Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit ja pienet lapset kauppakeskuksissa.

Vierailija
28.04.2007 |

Mä ihmettelen aina, kun olen käynyt esim. Itäkeskuksessa äitejä pikkulapsen kanssa shoppailemassa. Paikka on täynnä vaunuja tai rattaita työnteleviä äitejä arkiaamupäivisin. Miksi?

Mua kiinnostaa miksi äidit menevät sinne? Eikö silloin olisi paras ulkoiluaika? Ja eikö teillä kulu kaikki rahat, kun siellä aikaanne vietätte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jumbossa käydään vauvan kanssa. Haluan totuttaa lapseni liikkumaan ihmisten seassa, ääniin, valoihin, väreihin ja yleensäkkin menemiseen. Tietenkin käydään myös ulkona liikkumassa :) Tosi harvoin mitään ostan, katselen, ihastelen ja haaveilen suurimmaksi osaksi.

Vierailija
2/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ulkoilen lasteni kanssa joka päivä, mutta usein käyn myös shoppaamassa. Rahat ei tuhlaamalla lopu, sitä riittää, kiitos vaan huolenpidostasi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnostahan mä kyselen. Itse kun en ole pääkaupunkiseudulta ja meilläpäin ei kauppakeskuksissa vietetä aikaa. (Ne tosin ovat niin pieniäkin, ettei niissä kauaa menisikään. ) -ap

Vierailija
4/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin aika viikosta, milloin vaunujen kanssa liikkuvilta ois ostareille meno kielletty. Mikään ei ota enempää päähän, kuin hissukseen kävelevät troikat, kolmetkin vaunut vierekkäin ja itse ei pääse ohi laisinkaan. Oikeasti ottaa hermoon. Ja niiden lapset ovat usein kasvattamattomia tapauksia, jotka huutaa ja juoksee.

Vierailija
5/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun citylapset on tottuneet shoppailuun pienestä pitäen, viikon ikäisestä. Pienemmällä on pienet ketterät rattaat ja isompi kävelee helkutin hienosti rattaiden vieressä. Yleensä olen liikkeellä yksin tai lapsettoman ystävän kanssa, mammakavereita mulla ei oikein edes ole.

Kumpikaan lapsistani ei kiukuttele vaan ovat tosi nätisti ostoskeskuksissa. Kaupassa eivät koske tavaroihin tms.

Vierailija:

Mikään ei ota enempää päähän, kuin hissukseen kävelevät troikat, kolmetkin vaunut vierekkäin ja itse ei pääse ohi laisinkaan. Oikeasti ottaa hermoon. Ja niiden lapset ovat usein kasvattamattomia tapauksia, jotka huutaa ja juoksee.

Vierailija
6/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun citylapset on tottuneet shoppailuun pienestä pitäen, viikon ikäisestä. Pienemmällä on pienet ketterät rattaat ja isompi kävelee helkutin hienosti rattaiden vieressä. Yleensä olen liikkeellä yksin tai lapsettoman ystävän kanssa, mammakavereita mulla ei oikein edes ole.

Kumpikaan lapsistani ei kiukuttele vaan ovat tosi nätisti ostoskeskuksissa. Kaupassa eivät koske tavaroihin tms.

Olet onnekas, jos lapsesi käyttäytyvät noin hyvin. Eivät siis ole uhmaikäisiä? Ei se kaupunkilaisuudesta/maalaisuudesta ole kiinni.

Kyllä niiden äitienkin täytyy joskus ostoksilla käydä ja useimmiten lapset on otettava mukaan, kun ei muuta hoitajaa ole. En mielelläni tuhlaa viikonloppujani ostoksilla käymiseen, se on perheen aikaa, kun mieskin on kotona.

Vierailija
7/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Olet onnekas, jos lapsesi käyttäytyvät noin hyvin. Eivät siis ole uhmaikäisiä? Ei se kaupunkilaisuudesta/maalaisuudesta ole kiinni.

Kyllä niiden äitienkin täytyy joskus ostoksilla käydä ja useimmiten lapset on otettava mukaan, kun ei muuta hoitajaa ole. En mielelläni tuhlaa viikonloppujani ostoksilla käymiseen, se on perheen aikaa, kun mieskin on kotona.

Vierailija
8/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos perheessä on vaikka vauvan lisäksi koululaisia, niin ruokaa saa aika lailla roudata joka päivä. Ja ei se vauva ainakaan välitä, missä sitä ulkoillaan, kävelläänkö pari kilsaa kauppakeskukseen vai kökitäänkö jossain puistossa.

Vierailija
9/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn aina aamupäivällä. Kuopus on mukana, esikoinen on kerhossa, asumme kauppakeskuksen vieressä.

Iltapäivällä voidaan kävellä siitä läpi koko poppoo, koska tosiaan on meidän kulkureitti metroon. Ja kesällä käydään melkein joka päivä ostamassa mansikoita.

Vierailija
10/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osaavat olla rauhassa ja jos itku tulee niin silloin rauhoitan lapset ja saavat ruokaa, eivätkä ole kuumissa vaatteissa. Ulkoillaan myöskin mutta tuntuu, että aikaa on tosi paljon ja eikä ole sen kummempaa tekemistä, notkutaan ostareilla, katsellaan ja hypistellään, jotain ostetaankin ja lapset saavat tarkkailla ympäristöä ja kauppakeskuksissa ei niinkään ole saasteita mitä ulkoilmassa on paljon.

Vierailija:

Mielenkiinnostahan mä kyselen. Itse kun en ole pääkaupunkiseudulta ja meilläpäin ei kauppakeskuksissa vietetä aikaa. (Ne tosin ovat niin pieniäkin, ettei niissä kauaa menisikään. ) -ap

Vierailija
11/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä syömässä lounaan tai juomassa päiväkahvit. Mies on paljon töissä ja välillä tuntuu yksinäiseltä tämä kotona oleminen (olen raskaan rv 12), miehen 14-vuotias tytär asuu meillä mutta käy päivisin koulussa ja on paljon kavereiden luona ja hänenkin kanssaan maleksimme paljon kauppakeskuksissa. Olisi vaikea kuvitella asuvan jossain missä on tyyliin pari kyläkauppaa, posti, apteekki, pankki.

Vierailija
12/13 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset viihtyy esim sellossa hyvin. Useammin he sinne haluaisivat kuin mitä käydään. Niin ja lapset 2v. ja 4v.

Vierailija
13/13 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on pakko käydä.

Ratkaisevaa on, kuinka usein kaupoissa käydään ja kuinka pitkiä aikoja siellä vietetään. LAstenpsykiatri Jari Sinkkosen mielestä, kuten ehkä jokaisen sellaisen äidin, joka ymmärtää jotain lapsen kehityksestä, kauppakeskuksissa ei kannattaisi viipuä tuntikausia, sillä vauva/lapsi saa silloin aivan liikaa ärsykkeitä eikä lapsen aivot kestä sellaista viriketulvaa. Joten kohtuus kaikessa ja rajat shoppailullekin.

Vauvan hermojärjestelmän kestokyky on rajallinen, liiat ärsykkeet stressaavat aiheuttaen stressivasteen heikkenemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi