Hitsi olisi kiva käydä kokeilla hiihtämistä muttei ole kaveria
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa hiihtää yksin.
Ne osaa. Ei olisi itsellekään ongelma hiihdellä yksin jos suijuisi mutkattomasti.
Joskushan ne osaajatkin ovat olleet aloittelijoita. Oletko varma, että heillä olisi silloinkaan ollut ketään kaveria mukana?
Oon kans monta vuotta miettinyt että olispa kiva kokeilla hiihtoa, kun on niin kokonaisvaltainen laji. Nyt 38 vuotiaana alkaa pääsemään yli ala-asteen traumatisoivista hiihtotunneista kun ne kaikki muut osas ja minä en.
Kaveri puuttuu. Ja ne sukset.
Voisin tulla mukaan, missä asut? :)
Pari vinkkiä sellaiselle, joka kokee, että ei osaa hiihtää:
- Valitse alkuun tasainen latu. Esim. pääkaupunkiseudun laduista ulkoliikunta.fi -kartasta saa näkyviin ladun korkeusprofiilin.
- Kun pysyt tasaisella ladulla pystyssä sauvojen kanssa, kokeile hiihtoa ilman sauvoja. Tämä auttaa löytämään idean siitä, miten perinteistä hiihtäessä potkitaan vauhtia. Sen jälkeen voi katsoa lisää vinkkejä tekniikkavideoista.
Ja ainakin pääkaupunkiseudulla suuri osa muistakin hiihtäjistä on aika aloittelijoita (myös aikuisista), joten sulaudut hyvin joukkoon. Tein eilisen hiihtolenkin niin, että keskinopeuteni oli 7,6 km / h. Hitaasta vauhdista huolimatta ohitseni meni perinteisellä kokonaista 2 hiihtäjää koko lenkin aikana. Ohitin itse ainakin 30 hiihtäjää samalla lenkillä. (Vapaalla hiihtävät menevät toki ohi, koska vapaa tyyli on perinteistä selvästi nopeampi.)
Ymmärrän, kun kyse on kokeilemisesta. Sitten kun on vuosia hiihtänyt, ei edes aina kaipaa kaveria. Sama mulla kuntosalin kanssa. Haluaisin mennä kokeilemaan kaverin kanssa, ei haluta yksin mennä sinne pyörimään.
Jospa löydät kaverin!