Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset lauantaina!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi uusi tulokas :)

En viitsinyt kirjoitella perjantaipinoon, kun ei sitä välttämättä lueta aamulla enää, niinpä laitoin jo lauantaille uuden.

Plussasin alkuviikosta yllätyksekseni. :)

Mulla oli alkuvuodesta menkat 11 päivää myöhässä, eikä mitään raskausoireita, niinpä epäilin nytkin ressin vieneen menkkani. Tein kuitenkin testin, kun väsymys oli aina töistä palatessa valtava.

Tulos oli selvääkin selvempi... Oon aivan onnessani ja vähän sekaisin.

Laskettuaikani on näillä näkymin 7.12. Se näytti olevan jollakulla toisellakin :)

Ihania mielikuvia tulevasta... Toivottavasti odotukset lähtevät hyvin käyntiin meillä kaikilla!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

))perhonen((

Vierailija
2/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä huomata et kyllä se paha olo yrittää puskea päätään..pakko syyä keksejä ennenku nousee sängystä.. joku kyseli tissien kasvusta..mulla edellisraskaudessa(joka siis päättyi km)paisui tissit ihan hirmusesti,C kupista E:hen..ja mies tykkäsi:) nyt lähdettävä töihin.. päivänjatkoja kaikille:)

enkeli.83 ja Sulo 5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tulla eilisen iltavuoron jälkeen aamuvuoroon lauantaina..

Illalla tuli sitten ensimmäinen oksennus ihan ulos asti. Illan töissä sinnittelin pahan olon kanssa ja kun kotiin pääsin, niin silloin lensi.

Onneksi se helpotti oloa ja nukahdin heti, kun pääsin sänkyyn.

Töiden jälkeen olisi vielä paljon hommia tänään: pitäisi lämmittää taloa (lämmitys leivinuunilla), kun tuo ilma viileni, pitäisi treenata hevosia ja siistiä taloa... Huoh...

Vierailija
4/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja siis kasassa 8+4

-Marzi

Vierailija
5/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukava lauantaita kaikille! Onnistuukohan eilisen linkin liittäminen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10174297&p=&mpage=1&tmode…

Heräsin tänä aamuna jo klo 8, vaikka olisin halunnut nukkua niin pitkään kuin sielu sietää... Juu, siis luksusta suhteutettuna siihen, että jotkut teistä nousevat jo klo 6 joka aamu :))

Aamulla tuli taas paperiin veskissä vähän tuhrua.. Onneksi maanantaina on lääkäri, niin voi sitten jutella gynen kanssa näistä asioista. Veikkaan että keltarauhasen vähäisyys vaivaa, toivottavasti ei ole muuta. Niitä ongelmia oli jo ennen plussaamista.

Kahvin keittoon, kun kerta pahaa oloakaan ei onneksi ole tullut. (toistaiseksi ainakaan, koputetaan puuta..)

Ja Perhonen, tervetuloa mukaan joulukuisiin!

Gaiole rv 5+2

Vierailija
6/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhonen: Tervetuloa joukkoon!

Voi että kurkku tuntuu kipeältä. Inhoan kevät flunssaa:/ Oonki ihmetelly viimepäivät, että miten tämä väsymys menee entistä pahemmaksi, mutta flunssahan se ja tämä pieni loinen (onpa rumasti sanottu lapsi raukasta) joka imee kaiken energian= en saa päätä liioin tyynyltä nostettua

Pitänee käydä haukkaamassa happea jos se vähän helpottas.

P-M 6+6

Vierailija
7/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut sekä kuullut että alkuraskauden aikana kannattaisi välttää sperman pääsyä emättimeen, saattaisi aiheuttaa keskenmenoa..mitä mieltä ootte?

Vierailija
8/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset menkkojen aika olisi. Eikö silloin saata tulla?

Nyt olen kyllä jo positiivisin mieli tämän tulokkaan kanssa, kun on jo useampi päivä ollut tuhrutta. Kaikille muillekin tuhruttomia jatkoja :)

Nyt se iski, väsymys!!! Mä jo luulin, ettei sitä tulekaan tässä raskaudessa. Mä tiuskin lapsille, ihan turhasta, jopa viattomaakin viattomalle 2v kuopukselle. Kohta varmaan eivät uskalla mua lähestyä. Pitää halailla ja pusutella tuplasti, jos korvaisi vähäisen äidin tympeyttä. Enpä olisi uskonut itsestäni.

Hiuksia lähtee edelleen, tosi harmi.

Farkkuja pystyn käyttää enää vain nappi auki vyön kanssa???

Kiva, kun meitä on monta saamassa samaan aikaan vauvoja. Ihana kuulla teidän juttuja. Kirjoitelkaa ahkerasti väsymyksistä huolimatta :)

Doshijas 6+6

Vierailija
9/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä ulkona ainakin täällä Turun seudulla. Täytyy mennä

kohta vaikka pitkälle kävelylle vaikkei siellä kauhean lämmin

ollutkaan.

Täällä elellään mytyn kanssa rauhallisesti. Viime viikon lopulla oli

muutama päivä tuhrua täälläkin, mutta onneksi se on täysin

loppunut. Välillä mietityttää, että onko tuolla ketään, kun ei oikein

oireita ole, muita kuin palelu ja kipeät tissit. Sitä alavatsan juilimista

ja niitä nippailuja kyllä tasaisesti vieläkin esiintyy.

Ensi keskiviikkona päästään Tyksiin ultraan ja selviää paljon. Mulla on kyllä tunne, että mytty on mahassa ja se vaan hiljalleen kasvaa.

mytty 6+5

Vierailija
10/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelimpa sitten tänään äitiysvaatteita =O Tai kävin farkut vaihtamassa toisiin ja ostin yhden t-paidan kun oli alennuskuponki niin pitihän se käyttää ;) Toivotaan että " silti" kaikki sujuu hyvin! Jotenki mulla on nyt vahva poikafiilis mutta saattaa se vaan olla alitajuntainen toivekkin!

Meinaakos moni muuten kysellä sukupuolta ennakkoon?? Me ei tiedetä vielä. Noista aikasemmista ei olla tiedetty. kuopuksesta kysyttiin (mies ei ollu hirveen kiinnostunu) mut tämä oli niin kummallisessa asennossa että mitään ei näkynyt! Toisaalta olis kiva kokea sellanenkin raskaus jossa tietäs, toisaalta yllätyskin on kiva..mut veikkaan että päädytään siihen että jos hyvin näkyy saa sanoa mutta erikseen ei tarvii väkisin kattoa ;)

Meillä kanssa viime yö meni aikalailla valvoessa kun kuopuksella nous illalla yli 39 kuume (meillä molemmilla nousee aina karvat pystyyn korkeesta kuumeesta kun oltiin helmikuussa 4pv:ää sairaalassa yli 40 asteen kuumeen takia) Korvatulehduksethan ne siellä taas niinkuin arvelin. Joulun jälkeen vissiin 7-8 tulehdus ja leikkaukseen ollaankin 9 päivä menossa..sitä todellakin odottaessa!!

Huono olo on tänään ollut runsaampaa väsystä johtuen ja ihan kokoajan pitäs syödä =/ Ei kiva!!

Vierailija
11/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippuskainen: Samassa veneessä ollaan. Meilläkin kuopuksella nousi to-iltana kuume 40 ja ei ole alle 38,6 laskenut missään vaiheessa. Miljoonas korvatulehdus... Viime joulukuussa laitettiin jo toiset putket ja silloin leikattiin myös kitarisat. Ovat sen verran auttaneet, että nyt tulehdukset menevät nopeammin ohi (ehkä siksi kun tiedämme ulosvaluvasta möhnästä kiikuttaa heti lääkäriin ja aloittaa lääkityksen samoin tein). Mutta on tämä rankkaa. Reppana on niin kipeä, taas!

Perhonen: Tervetuloa joukkoon paisuvaan!

Enkeli.83: Periaatteessa pitää paikkaansa, että sperma voi aiheuttaa km. Kuulemma sisältää pieniä määriä hormoonia (olikohan oksitosiinia), joka voi aiheuttaa supistuksia. Kuitenkin määrä on niin pieni, että sänkypuuhia saisi harrastaa kuin kanit konsanaan, että vaikuttaa. Mutta jos haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa välttää kuukautisten alkamisajankohtaa ensimmäiset pari kuukautta. Silloin ilmeisesti yhdynnän aiheuttama km riski olisi suurin.

Gaiole:Hyvä juttu, että sulla on se lääkäri maanantaina, niin pääset keskustelemaan asiantuntijan kanssa tuosta tuhrusta. Vaikka hyvin kaikki varmasti menee muutenkin :) Kyselit muuten eilen, onko kukaan miettinyt jo nimiä. Meillä nimet ovat ollet jo kauan tiedossa tytölle ja pojalle. Mun nikkikin muodostuu, vielä syntymättömien lapsieni lempinimistä :) (Minä se vasta pimeä olenkin :)

ON: Viime yönä nukuin sitten 11 tuntia :) Toki heräillen vähän väliä, kun esikko ähisi kuumeissaan vieressä. Juottaakin piti raukkaa vähän väliä, ettei pääse ihan kuivumaan. Tosi vähän on oireita edelleen. Lievää väsymystä, ajoittaista närästystä, toisinaan häivähdys pahastaolosta. En edes tietäisi olevani raskaana, ellen olisi testiä tehnyt. Ajattelisin vaan, että onpa maha turvoksissa ja onpa hirveä nälkä/jano koko ajan.

Iksu 6+5

Vierailija
12/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja pyrkii joukkoon , pari tuttua täällä näkyy olevankin -05 jouluisista=).

Arvoin tuossa tungenko jouluisiin vai tammikuisiin, laskettuaika lienee joulukuun viimeisiä päiviä mutta kaikki edelliset ovat viihtyneet masupesässään reippaasti yli lasketun ajan niin tammikuulle todennäkösesti mennään mutta eihän sitä koskaan tiedä!

Meille tulossa neljäs lapsi, jos kaikki menee hyvin edelliset on poika 7/99, tyttö 5/01 ja poika 12/05. Asumme lypsykarjatilaa Pohjois-Pohjanmaalla eli lasten lisäksi huollettavina on liuta lehmiä;O

Olo on edelleen hyvin epätodellinen raskauden suhteen,että uusi elämä tuolla todella on alkanut kasvunsa. Äiskän ja iskän yllärivauva.

Mutta viikon-parin päästä odotus varaamankin alkaa tuntua todemmalta kun pahoinvointi ja väsy saapuu osaksi arkea. kauhulla odotan mutta varautunut olen sisulla kestämään!

Tää on silti joka kerta ihan yhtä jännää! Pikkuveli on hyvin rakas kahdelle vanhimmalle ja uskon, että tämä pienikin saa ihan yhtä lämpimän vastaanoton!

Lahja rv 4+5 (?)

Vierailija
13/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys uusille! Meitä onkin jo paljon :)

Aiemmin on ollut joitain galluppeja...hmm..koetanpa muistella ja vastailla.

Äippäpakkausta ei oteta. En ole ottanut yhdellekkään lapselle VAIKKAKIN menetän " rahallisesti" paljon. Meillä on vaan sukuun syntynyt liuta lapsia aika peräkkäin joten voitte uskoa että pientä vaatetta on :)

Itse tykkään et pojillekkin on muitakin värejä kuin sininen. Oranssi, punaistakin ym värit piristävät. Vaaleanpunaisessa menee kyllä raja ;) Tytön puenkin aika lailla vaaleanpunaiseen. Tummanpunaisista tyttöjen vaatteista en kauheesti perusta.

Mitäs niitä muita olikaan *takoo päätä seinään*

Ai juu tuplat. Meillä on matkaversiot. En käytä juurikaan kotioloissa. Asutaan maalla joten kauppaan ym on pakko mennä autolla, ei julkista liikennettä juurikaan. Hommattu aikoinaan kun käytiin ulkomailla. On kevyet ja ketterät shoppaillessa ;) Ikäerohan näillä kahdella tenavalla on 1v7kk ja nyt kakkosen ja kolmosen väliin jäis 1v9kk (10kk).

ON: väsyttää. Nälättää mut kun kaapille pääsen ei maistu mikään. Paitsi nytkin vedän suklaata *punastuu* Et se karkkilakoista täällä :) Jospa noi kilot kurissa pysys jotenkin. Aina kaikki on kyl lähtenyt nopsaan, melkeimpä laitokselle jääneet.... Ihanata enää 2yötä ultraan!!!

Apua en muista nikkiä mut jollainhan oli tippunut viikot rv 6+0? Sydänäänetkö kuului/näkyi hyvin? Pelkään omaa käyntiä turhaksi kun olen ihan varma et viikot tippuu ja roimasti.

Ei muuten ole vielä kenellekkään kaksosia paljastunut :D

Aatelkaa tammikuisillekkin on jo oma ketju! Aika menee äkkiä vaikka sais se mennä äkimminkin ;)

En nyt muista muuta joten menen katsomaan töllöä ja nukahdan tietty siihen.

Kanelinen ja IitaEemeli rv 6+6

Vierailija
14/15 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku selventää mulle, että miksi ne viikot pienenee

ultrassa? ensikertalainen kun olen, niin olen ihan pihalla.

jos kuitenkin lasketaan niiden kuukautisten mukaan, niin miten

määrä voi pienentyä?

vähän pihalla täällä ollaan...

mytty 6+5

Vierailija
15/15 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu, kun pikkanen nukku koko yön ja heräs nyt vasta. KAttelee nyt iskän kanssa sängyssä lastenohjelmia :D Ja mä syön aamupalaa... harmi kun kahvi ei maistu :(

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Ihana, että meitä on moneksi :)

Viikot: Ultrassa tarkistetaan että sikiö vastaa niitä viikkoja, mitkä on laskettu kuukautisten mukaan. Jos ei vastaa (on pienempi tai suurempi) viikot vaihdetaan. Ultra kuitenkin on varmempi ja hedelmöitysajat vaihetelevat.

Omanapa: ihana, ettei ole ollut pahaa oloa. Olen taas muistanut juoda ekstra paljon... se selvästi auttaa ja vältän rasvasia ruokia.. ne kun rankaisee urakalla. MUtta nyt taidan mennä pötköttelemään sängylle muun perheen kanssa.

mymmeli rv 8+4