kannattaako ostaa korottomalla luotolla niin paljon tavaraa kuin pystyy ja mennä ulosottoon?
kannattaako ostaa korottomalla luotolla niin paljon tavaraa kuin pystyy ja mennä ulosottoon? kaverillani velkaa on jo 45 000e ja luottoja on Dna, Elisa ja Telia muutaman ehkä yhteensä 2000 e korotonta. jos hän nappaisi kaikki mitä voi ostaa vielä luotolla ja menisi ulosottoon, olisiko se viisautta?
Yhteenveto 2026
45 000 euron velka kasvaa ulosotossa pelkästään korkojen ja perusmaksujen myötä arviolta 5 5006 000 euroa vuodessa,
Kommentit (26)
Ano otti valtiolta lainoja 120 000 e ja pakeni Venäjälle. Itse menisin mieluummin Aasiaan tai Etelä Amerikkaan
Anosta mallia. Ja eikun Venäjälle pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein noin. 42 000 euroa. Hain nollavelkasaneerausta, joka takaa, että saan tienata 2000 euroa kuukaudessa ilman, että palkkaani ulosmitataan. Kolmen vuoden kuluttua olen velaton. Kannattaa muistaa myös, että UO ei saa ottaa senttiäkään sosiaalituista: asumistuki, työttömyyskorvaus ja toimeentulotuki ja mitä niitä muita nyt onkaan.
Älä valehtele. Myös monista tuista voidaan ulosmitata, ja 2 000 €/kk tulot ilman että siitä ulosmitataan vaatisivat tilannetta että sä olet yksin vastuussa neljän lapsen elatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein noin. 42 000 euroa. Hain nollavelkasaneerausta, joka takaa, että saan tienata 2000 euroa kuukaudessa ilman, että palkkaani ulosmitataan. Kolmen vuoden kuluttua olen velaton. Kannattaa muistaa myös, että UO ei saa ottaa senttiäkään sosiaalituista: asumistuki, työttömyyskorvaus ja toimeentulotuki ja mitä niitä muita nyt onkaan.
Älä valehtele. Myös monista tuista voidaan ulosmitata, ja 2 000 €/kk tulot ilman että siitä ulosmitataan vaatisivat tilannetta että sä olet yksin vastuussa neljän lapsen elatuksesta.
Kyllä näin on. Tuet lasketaan palkan kanssa yhteen rajan yli menevä otetaan sun palkasta suoraan. Tietty raja on isompi jos perhettä.
ainakin uuden puhelimen ostin just ja vois tilata vaikka jokun robotti imurin mitä välii kk maksut on jotain 5- 10 e vaikak tuote on 400 e, 3 v korotonta maksuaikaa aina
Kyllähän kun noita julkkiksia seuraa niin tuntuu että älytöntä yrittää olla velaton. Ei se markkinatalous pyöri niin. Täytyy ostaa vaikka se tv.