Miten teillä on nyt käynyt kauppa kirppiksellä, Vintedissä, Torissa yms?
Onko tammikuu aina hidasta vai liikkuuko tavara?
Toki tilanne on varmasti erilainen eri kaupungeissakin, olen vain utelias miten muilla menee.
Kommentit (25)
Tiiän erään kirppiksen, jonne tuosta naapurikunnasta väki vie paskoja myyntiin ja jos itse yrittää myydä jotain, niin hatun huonosti menee kaupaksi mikään. Ihan saa persnettoa tehdä ja roudata tavaroistaan suurimman osan takaisin kotiin. Kerran siellä oli paskottu mun tavaroita ja jouduin ne hävittämään. Kirppiksellä kamerat, mutta yllätys yllätys, ettei juuri sitä pöytää mikään kamera kuvannut, jotta tekijä olisi kiinni jäänyt. Monen kympin vahinko aiheutettiin, ikään kuin mulla ei olisi ollut niille tahoille mitään käyttöä. Sitten ne jotka vie sinne sitä paskaa, niin paketti on teipattu kiinni niin lujaa, ettei voi tavaran kuntoa tarkistaa. Kilometritolkulla vedetty teippiä paketin ympärille. Päällä on lappu, jossa valehdellaan, että kaikki löytyy. Ja puolet osista puuttuu. Ihiiiime touuuhua. Säälittävää paskaa, tosi suoraselkäistä ja kaikkee.
En ole enää jaksanut myydä mitään pariin vuoteen. Kyllästyin niin totaalisesti kaikenmaailman säätäjiin ja renkaanpotkijoihin, sekä niihin jotka ghostasivat senkin jälkeen kun kaupat oli sovittu. Nakkaan kaikki roskiin tai kierrätykseen mitä en tarvitse.
Torissa menee usein hitaasti, joskus nopeasti. Vaikea arvioida. Mutta ilmaiseksi ei kannata antaa mitään, koska ne hommat menee puihin. Ja jos joku tarjoaa pienemmän hinnan, siihen kannattaa tarttua. Ajatuksella "minä en hyödy tästä tavarasta enää, kunhan joku toinen hyötyy". Vaatii kärsivällisyyttä. Ei nopeita voittoja. Oikeastaan ei voittoja ollenkaan.
Kyllä minä ostan Torista varmaan joka kuukausi. Lähinnä lasten vaatteita ja harrastusvälineitä, koska meillä on iso perhe. Ei mitenkään ole varaa ostaa kaikkea uutena, vaikka tienaan vähän keskivertoa paremmin, mies keskiverrosti. Itselleni harvemmin, mutta käytännössä uudenveroisia kenkiä ehkä, joilla edellinen omistaja kävellyt sen verran, että on todennut ne liian pieniksi tai isoiksi. Katson myyjiä, joilla on hyvät arviot ja hyvät kuvat tuotteista. Pääsääntöisesti yllätyn ihan myönteisesti, paljon on uudenveroista edulliseen hintaan, kunhan jaksaa etsiä ja selailla.
Mutta sitä ihmettelin kyllä, kun kävin pari päivää sitten ihan oikealla kirpparilla. Ihan ruuhka-Suomen alueella, ei mikään syrjäkylä. Jotenkin ihan ihme kamaa myynnissä, ja todella kovaan hintaan. Kauhtuneita vaatteita, jossain leikki-ikäisen housuissa polvessa reikä ja pyyntö neljä euroa. Yhdessä pöydässä oli siistikuntoisia paitoja, huppareita ym. joita katsoin teini-ikäiselle pojalle, mutta en ala silti maksaa 40 e jostain Tommyn hupparista.
Mietinkin, mahtaako mikään mennä kaupaksi, kun olen varannut oman pöydän helmikuulle. Tosin olenkin aikeissa hinnoitella tavarat niin, että kunhan saisi pöytävuokran katettua ja sen jälkeen kaikki on kotiin päin.
Pessimisti on realisti.