Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vapaaehtoistyöt ulkomailla vain rikkaille?

Vierailija
23.01.2026 |

Itse olin ajatellut että voisin lähivuosina kysyä töistä irtiottoa ja lähteä jonnekin ulkomaille vapaaehtoistöihin.. No sattumalta tuli jonkin järjestön(?) mainos instagramissa ja menin lueskelemaan minkälaista työtä olisi saatavilla. Työt kuulosti ihan mukavilta ja voisin tehdä melkein mitä vain. Selasin sivua alaspäin ja eteen tulikin hinnasto... Puoli vuotta lähes missä vain, hinta n. 4000-5000euroa, siihen päälle ostettava lennot kohteeseen ja maksettava kaikki eläminen itse, öö ei minulla ole varaa :D työtä voisin tehdä palkatta tietenkin kun vapaaehtoistyöstä on kyse, mutta luulin että sinulle kustannettaisiin majoitus sekä lennot paikanpäälle sekä mahdollisesti työpäivien aikana jokin yksi ruoka ja muu eläminen sitten olisi omista rahoista. Ei vaan mene omaan käsitykseen se että siitä pitääkin itse maksaa jotta pääset tekemään työtä jonnekin... Ja tietenkin Suomessa sinulla olisi jokin asunto mistä juoksee kuluja sinäkin aikana kun olet pois eli summa joka menisi tuona kuuden kuukauden aikana kipuaisi helposti varmaan lähemmäs kymppitonniin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kummasti näitä paikkoja kuitenkin on, jotka sulle maksaa kaiken.. et oo vissiin koskaan lähteny suomesta minnekään.. tai no, rahalla pääsee.  Nimim. Kokemusta on.

Laita toki linkkejä, näitähän ap nimenomaan kaipasi! 

Kato vaikka Allianssi nuorisovaihto 

Entä jos ei ole nuori? 

Maailma on mahdollisuuksia täynnä ihmiselle joka on nokkela ja kyvykäs. 

Vierailija
22/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kummasti näitä paikkoja kuitenkin on, jotka sulle maksaa kaiken.. et oo vissiin koskaan lähteny suomesta minnekään.. tai no, rahalla pääsee.  Nimim. Kokemusta on.

Entä jos ei ole nuori? 

Nuorisovaihto on tarkoitettu nuorisolle. Mitä ehdotat nokkelalle ja kyvykkäälle, joka ei ole nuori? Näin keskustelupalstalla nokkela vastaus ei sitten ole kehotus katsoa Googlesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen vapaaehtoistyö ry välittää paikkoja. Ne maksavat mutta ovat halvempia kuin monen muun lafkan välittämät. 

Vierailija
24/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olettaisin, että ruoka ja joku makuusalipaikka tarjottaisiin. Lennot ja muun elämisen olisin valmis maksamaan itse. 

No sitten vaan sellaisen mahdollisuuden etsinnän jatkamista. 

Vierailija
25/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ihan itse kysellä paikoista. Etsit kohteen, missä voisit ja haluaisit auttaa, ja otat suoraan yhteyttä somessa tai sähköpostilla. Kerrot asiasi, tilanteesi ja taustoitat, miksi haluat sinne.

Olen itse hankkinut tällä tavoin vapaaehtoistyön eläintenhoitajana ym. Maksoin kyllä lennot itse ja asumisenkin järjestin usein itse, koska minulla oli oma koira mukana. Olen myös liian introvertti asuakseni yhteistilassa.

Vierailija
26/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole nuori? 

Nuorisovaihto on tarkoitettu nuorisolle. Mitä ehdotat nokkelalle ja kyvykkäälle, joka ei ole nuori? Näin keskustelupalstalla nokkela vastaus ei

Lehdissä on ollut juttua ainakin naisista jotka eläkkeelle päästyään ovat menneet au pairiksi, vaikka Sveitsiinkin. 

Vierailija
27/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluatko tulla kesällä leppoisaan vapaaehtoistyöhön mun mökille Satakuntaan?

Oma vinttihuone. Töistä voidaan sopia, kykyjen ja kiinnostuksen mukaan.

Idyllinen, rauhallinen maalaisympäristö. Hyvät ulkoilu-, kalastus- ja retkeilymaastot.

Vierailija
28/28 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen vapaaehtoistyö ry välittää paikkoja. Ne maksavat mutta ovat halvempia kuin monen muun lafkan välittämät. 

Ap taisi etsiä nimenomaan paikkoja jotka eivät edellytä vapaaehtoisella olevan rahaa, vaan jopa maksavat hänelle ylläpidon. 

Mutta näitä tosiaan on aika vähän, koska se ei olisi kannattavaa toimintaa järjestöille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä