Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karseaa hammaslääkärin käytöstä

Vierailija
22.01.2026 |

Kaikkeen sitä joutuu. Minulla oli etuhammas lohjennut pahasti. Olin sen vuoksi hammaslääkärissä. Koko vastaanoton ajan kaksi  vanhempaa naista, hammaslääkäri ja hoitaja lyttäsivät hampaitani ja kun kyselin eri vaihtoehdosta, antoivat ymmärtää, että olen tyhmä. Ivallisena naureskeltiin. Juuri edellisellä kerralla, kun olin hammaslääkärissä, hampaitani kehuttiin kauniiksi ja hyvinhoidetuiksi (eri hammaslääkäri). Purennalleni tai lohkeamalle en mahda itse mitään. Kauhea reissu. Ja kun hampaiden hoitaminen on muutenkin niin kallista ja hankalaa nykyisin. Mikä tämmöisiä ihmisiä vaivaa? Näin kaikesta, että olivat tarkoituksellisesti ilkeitä. Täysin asiatonta käytöstä. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas kun nyt sattui ja nyt itkettää

Oletko aloituksen hammaslääkäri?

Vierailija
22/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välttelen hammaslääkäriin menoa viimeiseen asti, hirveä paikka. Viimeksi hammas oli lohjennut ja sanoivat että se ja vieressä oleva hammas pitää vetää irti. Ei mitään kiinnostusta että olen työssä missä pitää olla Teams kokouksissa. En antanut vetää hampaita enkä aio. Muutenkin ihmettelen ymmärtääkö hammaslääkärit itse millaista kidutusta jotkut heidän toimenpiteet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin antamassa palautteen hyvinvointialueen sivujen kautta. Ei puudutusta edes kysytty. Roiski vettäkin  nenään ja nauroi päälle, että rapatessa roiskuu. Mutta tuo oli pientä siihen ilkeään puheeseen nähden. En ole erityisen kipuherkkä enkä erityisemmin pelkää hammaslääkäriä. Mutta voin vaan kuvitella, millaisia traumoja muut saavat, jos samaa kokevat.

Voisi vaan olla normaalin ystävällinen ja asiallinen. Itse olin ystävällinen, rauhallinen ja kohtelias kuten aina, kun johonkin menen. Ehkä kilttii  ihmiseen on helppo purkaa koukkua ja ivaa. 

Vierailija
24/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärin voi vaihtaa ilmoittamalla ajanvarauksen yhteydessä, että haluaa uudelle hammaslääkärille. Olen itse vaihtanut hammaslääkäriä kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla kyseessä oli nainen. Mieshammaslääkäreiden kanssa ei ole ollut ongelmia. 

En tykkäisi tehdä yleistyksiä, mutta usein miehet ovat supliikkeja potilailleen mutta käden jälki paikkauksissa ja juurihoidoissa sinne päin. 

Höpö, höpö. Ja kuitenkin yleistät? Eiköhän kyse ole siitä, että sinua vain naisena loukkasi, että kerroin pitäväni enemmän mieshammaslääkäreiden tavasta hoitaa hampaitani.

En ole nainen. Ja toisekseen, potilaan on lähes mahdotonta itse arvioida hoidon laatua erityisesti hammashoidossa. Olen todistanut monta kertaa tämän, miten potilaat toivovat pääsevänsä tietylle lääkärille joka tekee asiat sinne. Ei potilas voi mitenkään tietää, miksi se ei ole hyvä asia, että joku teki 4 paikkausta 30 minuutin ajalla ja vielä heitti läppää päälle.

Vierailija
25/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hammaslääkärit on hirveitä, mulla on aiemmin yksi hammas poistettu takaa missä oli tulehdus ja nyt toiselta puolelta pitäisi taas poistaa yksi hammas niin hammaslääkäri sanoi että sullahan puuttuu jo yks hammas niin ei haittaa et toiseltakin puolelta poistetaan! Siis miten niin ei haittaa! Itkin monta viikkoa aiempaa hampaan poistoa ja häpeän koloa töissä enkä voi nauraa suu auki eikä ole rahaa laittaa implanttia.

Vierailija
26/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen hammaslääkäriin menoa viimeiseen asti, hirveä paikka. Viimeksi hammas oli lohjennut ja sanoivat että se ja vieressä oleva hammas pitää vetää irti. Ei mitään kiinnostusta että olen työssä missä pitää olla Teams kokouksissa. En antanut vetää hampaita enkä aio. Muutenkin ihmettelen ymmärtääkö hammaslääkärit itse millaista kidutusta jotkut heidän toimenpiteet ovat.

Minullakin oli lohjennut pahasti etuhammas. Myös työkseni koulutan, paljon Teamsissa ym. Ivallisesti nauroivat. Kaunis siisti paikka oli pysynyt siinä vuoden. Mulle hyvin sopisi, että uusi kruuni vaan tilalle. Maksoi 100-150. Voisin tuon kerran vuodessa tehdä, jos irtoaa. Mutta ei, heti juurta repimässä pois ja pitäisi minen tonnin implantti laittaa. Monia käyntejä ja tuhansia euroja. En voi valitettavasti elää elämääni yhden hampaan ehdoilla, vaikka se niin tärkeää onkin.

Vierailija
27/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas kun nyt sattui ja nyt itkettää

Hampilääkärikö siellä piipittää?

Vierailija
28/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut hammaslääkärissä käynnin kun täällä ainakin julkisella puolella saa huonoa kohtelua hammaslääkärissä.

Vierailija
29/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota selvää kuka on tuon paikan/ yksikön esimies ,ja soita jos mahdollista, jos ei niin sähköpostia. Kirjoita/ kerro saman kun kirjoitit tänne.

Täysin epäasiallista käytöstä sinua kohtaan, pahoittelen!

T. 30v hoitoalalla työskennellyt

Vierailija
30/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nainen. Ja toisekseen, potilaan on lähes mahdotonta itse arvioida hoidon laatua erityisesti hammashoidossa. Olen todistanut monta kertaa tämän, miten potilaat toivovat pääsevänsä tietylle lääkärille joka tekee asiat sinne. Ei potilas voi mitenkään tietää, miksi se ei ole hyvä asia, että joku teki 4 paikkausta 30 minuutin ajalla ja vielä heitti läppää päälle.

Vai ei ole hyvä asia, kun joku ajattelee asiakasta ja hoitaa samalla reissulla sen mitä voi?! Ja hammaslääkäreiden osaamisessa ja käytöksessä todella isot erot. On ihan ymmärrettävää, jos hyvän löytää, haluaa siitä pitää kiinni. Suun hoito on myös törkeän kallista. Sinne hupenee koko omaisuus.

Vierailija
31/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota selvää kuka on tuon paikan/ yksikön esimies ,ja soita jos mahdollista, jos ei niin sähköpostia. Kirjoita/ kerro saman kun kirjoitit tänne.

Täysin epäasiallista käytöstä sinua kohtaan, pahoittelen!

T. 30v hoitoalalla työskennellyt

Lisäys vielä, jos sähköpostitse yhteys niin vaadi vastausta. 

Vierailija
32/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut hammaslääkärit on hirveitä, mulla on aiemmin yksi hammas poistettu takaa missä oli tulehdus ja nyt toiselta puolelta pitäisi taas poistaa yksi hammas niin hammaslääkäri sanoi että sullahan puuttuu jo yks hammas niin ei haittaa et toiseltakin puolelta poistetaan! Siis miten niin ei haittaa! Itkin monta viikkoa aiempaa hampaan poistoa ja häpeän koloa töissä enkä voi nauraa suu auki eikä ole rahaa laittaa implanttia.

Ymmärrän niin sinua!! Jotenkin oletuksena, että ihmisellä on tonneittain johonkin 1-2 hampaaseen laittaa rahaa. Ja juosta toistakymmentä kertaa hammaslääkärissä kesken päivän. Kamalaa on nykypäivän terveydenhuolto. Lisäksi ihan ristiriitaista tietoa olen saanut. Yhdessä paikassasanottiin, että julkisella ei tehdä tässä kaupungissa implantteja. Toisessa taas että tehdään. Mutta kehoitettiin menemään yksityiselle, jotta saa nopeasti. Eli pois vaan silmistä ja laittamaan omaisuus implanttiin. Sitä hommastaan ei kukaan tahallaan katkaise. Harmittaa ihan tarpeeksi jo se, kun hyvin näkyvä hammas lohkeaa. 

Vierailija
33/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut hammaslääkärissä käynnin kun täällä ainakin julkisella puolella saa huonoa kohtelua hammaslääkärissä.

Kyllä sitä saa yksityiselläkin. Riippuu niin hammaslääkäristä. Itsellä sattunut molemmilla puolilla hyviä ja ihan tosi huonoja. 

Vierailija
34/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä jännitän yleensä kaikkia lääkäreitä, myös hammaslääkäreitä ja kaikkea terveydenhuoltoon liittyvää, syytä en tiedä, aina ei tarvitsisi olla rystyset valkoisina ja naama punaisena mutta minulla on, eikä olotilaa helpottanut yhtään se, että mieshammaslääkäri teki sellaisen toimenpiteen, että JUMALAUTA MUTTA SE TUNTUI JA SE TEKI SITÄ AINAKIN 60 MINUUTTIA, oli vähällä etten parkunut ulkona, huh jukolauta kun ajattelen koko tilannetta nyt jälkeenpäin. En samaan kyllä menisi. Sanoin seuraavalle hammaslääkärille kokemukseni, totesi vaan, että joo, se on aika raffi toimenpide. Joo niin oli !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan