Oletteko ajatelleet, että elämme nytkin jo kuin kuninkaat?
Ja silti todella moni valittaa ja haluaa vaan lisää rahaa, mukavuuksia ja elämyksiä.
Kommentit (338)
https://seura.fi/ilmiot/historia/nain-karua-oli-elama-1700-luku-suomess…
1700-luku oli aikaa, jolloin aatelisetkin elivät ankeammin kuin nykymaailman pienituloiset.
Saatanan pihien mummojen mielestä eletään kuin kUnInKaaT😆😅🤣😂
Se on sopimatonta, koska Suomi ei ole monarkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa sysätä osan ihmisistä takaisin keskiajalle.
En todellakaan halua! Mikä ihmeen väite tämä on? Toivoisin, että useampi ihminen osaisi arvostaa asuntokohtaista suihkua (josta tulee lämmintä vettä!), sisä-wc:tä, vaatekaapin pursuilevaa sisältöä, kodinkoneita, älylaitteita, ruokaa jne.
Ap
Kovasti sinua näyttää korpeavan tämä asia. Mistä sinä tiedät, mitä kukakin arvostaa?
Ihan vaikka tätä palstaa lukemalla. Tuo yksikin omistaa kesämökin, mutta ei pidä sitäkään yhtään minään.
Ap
Olet yksinkertaisesti kateellinen, ap!
Lapsilisät putoaa poissa varmaan yli 150000- 200 000 tienaavilta. Eihän he niitä tarvitse elämiseen.
Ainakin pienenee jo yli 100 000 tienaavilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä vertaamaan johonkin 1600-luvun kuninkaallisiin. Mun sinänsä ihan hyvään elämään ei kuulu palvelusväkeä, jahtia, kartanoa saati linnaa, helikopteria tai yli 300€ vaatteita...
Kenellähän kuninkaallisella oli helikopteri 1600-luvulla?
En elä kuin kuningas! Asun vaatimattomasti, minulla ei ole kalliita vaatteita eikä jalokiviä. Ei autoja ja omaa kuljettajaa. En saa parasta mahdollista palvelua ja terveydenhoitoa. Ruoka pitää itse hankkia ja valmistaa. En pysty harrastamaan hevosia, en lentele lentokoneella. En tutustu julkkiksiin ja valtionpäämiehiin. En saa kutsuja loisteliaisiin tilaisuuksiin. Minulla ei ole palvelijoita ym.ym.ym. Ketkä teistä elävät kuin kuningas?
En halua olla mikää mette marit🥶
Olen monesti ajatellut että kuinka meidän on hyvä asua Suomessa. Kyllä täällä pidetään huolta kansalaisista, kukaan ei kuole nälkään. Jos rahat ei riitä, niin saa mennä leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä ap ajatellut kertaakaan että todella moni on kokenut todella kovia ja osaa olla kiitollinen kaikesta hyvästä mitä heidän elämässään on?
Ihmisten olisi syytä olla kiitollinen ilman näitä kovia kokemuksiakin. Se tässä on pointtina.
Ap
Kenelle pitäisi olla kiitollinen vesivessasta? Rööri-Roopelle?
En oo koskaan ajatellut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä vertaamaan johonkin 1600-luvun kuninkaallisiin. Mun sinänsä ihan hyvään elämään ei kuulu palvelusväkeä, jahtia, kartanoa saati linnaa, helikopteria tai yli 300€ vaatteita...
Kenellähän kuninkaallisella oli helikopteri 1600-luvulla?
Luepa uudestaan mitä hän sanoi; ei vertaa itseään 1600-luvun kuninkaalliseen vaan tämän päivän.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti ajatellut että kuinka meidän on hyvä asua Suomessa. Kyllä täällä pidetään huolta kansalaisista, kukaan ei kuole nälkään. Jos rahat ei riitä, niin saa mennä leipäjonoon.
En tiedä loisiiko AP muiden rahoilla mutta yleensä ihmiset hankkivat itse oman toimeentulonsa olematta siitä erityisen kiitollinen kenellekään.
Elätkö kuten Norjan kuninkaalliset. Ai ai, luxus laiffia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä loisiiko AP muiden rahoilla mutta yleensä ihmiset hankkivat itse oman toimeentulonsa olematta siitä erityisen kiitollinen kenellekään.
Voihan sitä olla kiitollinen että työhön kykenevä ja niin onnekas että on se työpaikka jonka palkalla pystyy itsensä elättämään. Ilman että halveksii niitä joiden asiat eivät ole yhtä hyvin. Sitä voi muuten ykskaks yllättäen löytää itsekukin itsensä työttömänä, kannattaa miettiä mitä puhuu ja miten heikommassa asemassa oleviin suhtautuu.
Sanotaanko niin että toiset elävät enemmän ja toiset vähemmän kuin kuninkaat ikään.
Sinänsä en ymmärrä mikä mieli on verrata tämän päivän oloja ja vaatimuksia satojen vuosien takaisiin, eihän ne ole rinnastettavissa. Moni asia mikä meille on nyt itsestäänselvyys on toki paljon paremmin mutta on paljon asioita jotka monella ovat huonosti ja se aiheuttaa todellista huolta, kärsimystä, henkistä ahdistusta ja "pärjäämistaistelua".
Mutta missäs ne meidän kruunut on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne entisaikojen kuninkaat joihin meitä nyt ap vertaa/rinnastaa nimenomaan loisineet muiden rahoilla ja työnteolla.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, no en elä, onneksi. En jaksaisi jotain hiton edustamista ja turhan jauhamista joka ikinen päivä. Ja joku palvelija tunkee joka aamu makuuhuoneeseen herättämään, yök. En yhtään ihmettele, että joku kuninkaallinen on joskus sanonut sille "f off", vähemmästäkin menisi hermot.
Tulee mieleen vähän aikaa sitten televisiossa esitetty elokuva Roman Holiday, jossa näytteli Audrey Hepburn.
Siinä oli hyvin esitetty kärjistetysti se, miten vangitsevaa tuollainen elämä voisi olla.
En minä ainakaan nytki...