Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ajatelleet, että elämme nytkin jo kuin kuninkaat?

Vierailija
24.01.2026 |

Ja silti todella moni valittaa ja haluaa vaan lisää rahaa, mukavuuksia ja elämyksiä. 

Kommentit (338)

Vierailija
321/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät putoaa poissa varmaan yli 150000- 200 000 tienaavilta. Eihän he niitä tarvitse elämiseen.

Ainakin pienenee jo yli 100 000 tienaavilta.

Niitä on vähän Suomessa, tulee kalliimmaksi erotella nämä hyvin tienaavat lapsilisän saajat.

Plus miinus nolla.

Me säästettiin lapsilisät lasten tilille vaikka emme tienneet edes puolia tuosta.

Kyse on valinnoista.

Vierailija
322/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ajatellut että kuinka meidän on hyvä asua Suomessa. Kyllä täällä pidetään huolta kansalaisista, kukaan ei kuole nälkään. Jos rahat ei riitä, niin saa mennä leipäjonoon. 

En tiedä loisiiko AP muiden rahoilla mutta yleensä ihmiset hankkivat itse oman toimeentulonsa olematta siitä erityisen kiitollinen kenellekään.

Suomalaiset eivät osaa olla tyytyväisiä mihinkään

Peruspessimistiä lähes kaikki.

Minä olen tyytyväinen eläkeläinen, rahaa on tarpeeksi ja terveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut sitä, koska en elä kuten kuningas. Mutta, haluaisin toki. Etenkin palvelusväkeä olisi hyvä olla ja iso linna ja tilukset.

Vierailija
324/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kerroit, ap.

Hyvä tietää, että kunkuilla menee yhtä huonosti kuin itsellä. 

Viime viikot on pakkasen kourissa saanut sairaana (vakava, pitkäaikainen, elämän kestävä sairaus) hakea puita liiteristä pulkan avulla, kun en pysty niitä kantamaan sisälle. Vaikka kuinka lämmittää, kämppä on lattiasta kuin jäässä. Vettä tulee hanasta, mutta siihen on ilmaantunut ruosteinen maku, mutta mitäs tuosta, sitä pitää muutenkin juoksuttaa hukkaan, kun muuten vesiputket jäätyvät. Pyykkejä ei ole ollut varaa pestä kuin yksi koneellinen 3 viikon aikana. Itse olen pikaisesti juossut suihkussa noin kerran viikossa. Tässä ristivedossa särkee päätäkin koko ajan.  

Kauppaan ei ole kyennyt menemään, mutta ei minulla juurikaan ole rahaa siellä käydäkään. 

Mutta mitäs tuosta, jos kuninkailla menee myös huonosti, onhan siinä vertaistukea sitten. 

Vierailija
325/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Jos tarkoitat tällä sitä typerää lässytystä kuinka nykyajan köyhis on rikkaampi kuin entisaikojen kuninkaat olet väärässä. Et voi verrata tuhansien vuosien takaisia kehittymättömiä ihmisiä ja aikoja nykyaikaan(ja niilläkin hallitsijoilla oli kultaa ja jalokiviä enemmän kuin nykypäivän taviksilla). Nykyajan kuninkaat ja eliitti tasan tarkkaan on rikkaampaa kuin peruspopula. 

Vierailija
326/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä suurin osa olisi kuin Raamatussa Uuden testamentin puolella se Jeesuksen ohjeistama rikas mies, jonka tuli myydä omaisuutensa pois, lahjoittaa rahat köyhille ja ryhtyä häntä seuraamaan. Jostakin syystä johtuen Rasmattua kirjaimellisesti lukevat fundamentaIistitkaan eivät tunnu tätä Jeesuksen itsensä antamaa ohjetta noudattavan. Rusinat pullasta...

No kiva, annatko omaisuutesi ja rahasi minulle kiitos, elän kurjuudessa. On niin helppoa paasata ja kiillottaa sitä sädekehää pään yläpuolella kun aina voi soimata muita eikä itse tehdä mitään. 

Vierailija
327/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on:

Tyhmä

Omanapainen

Laiska

Välinpitämätön

Ahne

Naiivi

Ajattelematon

Lue adjektiivien ensimmäiset kirjaimet, niin käy selville, miksi haluamme aina vain lisää, välittämättä siitä, millaiset vaikutukset sillä on muihin lajeihin ja ympäristöömme.

Niin, siis sinä olet tuollainen. Olet myös yksinkertaisesti typerä kun et ymmärrä että jokainen ihminen on oma yksilönsä eikä mikään geneerinen massa joka tekee samalla tavalla. 

Sinulla on muuten ruma luonne, kannattaisi vähän muuttaa sitä..

Vierailija
328/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kerroit, ap.

Hyvä tietää, että kunkuilla menee yhtä huonosti kuin itsellä. 

Viime viikot on pakkasen kourissa saanut sairaana (vakava, pitkäaikainen, elämän kestävä sairaus) hakea puita liiteristä pulkan avulla, kun en pysty niitä kantamaan sisälle. Vaikka kuinka lämmittää, kämppä on lattiasta kuin jäässä. Vettä tulee hanasta, mutta siihen on ilmaantunut ruosteinen maku, mutta mitäs tuosta, sitä pitää muutenkin juoksuttaa hukkaan, kun muuten vesiputket jäätyvät. Pyykkejä ei ole ollut varaa pestä kuin yksi koneellinen 3 viikon aikana. Itse olen pikaisesti juossut suihkussa noin kerran viikossa. Tässä ristivedossa särkee päätäkin koko ajan.  

Kauppaan ei ole kyennyt menemään, mutta ei minulla juurikaan ole rahaa siellä käydäkään. 

Mutta mitäs tuosta, jos kuninkailla menee myös huonosti, onhan siinä vertaistukea sitten. 

Jos olet liian sairas asumaan tuossa missä nyt niin aina voit vaihtaa. Eli vaikka kerrostaloon vuokralle niin silloin jo lakikin varmistaa että elinolosuhteiden pitää täyttää kriteerit. Oma valinta kituuttaa noissa oloissa. 

Vierailija
329/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on:

Tyhmä

Omanapainen

Laiska

Välinpitämätön

Ahne

Naiivi

Ajattelematon

Lue adjektiivien ensimmäiset kirjaimet, niin käy selville, miksi haluamme aina vain lisää, välittämättä siitä, millaiset vaikutukset sillä on muihin lajeihin ja ympäristöömme.

Niin, siis sinä olet tuollainen. Olet myös yksinkertaisesti typerä kun et ymmärrä että jokainen ihminen on oma yksilönsä eikä mikään geneerinen massa joka tekee samalla tavalla. 

Sinulla on muuten ruma luonne, kannattaisi vähän muuttaa sitä..

Olen eri, mutta kyllä jokainen ihminen voisi olla tyytyväinen elämäänsä kunhan on katto pään päällä, tarpeeksi ruokaa ja muutkin perustarpeet tyydytetty. Ero syntyy tottumuksesta ja suhtautumisesta. Ja niitä voi muuttaa. Ja pitääkin tulevaisuudessa muuttaa, että saadaan meidän kulutus kestävälle tasolle.

Vierailija
330/338 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmekä elä. Englannin kuningas Henry VIII söi 3-4 kiloa lihaa päivässä. Kalaa - härkää - kanaa, kaikki herkullisena riistana. Meillä on vielä pitkä aika hänen elintasoonsa. Köyhää on meno Suomessa jos 400 g jauhelihapaketin pitää kestää pari päivää. Se liha on vieläpä tehty huonoista ruhonosista, mitkä eivät luonnistuneet pihviin. 

Juu, Henry VIII oli järkyttävän lihava ja sairas läski. Tappoi itsensä syömällä ja sitä ennen tapatti muutaman eukkonsa. Karmee kunkku.

Henry VIII näyttää ihan Akseli Herleviltä tai toisin päin. Kasvot ja vartalo. Tuhti mies, vaan en sanoisi lihavaksi ja sairaaksi läskiksi. Herleviä. Henrystä en tiedä. Mutta ei se ole kaunista hänestäkään.

Vierailija
331/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 328:

Kerrostaloon olen menossakin, kun vain löytyisi sopiva luukku. Nyt tuli sähkölasku + siirtolasku tammikuulta, jotka tekivät yhteensä noin 350 euroa. Kaikkein eniten hatuttaa, että lämmityksen eteen on joutunut raatamaan ihan hulluna ja missään se ei näy. 

Ole sinä onnellinen kunkkuna. 

Vierailija
332/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ajatellut sitä, koska en elä kuten kuningas. Mutta, haluaisin toki. Etenkin palvelusväkeä olisi hyvä olla ja iso linna ja tilukset.

Mietin samaa. Vaikka olisi varallisuuttakin eikä tarvis töitä tehdä niin tosiaan palvelusväki ja rakastajattaret puuttuu. Ei ole hienoja kulkuneuvojakaan kuljettajineen. Ja se tärkein, valtakunta ja valta sotajoukkoineen puuttuu. Joku oli aiemmin sitä mieltä että kun ajelen kylmää perintömökkiä lämmittämään puoli miljoonaa ajetulla autonropposellani vuokrakaksiostani, elän kuninkaallisesti. Ei kovin kuninkaalliselta tunnu. Arvaisin että kuninkaalla olisi metsästysmaja ja sauna lämmitettynä valmiina selänpesijöineen :) Palvelusväki hoitaisi kaiken.

Vierailija
333/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on mukavaa kun on rahaa. Kannattaisi suomiloisten mennä töihin  niin ei ole ongelmia elää sellaista elämään kuin haluaa. 

Vierailija
334/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitappa ap videopätkä missä joku kuninkaallinen polkee halpisfillarilla kauppaan paukkupakkasissa/ loskakeleillä!

Niin ja itse työtä tekemällä ja ansaituilla rahoilla pitää itse ruokatarpeet kaupasta hakea, keli kuin keli. Ja sitten itse laitella ruuat. Töissä pitää olla aamukuudelta ja teet mitä käsketään. Ennemminkin tuntuu että olen ja elän kuin orja. Ehkäpä vain jonkun suuryrityksen johtaja voi elää hieman kuninkaan tavoin. Hänelläkin on valtaa aika pieneen ihmisryhmään, alaisiinsa.

Vierailija
335/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on mukavaa kun on rahaa. Kannattaisi suomiloisten mennä töihin  niin ei ole ongelmia elää sellaista elämään kuin haluaa. 

Kyllä. Elämä on ihan mukavaa ja elän juuri omanlaistani elämää. Muutama vuosi töissä olisi unelma ennen eläkettä mutta taitaa jäädä haaveeksi.

Vierailija
336/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointi on suhteellista ja riippuu ihmisen statuksesta yhteisössä. Ei ihminen ole kateellinen jollekin Elon Muskille vaan naapurille, joka ostaa uudemman auton kuin itsellä. Omaa suhteellista statustaan voi parantaa esim. kouluttaumalla tai vaikkapa sitten toimimalla siten, että muiden status heikkenee eli oma positio paranee muihin verrattuna.

On se varmaan noinkin. Olen aina kummastellut kateutta. Ei ole ollut juuri yhtään kunnianhimoakaan. Faijan kanssa opin rakentamaan taloja ja rivitaloja. En edes viitsinyt lukea rakennusmestariksi. Perustettiin rakennusyhtiö ja rakennettiin kaksi rivitaloa vuodessa 1980- luvulla muutaman vuoden ajan kaupungin laidalle arvoalueelle.  Silloin se oli hyvin kannattavaa, pystyttiin maksamaan hyviä palkkoja ja itsellekin jäi ihan mukavasti pääomaa.  Autona oli firman viisipaikkainen pakettiauto jolla hain työväkeä töihin ja käytiin jossain ruokapaikassa syömässä. Vaimolla oli sentään siisti farmarivolvo, se oli meillä yli kymmenen vuotta ja myydessä oli mittarissa 660 tuhatta kilsaa...olisihan sitä rahaa saanut palamaan Mersuihin ja varsinkin Audeihin aika lailla. No rallia harrastettiin.

Vierailija
337/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tämä rikkaille. Kaikkea rahaa ei aina tarvitse käyttää itseensä.

Ei koske pelkästään rikkaita vaan lähes jokainen suomalainen elää elämää, josta muinoin on voinut vain haaveilla. Lämmin, juokseva vesi on oikeasti jo todellinen luksustuote.

Ap

Näin on. Kun lukee vaikkapa missä kunnossa Ranskan kuninkaan Ludvig XIV:n hampaat olivat, niin se kuninkaana olokaan ollut aina helppoa. Jos taudin parannuskeinona käytettiin suoneniskua, niin ei se "huonon veren" poislaskeminen välttämättä kohentanut potilaan kuntoa.

Vierailija
338/338 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ajatellut. Vuosisata tai useampi taaksepäin, niin eipä ollut tavallisella pulliaisella paljon valinnanvaraa mitä syö ja mitkä ryysyt niskaansa vetää. Saati että jotain vapaa-aikaa olisi ollut, ja sisältöä jolla se täyttää (lukutaito, kaikilla pääsy ilmaisen kulttuurin pariin, oikeus liikkua maasta toiseen jne.). Olen kyllä kiitollinen että synnyin näin yltäkylläiseen aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi