Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ios26 päivitys ja iPhonen akku ihan paskana?

Vierailija
25.01.2026 |

Päivitin ios 26 ja nyt kännykän akku kestää max. kaksi tuntia ruutuaikaa. Viime yönä en laittanut laturiin ja lataus tippui yön aikana 85->40% pelkästä siitä että kännykkä makasi käyttämättömänä??

Ei tällaisella kännykällä tee enää mitään.  Miten tällaisen voi ottaa esim. vaellukselle jos akku on tyhjä jo ekan päivän jälkeen vaikka koko kännykkää ei käyttäisi. Kenellään muulla samaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisevat pian korjauspäivityksen. Niinhän se aina menee. 

Vierailija
2/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

26.2 korjasi akun kulumisen ainakin Iphone 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE2022 pilaantui vain entisestään. Kolme vuotta vanha puhelin! En halua olla koko ajan ostamassa uutta. Vanha iphone 6 kesti KAHDEKSAN vuotta.

T.ap

Vierailija
4/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuo uusin 26.2 pilasi täysin vanhan iPadin, akku kuluu hetkessä ja laite kuumenee pahasti. No onneksi se on vanha, joten pakko päivittää uuteen. Sen sijaan mun uuteen iPhoneen nuo päivitykset eivät ole onneksi vaikuttaneet. Mielestäni aivan turhaan tehdään päivityksiä, jossa jotain hienouksia, joita ilmankin selviäisi - tärkeintä kun olisi kuitenkin se akun kesto!

Vierailija
5/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan aggressiivisesti taisivat laittaa uuteen versioon puhelimen huonontavan ominaisuuden ja porun noustua joutuvat nolona "korjaamaan bugin" . Uusia puhelimiahan kun pitäs saada jotenkin myytyä.

Vierailija
6/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuo uusin 26.2 pilasi täysin vanhan iPadin, akku kuluu hetkessä ja laite kuumenee pahasti. No onneksi se on vanha, joten pakko päivittää uuteen. Sen sijaan mun uuteen iPhoneen nuo päivitykset eivät ole onneksi vaikuttaneet. Mielestäni aivan turhaan tehdään päivityksiä, jossa jotain hienouksia, joita ilmankin selviäisi - tärkeintä kun olisi kuitenkin se akun kesto!

Eli sinunkin kohdalla päivitys toimi aivan kuten suunniteltukin ja sai sinut ostamaan uuden laitteen tekemällä vanhasta vielä käyttökelpoisesta kelvottoman.

Vierailija
7/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinunkin kohdalla päivitys toimi aivan kuten suunniteltukin ja sai sinut ostamaan uuden laitteen tekemällä vanhasta vielä käyttökelpoisesta kelvottoman.

Niin kai sitten. Sellasta on bisness. 😠 (Ens viikolla kuuliaisena ostamaan uusi kallis laite, perkele. 😆)

Vierailija
8/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE2022 pilaantui vain entisestään. Kolme vuotta vanha puhelin! En halua olla koko ajan ostamassa uutta. Vanha iphone 6 kesti KAHDEKSAN vuotta.

T.ap

Mulla oli ennen Iphone SE, kesti vaan vuoden käytössä ennenkuin tuli joku vika. Akku tyhjeni 1%/min ja oli tulikuuma

Kantsii jättää SE mallit kauppaan näköjään

Vierailija
9/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Mulla oli ennen Iphone SE, kesti vaan vuoden käytössä ennenkuin tuli joku vika. Akku tyhjeni 1%/min ja oli tulikuuma

Tässäkin kuumenee ylänurkka kameran alapuolelta.

Nyt on edessä typerä valinta että jatkanko huonon laitteen käyttöä, ostanko tähän akunvaihdon (riskillä että sitten on huono laite johon investoin vielä lisää) vai ostanko kokonaan uuden toisenmerkkisen. Ihan periaatteesta en lähde ostamaan uutta applea jos heidän oma päivityksensä pilasi 

täydellisen käyttökelpoisen laitteen jota halusin käyttää vielä monta vuotta.

T.ap

Vierailija
10/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vähän englanninkielisilta forumeilta, että monilla on ollut tätä ongelmaa. Täytyy toivoa, että  seuraava päivitys korjaisi ongelmia.

Vierailija
11/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Mun SE 2020 kesti hyvänä 5 vuotta, olin tyytyväinen siihen.

Vierailija
12/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Sulla halpismalli. Kyllä kännykkä pitää vaihtaa kolmen vuoden välein jos sitä käyttää paljon. Ei akku kestä ikuisuutta.  

Vierailija
13/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Tässäkin kuumenee ylänurkka kameran alapuolelta.

Nyt on edessä typerä valinta että jatkanko huonon laitteen käyttöä, ostanko tähän akunvaihdon (riskillä että sitten on huono laite johon investoin vielä lisää) vai ostanko kokonaan uuden toisenmerkkisen. Ihan periaatteesta en lähde ostamaan uutta applea jos heidän oma päivityksensä pilasi 

&

Ei päivitys pilannut mitään. Katso asetuksista akun kunto. 79 näyttää jo huoltoa.

Vierailija
14/14 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ostaa amerikkalaista paskaa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan