Oliko teillä lapsena hharrastuksia? Minä vuonna oot syntynyt? Mulla ei ollut mitään eri harrastuksia
Kommentit (50)
70-luvulla syntynyt; kuoro lapsena ja partio (sudenpennut) jonkun aikaa, ratsastus pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yhtään mitään. Asuin maalla. Kirjastoauton kirjoja luin vapaa-ajat.
Vm. 1974
Myös lukeminen on harrastus.
No vähän sitä sun tätä tuli kokeiltua, mutta en nyt oikein tiedä harrastinko varsinaisesti muuta kuin shakkia. Ainakaan ei ollut mitään maksullista harrastusta. Toki kesällä pelattiin fudista ja pesistä, kokeiltiin lähes kaikkia yleisurheilulajeja, ajeltiin fillareilla, käytiin uimassa, talvella hiihdettiin ja luisteltiin. Skidinä tehtiin tietty myös lumilinnoja, lumiukkoja, käytiin lumisotia ja laskettiin pulkkamäkeä pulkalla tai miniskimboilla. Sisällä pelailtiin lauta- tai korttipelejä. Ihan paskapuhetta nykyään ettei mukamas löydy ilmaisia harrastuksia tenaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm. 1974
Onko lukeminen tai mikään muukaan oikea harrastus, jos sitä tehdään vain kun on pakko, kun ei ole muutakaan?
Harrastukseen pitäisi tuntea paloa, kun sanotaan, että harrastuksesta ammattia.
eri
Ap selkeästi tarkoitti rytmitettyä harrastusta, vaikka kerran viikossa tiettyyn aikaan.
Hypin harrastuksesta toiseen, en löytänyt mitään vakituista. Ohjattuja oli pianonsoitto, heppakerho, näytelmäkerho, partio, kokkikerho, baletti, taitoluistelu. Vanhempien patistamana hiihto. Omatoimisia juttuja oli pyöräily, videopelit ja ihan kummallisiakin, mm. postimerkkien keräily, enkelikiiltokuvien keräily.
Olin omituinen lapsi, ja olen vieläkin omituinen. Ja olin ihan työläisvanhempien muksu, hemmoteltu kuopus tosin.
Vierailija kirjoitti:
No vähän sitä sun tätä tuli kokeiltua, mutta en nyt oikein tiedä harrastinko varsinaisesti muuta kuin shakkia. Ainakaan ei ollut mitään maksullista harrastusta. Toki kesällä pelattiin fudista ja pesistä, kokeiltiin lähes kaikkia yleisurheilulajeja, ajeltiin fillareilla, käytiin uimassa, talvella hiihdettiin ja luisteltiin. Skidinä tehtiin tietty myös lumilinnoja, lumiukkoja, käytiin lumisotia ja laskettiin pulkkamäkeä pulkalla tai miniskimboilla. Sisällä pelailtiin lauta- tai korttipelejä. Ihan paskapuhetta nykyään ettei mukamas löydy ilmaisia harrastuksia tenaville.
Ilmaisella harrastuksella tarkoitetaan sitä, että lapselle pitäisi löytyä ilmainen valmentaja tai opettaja. Se ei tietenkään ole realistista kuin hyvin harvoin.
1970, Helsinki. Oli: ratsastus, teatterikerho, baletti, kuvataidekerho, savityökerho, pianotunnit ja tietty lukeminen jne. Ei kaikki yhtäaikaa, ja ihan omasta halusta, ei vanhempien pakottamana
Vierailija kirjoitti:
Hypin harrastuksesta toiseen, en löytänyt mitään vakituista. Ohjattuja oli pianonsoitto, heppakerho, näytelmäkerho, partio, kokkikerho, baletti, taitoluistelu. Vanhempien patistamana hiihto. Omatoimisia juttuja oli pyöräily, videopelit ja ihan kummallisiakin, mm. postimerkkien keräily, enkelikiiltokuvien keräily.
Olin omituinen lapsi, ja olen vieläkin omituinen. Ja olin ihan työläisvanhempien muksu, hemmoteltu kuopus tosin.
Ai niin, syntynyt 82. Ja lukemista harrastin myös itsenäisesti.
Lapsena ja esiteininä soitin pianoa ja keräsin erilaisia asioita, kuten tulitikkurasioita, pullonkorkkeja, perhosia ja sarjakuvia. Harrastin myös lukemista ja urbaania löytöretkeilyä, sekä kotitietokoneella pelailua ja ohjelmointia.. Teininä vaihdoin soitinta kitaraan ja aloitin ampumaurheilun, metsästyksen ja kalastuksen. Synnyin 70-luvun alkupuolella.
70-luvulla syntynyt. Alakouluikäisenä yleisurheilu, jalkapallo, jääkiekko, kitaransoitto. Muuten aika kului ulkona erinäisissä ulkopeleissä/leikeissä. Videopelit tulivat kuvioihin lähestyttäessä yläkouluikää, samoin ohjelmointi. Teininä jatkui jalkapallo, kitaransoitto ja tietokoneet. Myöhemmin punttisali, telinevoimistelu ja taistelulajit.
Syntynyt 1987. Ei harrastuksia, halusin alkaa ratsastamaan kuten monet ystäväni, mutta perheemme oli melko köyhä ja ratsastustunteihin ei ollut rahaa.
Ohjattuja harrastuksia ei pienenä ollut, ollut, leikin ulkona, luin, askartelin. Kävin naapurissa(n. 3km päässä) leikkimässä. Talvisin kävin koulun luistelukentällä.
Yläasteiläisenä kävin koululla mm. valokuvauskerhossa ja teknisen työn kerhossa.
Yhteen näytelmään osallistuin.
t: nimim. Assburger, mues s. 1971 pieni maalaispitäjän syrjäkylä P-Pohjanmaa
Synnyin 1970. Harrastin lapsena omaehtoisesti tennistä ja kaikenlaista muutakin urheilua, lentopalloa pelasin ihan joukkueessa.
Tein paljon käsitöitä, kudoin ja virkkasin. Luin paljon kirjoja ja luen paljon edelleen. Keräsin postimerkkejä, mutta se harrastus hiipui. Nyt kaapin perällä on monta albumillista postimerkkejä. (Ja pieni pussi vanhoja kiiltokuvia.)
Minulla oli myös lemmikkejä, kissoja, gerbiilejä ja hamstereita.
-75 oli harrastuksia. Kaikilla mun kavereilla kasarilla oli harrastuksia.
Tyypilliset: instrumenttien soittaminen, tanssitunnit, ratsastaminen, urheilu, partio jne.
Ja muiden harrastusten lisäksi kaikki kasarilla myös luki kirjoja tai sarjakuvia ja useimmilla oli joku kirjekaveri. Kirjoiteltiin kirjeitä.
Paljon oli aikaa harrastaa tuolloin, kun ei ollut kännyköitä.
Syntynyt 84. Ei ollut ohjattuja harrastuksia. Kavereiden kanssa harrastettiin koulun jälkeen milloin mitäkin urheilua. Futista, pihasählyä, korista, lätkää, hiihdettiin, laskettiin minareilla jne.
Syntynyt 1971 ja harrastin sarjakuvien keräilyä. Aika moni kaverikin harrasti ja sitten niitä lainailtiin ristiin, mistä on jäänyt yksi katkera muisto. Yksi lainaaja oli sitten piirrellyt lehteeni omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm. 1974
Tässä varmaankin haettiin nyt ohjattuja harrastuksia. Lukupiiri olisi siis harrastus, lukeminen ei.
Pianon soitto ja ratsastus. Olin köyhästä perheestä, mutta vielä 70-luvun alussa ratsastus oli suhthalpaa yksi tunti maksoi 10 mk. Nykyisin taitaa olla 80 euroa/tunti?
Kesätöihin pääsi jo 15-vuotiaana, joten rahoitin harrastuksiani kesätyörahoilla sekä mainoksia jakamalla. Kun poikani oli nuori, mainosten jaosta maksettiin SAMAN VERRAN kuin minun nuoruudessani. Ei siis kannattavaa ollenkaan.
Vm-60