Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemman siunaustilaisuus kappelissa ja hihattomassa paidassa talvellakin kulkeva tatuoitu tytär. Miten saan peittämään itsensä?

Vierailija
25.01.2026 |

Hävettää jos tulee sinne toppi päällä tatuoituine  käsivarsineen. Ainoa toivo että siellä olisi niin viileää, että pitäisi toppatakin päällä.

En ymmärrä mikä tuon  yhden kasvatuksessa meni pieleen😪.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna hänelle iso musta hartiahuivi, niin hän voi kääriytyä siihen.

Hautajaisten tarkoitus on vainajan muiston kunnioittaminen ja omaisten lohduttaminen, eivät ne kenenkään käsivarsista pilalle mene.

Miten hautajaiset lohduttavat omaisia?

Ollaan yhdessä, surraan yhdessä, jätetään jäähyväiset vainajalle eli jollekin rakkaalle ihmiselle. Se lohduttaa.

Vierailija
22/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata se pentus! Ei hautajaisiin tulla tatuoituina tai lyhyissä vaatteissa! Pidä kotonas tai laita pihalle. Kylläpä olet hyvä vanhempi, NOT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tyttärelle että joihinkin tilaisuuksiin pukeudutaan eri tavalla kuin normaaliin arkeen. Ellei usko niin eihän sinun tarvitse toisen puolesta hävetä tai selitellä. Tatuoinnit on nykypäivää, ei niitä enää tarvitse peitellä. Hihaton t-paita ei ole hautajaisvaate

Vierailija
24/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tatskat niin on kyse varmaan aikuisesta ihmisestä. Aikuinen ihminen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Äiti huolehtii itsestään. Noloa holhoamista. 

Vierailija
25/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata se pentus! Ei hautajaisiin tulla tatuoituina tai lyhyissä vaatteissa! Pidä kotonas tai laita pihalle. Kylläpä olet hyvä vanhempi, NOT.

Tatuointeja on kyllä hiton vaikea jättää kotiin. 

Vierailija
26/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisten tarkoitus on vainajan muiston kunnioittaminen ja omaisten lohduttaminen, eivät ne kenenkään käsivarsista pilalle mene.

Et siis näe tuossa mitään ristiriitaa? Huoh. 

Vierailija
27/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan ollut hautajaisissa? Siellä pappi puhuu edesmenneen henkilön elämästä ja uskonnon sanomasta, ja kahvittelun lomassa jaetaan muistoja vainajasta. Monia lohduttaa jo se, että niin monet ihmiset tulevat paikalle muistelemaan heidän läheistään. Hautajaisten kaltaiset rituaalit ovat tärkeitä menetyksen käsittelemisessä, vaikka et sitä vielä ymmärtäisi. Taidat olla vielä nuori?

Vierailija
28/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tatskat niin on kyse varmaan aikuisesta ihmisestä. Aikuinen ihminen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Äiti huolehtii itsestään. Noloa holhoamista. 

Aika moni aikuinen nainen on suljetulla osastolla. 

Vierailija
29/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjo tytär. Eli saa jotain himoitsemaansa, jos nyt pukeutuu etiketin mukaisesti, niin saa jotain himoitsemaansa. Minä tein näin, ei tarvinnut vääntää, ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Ja tämä oli once in a lifetime -tilanne, joten ei ole mikään pysyvä tapa.

Vierailija
30/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjo tytär. Eli saa jotain himoitsemaansa, jos nyt pukeutuu etiketin mukaisesti, niin saa jotain himoitsemaansa. Minä tein näin, ei tarvinnut vääntää, ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Ja tämä oli once in a lifetime -tilanne, joten ei ole mikään pysyvä tapa.

Oliko tyttäresi aikuinen, kun lahjoit? 

Vierailija
31/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi tytär. Ei tuollaista pilalle mentyä tapausta kannata säilyttää.

Vierailija
33/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointeja on kyllä hiton vaikea jättää kotiin. 

Ne voi peittää paitsi jos on sellanen luuseri että on tatuoinut naamansa ja sormensa.

Vierailija
34/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä ap isot murheet- häpeä itseäsi ,kun olet noin pikkumainen. Kyllä suku tytön persoonan tietää. Ole onnellinen ,kun ei ole huumediileri. Ihan selvänä sinne hautajaisiin tulee.

Vierailija
35/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulevat sinne suremaan ja jättämään hyvästit, ei katsomaan miten itse kukin on pukeutunut ja onko tatuointeja. Jos tyttäresi on saanut kutsun hautajaisiin, ja sua häiritsee, jää itse kotiin. 

Muutenkin, millainen äiti häpeää moisesta syystä lastaan.. SMH.

Vierailija
36/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi vielä rekkalesbo? 

Vierailija
37/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan hautajaiset lohduttanut mitenkään, ehkä päinvastoin. Oikein korostui, että kirstussa on vain tämän maallisen vaelluksen ajan käytetty välttämätön kuori, itse persoona oli jo lähtenyt seuraaviin svääreihin. Tieto, ettei enää nähdä, häntä ei ole, tuntui hautajaisissa erityisen voimakkaasti. Mikään ei lohduttanut, aika sen on tehnyt. 

Vierailija
38/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin hänelle vaikka mustan neuletakin tilaisuutta varten ja sanoisin että ilman sitä ei tarvitse osallistua hautajaisiin. 

Vierailija
39/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässäkin ole tarkoituksena pelkästään herättää keskustelua, jopa provosoida. 

Vierailija
40/75 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan ollut hautajaisissa? Siellä pappi puhuu edesmenneen henkilön elämästä ja uskonnon sanomasta, ja kahvittelun lomassa jaetaan muistoja vainajasta. Monia lohduttaa jo se, että niin monet ihmiset tulevat paikalle muistelemaan heidän läheistään. Hautajaisten kaltaiset rituaalit ovat tärkeitä menetyksen käsittelemisessä, vaikka et sitä vielä ymmärtäisi. Taidat olla vielä nuori?

Väärin arvattu. Olen haudannut oman lapseni. Erosin kirkosta nuorena, eikä lapsiani ole kastettu. Niinpä ei myöskään ollut siunaustilaisuutta eikä pappia puhumassa asioista joihin emme usko. Järjestin uskonnottoman saattotilaisuuden krematorion kappeliin. Ohjelma oli vapaa ja asu oli vapaa, koska suurin osa hautajaisvieraista oli nuoria aikuisia. Sitä paitsi oli kesä.

Tiedän menettämisestä ja suremisesta varmasti enemmän kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan