Isovanhemman siunaustilaisuus kappelissa ja hihattomassa paidassa talvellakin kulkeva tatuoitu tytär. Miten saan peittämään itsensä?
Hävettää jos tulee sinne toppi päällä tatuoituine käsivarsineen. Ainoa toivo että siellä olisi niin viileää, että pitäisi toppatakin päällä.
En ymmärrä mikä tuon yhden kasvatuksessa meni pieleen😪.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna hänelle iso musta hartiahuivi, niin hän voi kääriytyä siihen.
Hautajaisten tarkoitus on vainajan muiston kunnioittaminen ja omaisten lohduttaminen, eivät ne kenenkään käsivarsista pilalle mene.
Miten hautajaiset lohduttavat omaisia?
Hautajaiset ja muistotilaisuus ovat rituaaleja, jotka auttavat surevaa henkisesti irrottautumaan edesmenneestä, jonka kuolema saattaa olla suurin ns. normaali ja väistämätön käännekohta esim. puolison elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin hänelle vaikka mustan neuletakin tilaisuutta varten ja sanoisin että ilman sitä ei tarvitse osallistua hautajaisiin.
No sehän se herättää enemmän pahennusta suvussa. Kieltää osallistumasta hautajaisiin omaa pikkumaisuuttaan. Tuskin on edes oikeutta kieltää. Joku järki nyt käteen.
Tää ap varmaan kohta itkee palstalla ettei voi ymmärtää miksi lapsensa ei enää soita ja käy kylässä eikä halua nähdä häntä. Kumma juttu..
Me emme tiedä tapauksen taustoja. Jos tyttären tarkoitus on provosoida, niin hautajaiset ja muistotilaisuus on sille väärä paikka. Jos hän on tietämätön etiketistä, niin tuo hautajaisetiketin välittäminen hänelle on tarpeellinen toimenpide. Tärkeintä tässä on mielestäni se, että tytär itse tietää, mitä hän on tekemässä. Olisi ikävää, jos hän itse joutuisi häpeämään omaa käytöstään myöhemmässä vaiheessa oman tietämättömyytensä tai protestoinnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi nuorisomuoti? Mun lukiossa oleva tytär ja kaverinsa kulkee pelkät t-paidat takin alla eikä muka ole kylmä.
Ei kaikkia palele jatkuvasti. Minä hikoilen talvellakin ulkona, aina on selkä ja paita hiestä märkänä kun liikun, ja olen hyvin hoikka mies. En voi käyttää oikeaa talvitakkia.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on tätä nykyajan itsekkyyttä, mitään juhlia ei osata kunnioittaa, aina on kyse omista oikeuksista eikä ikinä voi ajatella että nyt on kyse jostakin muusta ja kunnioittaa esim. tilaisuuden luonnetta.
Nykyajan itsekkyyttä on kyllä kuvitella, että on oikeus puuttua toisen ihmisen tyyliin tai vaatetukseen. Ei kenelläkään ole velvollisuutta miellyttää juuri sinun esteettisiä käsityksiä.
Ja tatuoidulle henkilölle ne kuvat ovat ihan normaaleja, osa itseä ja jokapäiväistä elämää, eikä niitä kyllä itse minään PeRfOrMaNsSiNa ajatella. Hyvä jos edes muistaa, että sellaisia iholla on.
Varmaan ei pidemmän päälle tämä tytär ole aloittajan ongelmana, mikäli tuntee itseään väheksyttävän jatkuvasti. Voi sitten ap yksin jossain palvelutalossa ihmetellä, kun on hiljaista vierailujen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Annas nyt olla.
Pääasia ettämtulee paikalle baikkanittensä näköisenä. Pukeudu itse sopivasti, kyllä jengi tajuaa että nuorisolaiset tekee tyylillään.
Baikkanittensä näköisenä? Minkä näköinen on baikkanitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna hänelle iso musta hartiahuivi, niin hän voi kääriytyä siihen.
Hautajaisten tarkoitus on vainajan muiston kunnioittaminen ja omaisten lohduttaminen, eivät ne kenenkään käsivarsista pilalle mene.
Miten hautajaiset lohduttavat omaisia?
Hautajaiset ja muistotilaisuus ovat rituaaleja, jotka auttavat surevaa henkisesti irrottautumaan edesmenneestä, jonka kuolema saattaa olla suurin ns. normaali ja väistämätön käännekohta esim. puolison elämässä.
No ketä auttaa ja ketä ei. Ei siihen ole kellään mitään auktoriteettia tulla sanomaan, että kaikkia auttaa.
Suru ei muutenkaan kuulu kenenkään arvioitavaksi, eikä arvosteltavaksi.
Jos tytär on jo aikuinen niin ei vanhempien tarvi hävetä, tytär vastaa itse omista tekemisistään.
Tuskin kukaan tatuoinneista enää nykyään järkyttyy,mutta narutoppi ei ole hautajaisvaate! Vaikka olisi 30 astetta hellettä.
Tatuointien kuuluu näkyä. Siksi pukeudutaan aina niin että ne näkyy mahdollisimman selvästi.
Mitä isoäiti sanoo asiasta? Hänen juhlansa on kuitenkin kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siunauskappeli ei ole mikään uimaranta joten naisenkin kuuluu peittää itsensä. Suositan myös hiuksien peittämistä huivilla.
Ja kasvojen peittämistä hunnulla?
Olen kristittymies mutta olisin otettu jos vaimoni peittäisi kasvonsa hunnulla vierailta miehiltä.
Eihän tässä ole ongelma ole ne tatuoinnit, vaan se että hautajaisiin ei Suomessa ole sopivaa mennä (sen enempää naisten kun miestenkään)missään lyhythihaisessa vaatekappaleessa.
Aivan kuten ei shortseissakaan,(eikä muuten kyllä minihameessa, tai -mekossakaan)
Niin, olisi varmaan kannattanut lapsesta asti opettaa tapoja, että miten esim. kirkkoon, tai hautajaisiin pukeudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin hänelle vaikka mustan neuletakin tilaisuutta varten ja sanoisin että ilman sitä ei tarvitse osallistua hautajaisiin.
No sehän se herättää enemmän pahennusta suvussa. Kieltää osallistumasta hautajaisiin omaa pikkumaisuuttaan. Tuskin on edes oikeutta kieltää. Joku järki nyt käteen.
Tää ap varmaan kohta itkee palstalla ettei voi ymmärtää miksi lapsensa ei enää soita ja käy kylässä eikä halua nähdä häntä. Kumma juttu..
Me emme tiedä tapauksen taustoja. Jos tyttären tarkoitus on provosoida, niin hautajaiset ja muistotilaisuus on sille väärä paikka. Jos hän on tietämätön etiketistä, niin tuo hautajaisetiketin välittäminen hänelle on tarpeellinen toimenpide. Tärkeintä tässä on mielestäni se, että tytär itse tietää, mitä hän on tekemässä. Ol
Mitkä etiketit ? Vuosiin ei ole ollut mitään etikettejä yhtään missään, anopin veli kuoli ja tämä tuli hautajaisiin essumekossa, sentään oli jo 70 vuotias
Mun lukiossa oleva tyttäreni ei kulkisi.