelulla voi jossain määrin vaikuttaa työhönsä, mutta varsin moni joutuu tyytymään johonkin mikä parhaimmillaan suurin piirtein liippaa koulutusta tai johonkin työhön jonka kuvausta on vahvasti vääristelty työpaikkailmoituksessa. Tai työyhteisö (okei, johto) osoittautuu mädäksi.

Vierailija
5/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole helppoa vaihtaa työtä. Työstä poisjääminen vaatisi suuria muutoksia. Moni on tavallaan elämäntilanteensa vanki. 

Vierailija
6/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset käy töissä että on leipää pöydässä ja laskut maksettu! ! 

Vierailija
7/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin joskus kuin ap!.

Itse kaksi kertaa olin aina ma-aamuna iloinen kun menin töihin: eka kerralla sairaalassa (en siis iloinen siitä, että näki sairaita ihmisiä vaan se tunne, et omalla työllä pystyi auttamaan muita/sairaita).

Toinen kerta oli taas ma-aamu: aamukahvi ja kahvihuoneessa lensi läppää: Kaveri kysyi multa: No otitko kuppia vkl:na? Vastasin myöntävästi. Kuittasi siihen, et pitikö su-iltana sängyssä maata käsi lattialla? (=maadoitus, eipä viitapihut nouse yöllä sängyn alta! :))))

Vierailija
8/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, että on rahaa harrastuksiin. Toki joskus  työkin on mukavaa, mutta ei mikään ole aina kivaa, jos sitä työksi asti tekee.

Vierailija
9/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tarpeeksi hyvä päästäkseni työhön josta saisin iloa. Eli en päässyt opiskelemaan sitä. Kävin pari muuta koulua,  mutta en minä ole koulutusta vastaavaa työtä tehnyt kuin alle 10 v. Loput 20 vuotta olen tehnyt sitä mitä milloinkin olen saanut.

Vierailija
10/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko asua jossain ja se maksaa. Pakko syödä jotain ja se maksaa. Työstä saa sitä, jolla voi maksaa näitä pakollisia menoja.

Olet puhdasverinen orja joka ei edes halua olla vapaa koska se pelottaa liikaa. Orjana on turvallista vaikkakin tuska on jatkuva. 

Vierailija
11/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaisin työhön, josta oikeasti tykkäisin ja joka kiinnostaisi, niin tuloni tippuisivat puoleen. Eli teen tätä ainakin niin kauan, kunnes asuntolaina yms on maksettu ja mitään velkaa ei ole.  Kapsillekin kivempi, kun voi tarjota muuta kuin minimin

Vierailija
12/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään työ ole jatkuvasti kivaa. Itselläni oli työuran aikana kolme pitkää ja kaksi lyhyempää työsuhdetta ja kyllä olin ylikypsä kaikissa pitkissä työsuhteissa ennenkuin muuta järjestyi.

Vierailija
13/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa sellaista työtä josta saisi iloa.

Vierailija
14/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan siitä työstä hyvää palkkaa. Siksi. Jos saisin saman rahan olematta töissä, lopettaisin työt heti. Sitä vaan joutuu elättämään itsensä ja perheensä mieluiten mahdollisimman hyvällä palkalla, josta jää säästöön.

Vierailija
15/15 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on työtä, vapaa-aika erikseen.   Elämän realiteetti.   Lapsilla voi olla kaikki 'kivaa'.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi