"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"
Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo kohteliasta mennä sanomaan toisen hajuista. Jos pieraisee vahingossa niin oisko kohteliasta mennä sanoon että haiset. Paskahan haisee. Vaikka toinen haisis näädälle niin siitä vaan ei ruukata sanoa.
Pierussa on vain se juttu, että se haihtuu aika nopeasti pois. Hajuvesiä holvanneesta ihmisestä leviää sitä hajua niin kauan, kun hän tilassa on.
Mihin sä kuvittelet, että joku rakensi tuota holvikaarta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.
Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?
Minä laitan tuoksua ihan niin paljon kuin itse haluan, ei se ole muiden asia.
Ja muut katsoo sua ällöten, etkä mahda asialle mitään. Saatko supernopeaa palvelua muuten joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo kohteliasta mennä sanomaan toisen hajuista. Jos pieraisee vahingossa niin oisko kohteliasta mennä sanoon että haiset. Paskahan haisee. Vaikka toinen haisis näädälle niin siitä vaan ei ruukata sanoa.
Pierussa on vain se juttu, että se haihtuu aika nopeasti pois. Hajuvesiä holvanneesta ihmisestä leviää sitä hajua niin kauan, kun hän tilassa on.
Tuskin sun kanssa samoissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ ei taida lemmikki olla ihan sama asia kuin se, että haluaa tuoksua myös töissä teolliselle hajusteelle.
Voit edelleen tuoksua muissa tilanteissa. Jättää vaan aamulla lisäämättä hajusteita, helppoa!
Entäpä ilta ja yövuorot?
No sinähän se nokkela olet.
No ihan arkea, ei nokkeluutta. Vaikea nähdä tai edes kuvitella sieltä oman kuplan sisältä muiden elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.
Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?
Ja muut katsoo sua ällöten, etkä mahda asialle mitään. Saatko supernopeaa palvelua muuten joka paikassa?
Suurin osa ihmisistä tykkää hajuvesistä (maltillisesti laitettuna). Nämä hajuvesien käytöstä vinkuvat ovat vain pieni, mutta silti valitettavan äänekäs vähemmistö.
Nautitaan vain me suuri enemmistö laadukkaista tuoksuista!
Vierailija kirjoitti:
Jos bussin etuosassa istuvan hajuvesi haisee sen bussin takaosaan, hajuvettä on liikaa. Olin pari päivää sitten tällaisessa bussissa.
Antaa nuorten kokeilla hajuvesiä, se on vain elämää, ei mitään vaarallsita tai haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos bussin etuosassa istuvan hajuvesi haisee sen bussin takaosaan, hajuvettä on liikaa. Olin pari päivää sitten tällaisessa bussissa.
Antaa nuorten kokeilla hajuvesiä, se on vain elämää, ei mitään vaarallsita tai haitallista.
No hajusteet ovat lääkärien mielestä "uusi tupakka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kunnollista antiperspiranttia, niitä saa myös niin miedon tuoksuisena tai tuoksuttomana, etteivät häiritse ketään. Hajuvesillä ja hajustetuilla deodoranteilla vaan saat aikaan sellaisen tuoksucocktailin, että vähemmästäkin yskittää, kun kuljet ohi.
Nuorisossa on nykyään paljon näitä kaikelle mahdolliselle tuoksuvia pommeja. Jää sellainen suussakin maistuva hajuvana jälkeen, kun kävelevät ohi tai edessä.
Ai nykyään? Voi sitä Fiin määrää mitä minunkin teiniaikoina suihkutettiin 80-luvun loppupuolella.
Ootkin selkeästi junteimmista ympyröistä. Meillä äiti sanoi aikoinaan, että hajuvettä älä käytä ikinä liikaa, sinä turrut sille ja muut kärsivät.
En tajua koko
Idea onkin se, että hajuvesiä vaihtelee, näin ei totu itse siihen yhteen ja ainoaan tuoksuun ja voi tuntea ympärillään vienon ja ihastuttavan tuoksun koko päivän. On ihana tuoksua hyvältä ja raikkaalta ja puhtaalta, ja ihanaa on kuulla jonkun sanovan; sä tuoksut tosi hyvältä. Ja moni kysyy mitä hajuvettä käytän. Siiitä tietää, että on tosi hyvä tuoksu muidenkin mielestä.
Ylipainoisista huokuva hiivaisten ihopoimujen löyhkä on häiritsevää ja aiheuttaa pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ ei taida lemmikki olla ihan sama asia kuin se, että haluaa tuoksua myös töissä teolliselle hajusteelle.
Voit edelleen tuoksua muissa tilanteissa. Jättää vaan aamulla lisäämättä hajusteita, helppoa!
Entäpä ilta ja yövuorot?
No ihan arkea, ei nokkeluutta. Vaikea nähdä tai edes kuvitella sieltä oman kuplan sisältä muiden elämää?
Olen tehnyt vuosia kolmivuorotyötä, kiitti vaan. Tällä hetkellä en.
Normijärjellä varustettu ihminen ois ehkä osannut soveltaa omaan vuotokausirytmiin sopivaksi tuon, mutta ei se mitään, ei kaikkien tarvii olla niin taitavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä tykkää hajuvesistä (maltillisesti laitettuna). Nämä hajuvesien käytöstä vinkuvat ovat vain pieni, mutta silti vali
Ostin juuri Bal `d afriquen ja se on aivan ihastuttava tuoksu, nousi mun lemppariksi. Siitä voisi sanoa "tuoksu kuin aistien runoutta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään monissa julkisissa tiloissa on kehotus tuoksuttomuuteen tai maltilliseen tuoksujen käyttöön. Kämpässäsi voit vaikka uida lemuliemessäsi, muualla pitää huomioida myös muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lempituoksusi?
Näin tuoksu/kemikaaliyliherkkänä vahvat hajusteet aiheuttavat minulle pahan ahdistus(keuhkot)kohtauksen. Onneksi työssäni muut ihmiset ottavat sen huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Näin tuoksu/kemikaaliyliherkkänä vahvat hajusteet aiheuttavat minulle pahan ahdistus(keuhkot)kohtauksen. Onneksi työssäni muut ihmiset ottavat sen huomioon.
Kannattaa varata aika lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä aattelit että se lääkäri asialle mahtaa?
Minulla hajusteet laukaisevat kovan päänsäryn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun on oikeasti olemassa tuoksuyilkherkkiä ihmisiä, jotka saavat oireita, eivätkä pysty olemaan samassa tilassa voimakkaasti tuoksuvan kanssa. Joku saa migreenikohtauksen ja joku toinen hengitystieoireita. Kaikki eivät vain tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä aattelit että se lääkäri asialle mahtaa?
Lääkäri voi arvioida oireiden syyn, sulkea pois astman tai muun sairauden. Jos varsinaista sairautta ei löydy, lääkäri auttaa ymmärtämään toiminnallista oireilua ja keinoja sen lievittämiseen ja sitä kautta arjessa pärjäämiseen ilman, että muiden ihmisten tarvitsee muuttaa omaa elämäänsä.
Lääkäri voi selittää, mistä toiminnallinen oireilu johtuu, auttaa ymmärtämään, miksi keho reagoi voimakkaasti, ohjata oireiden hallintaan (hengitystekniikat, asteittainen altistuminen, ahdistuksen säätely), vähentää pelkoa, joka usein pahentaa hengitysoireita, ja tarvittaessa ohjata psykofyysiseen fysioterapiaan tai muuhun tukeen. Näin arjessa pärjääminen onnistuu ilman, että tarvitsee kontrolloida muita ihmisiä.