Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa, kun yksi työyhteisössä vähättelee osaamistani avoimesti?

Vierailija
22.01.2026 |

Heti alkuun: tiedän olevani tässä ko. työtehtävässä hyvä, jonka osalta työkaverini minua vähättelee. Teen kyseisessä työtehtävässä kovaa tulosta (ihan tilastoillakin mitattuna teen kovempaa tulosta tällä osa-alueella kuin yksikään meillä töissä), asiakaskunta on hyvin tyytyväistä ja johtoporras myös. Sitten on tämä väliportaan työntekijä, joka jaksaa jokaisessa mahdollisessa palaverissa kritisoida työtäni ko. työtehtävän osalta. Kyseinen työntekijä kommentoi, miten minun pitäisi tehdä toisin, tehdä vähemmän ja näkyä vähemmän, jotta muut "pääsisivät enemmän framille". En hetkeäkään käsitä, miksi minun pitäisi tehdä toisin, vähemmän ja pienentää itseäni.

Olen jutellut tästä asiasta esihenkilöni kanssa ja hän on huomannut saman minuun kohdistuvan kritisoinnin. On vain kehottanut olemaan välittämättä kateellisen työkaverin kommenteista.

Miten tätä tilannetta jaksaa? Työkaveri ei ole jäämässä eläkkeelle vielä vuosikymmeneen, enkä minäkään ole vaihtamassa työpaikkaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia olen mieluummin työtön.

Vierailija
22/22 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa palaverissa pyydät tyyppiä perustelemaan väitteensä, ja tyrmäät väitteet hyvillä vasta-argumenteilla. Nostat esiin tuloksesi ja asiakastyytyväisyyden, ja kysyt miten tyypin ehdottamat "uudistukset" vaikuttaisivat tilanteeseen. Älä kuitenkaan provosoidu. Hyvässä tapauksessa hän nolaa itse itsensä siinä palaverissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla