Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"

Vierailija
22.01.2026 |

Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)

Kommentit (301)

Vierailija
241/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyvätkö haju- ja sähköyliherkkyys toisiinsa?

Molempiin auttaa paikkojen valelu hopeavedellä ja voimakas hakkaaminen.

Juurikin näin. Itsellä olo helpottuu kun saan työnnettyä nyrkin rannetta myöten sisään.

Kiitos vinkistä. Täytyypä kokeilla seuraavan kerran kun tulee hajushokki esim. bussissa tai kaupan kassajonossa.

Vierailija
242/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko keskustelun läpi enkä vieläkään saanut kiinni siitä, mikä se hajusteiden hyöty on. Että miksi työkaverin päivittäinen astmakohtaus on sen arvoinen, että oikeudestaan tuoksua haluaa pitää kiinni?

Mä en ihan oikeasti usko että kukaan uhoajista kovin pitkään katselisi sitä, että oikeessa elämässä tuntemaanne henkilöä happeutetaan ensihoitajien toimesta ja silti jatkaisi Axen lutraamista. Vieraista ihmisistä on helpompi olla välittämättä.

Mustakin on ihanaa tuoksua hyvältä ja rakastan joitakin hajuvesiä. Silti tuntuu ihan mahdottomalta ajatus että tahallaan kiusaisin työkaveria. Mun elämä on 100 % yhtä hyvää vaikka säästäisin kollegan turhalta astmakohtaukselta.

Oletpa hyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa mielenkiintoista tietää, moniko näistä oma ongelmasi jos et pysty hengittämään, kuole pois -tyypeistä on samoja jotka kitisee että nykynaiset on niin nirsoja kun niille ei kelpaa tavallinen hyvä mies.

Vierailija
244/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin koko keskustelun läpi enkä vieläkään saanut kiinni siitä, mikä se hajusteiden hyöty on. Että miksi työkaverin päivittäinen astmakohtaus on sen arvoinen, että oikeudestaan tuoksua haluaa pitää kiinni?

Mä en ihan oikeasti usko että kukaan uhoajista kovin pitkään katselisi sitä, että oikeessa elämässä tuntemaanne henkilöä happeutetaan ensihoitajien toimesta ja silti jatkaisi Axen lutraamista. Vieraista ihmisistä on helpompi olla välittämättä.

Mustakin on ihanaa tuoksua hyvältä ja rakastan joitakin hajuvesiä. Silti tuntuu ihan mahdottomalta ajatus että tahallaan kiusaisin työkaveria. Mun elämä on 100 % yhtä hyvää vaikka säästäisin kollegan turhalta astmakohtaukselta.

Oletpa hyvä ihminen.

Sinäkö siis tahallaan aiheuttaisit työkaverille astmakohtauksen?

Vierailija
245/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei kovin herkästi huomauttele tuntemattomille tuollaisesta asiasta, joten haju varmasti ihan oikeasti ollut liiallinen. Eihän nää hajupommit sitä itse enää huomaa. Aikamoinen vitsaus tänä päivänä ovat nuoret, jotka saastuttavat ympäristönsä liiallisella hajusteilla. Kunpa tuo muoti menisi pian ohi. 

Tämä. Ihmisillä on aika iso kynnys huomauttaa toisen hajusta. Varmaan aika tukehdittava täytyy siinä vaiheessa olla, että joku ääneen asiasta sanoo.

Vierailija
246/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussin etuosassa istuvan hajuvesi haisee sen bussin takaosaan, hajuvettä on liikaa. Olin pari päivää sitten tällaisessa bussissa. 

Vierailija
247/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksua kuuluu laittaa vain sen verran, että sen haistaa halausetäisyydellä. Ei siis viereiseltä tuolilta saati että tuoksuvana leijuu perässä

Vierailija
248/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pyykinpesu- ja huuhteluaineista tuoksuu tekstiileissä myös aivan liikaa. Esim kirppikseltä jää ostamatta nämä. Yök. Vastaa suunnilleen hajuvettä.

Vierailija
249/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hyvä ihminen.

Entä jos työkaveri saisi astmakohtauksia koiran tai kissan karvoista? Pitäisikö kaikkien samassa työpaikassa olevien lemmikit antaa pois tai laittaa piikille? Jos pitäisit lemmikkisi, niin olisit sydämetön ja itsekäs astmakohtauksia työkaverillesi aiheuttava ihmispaska?

Vierailija
250/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ei taida lemmikki olla ihan sama asia kuin se, että haluaa tuoksua myös töissä teolliselle hajusteelle.

Voit edelleen tuoksua muissa tilanteissa. Jättää vaan aamulla lisäämättä hajusteita, helppoa!

Vierailija
251/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lemmikkiallergiaa voidaan paremmin hoitaa antihistamiineilla. 

Vierailija
252/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksua kuuluu laittaa vain sen verran, että sen haistaa halausetäisyydellä. Ei siis viereiseltä tuolilta saati että tuoksuvana leijuu perässä

Talossamme on monen ikäisiä, joiden perässä leijuu tuoksuvana.

Vierailija
253/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ ei taida lemmikki olla ihan sama asia kuin se, että haluaa tuoksua myös töissä teolliselle hajusteelle.

Voit edelleen tuoksua muissa tilanteissa. Jättää vaan aamulla lisäämättä hajusteita, helppoa!

Jos lemmikki aiheuttaa työkaverille vaarallisia astmakohtauksia, niin silloin se on sama asia kuin vastaavaa aiheuttava hajuvesi. Molemmat pitää poistaa, niin lemmikki kuin hajuvesikin. Ellet sitten halua aiheuttaa vaaratilanteita työkaverillesi.

Kuulostat itsekkäältä, jos (tarpeeton) lemmikki menee kanssaihmisen hyvinvoinnin edelle. 

Vierailija
254/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus tuoksua miltä haluat. Turhaan pyytelet anteeksi. On se kumma, kun tänäkään päivänä ei vielä ymmärretä, ettei toisten tuoksua kommentoida. #tuoksurauha

Meillä töissä on kielletty voimakkaasti tuoksuvat hajusteet. Annetaan ihmiselle päivä ilman astmakohtausta. 

Vierailija
255/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erottaa naiset kuka pesee värkkinsä vaan pelkällä vedellä🤢

Mitä pesuainetta sinne limakalvoille saa laittaa? Ei mitään. 

Ei sitä limakalvoille asti laitetakaan.

Vierailija
256/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen vuorikristallikivi deo ei haise millekään ja on tosi tehokas

Ei ole tehokas!

Vierailija
257/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hyvä ihminen.

Olen eri ja mulla on astma ja atopia ja käytän hajuvettä. Hajuvedellä ja astmalla ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään. Saan oireita tupakansavusta enkä silti kuljeskele kaupungilla kieltämästä ihmisiä tupakoimasta. 

Vierailija
258/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ilta ja yövuorot? 

Vierailija
259/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kunnollista antiperspiranttia, niitä saa myös niin miedon tuoksuisena tai tuoksuttomana, etteivät häiritse ketään. Hajuvesillä ja hajustetuilla deodoranteilla vaan saat aikaan sellaisen tuoksucocktailin, että vähemmästäkin yskittää, kun kuljet ohi.

Nuorisossa on nykyään paljon näitä kaikelle mahdolliselle tuoksuvia pommeja. Jää sellainen suussakin maistuva hajuvana jälkeen, kun kävelevät ohi tai edessä.

Ai nykyään? Voi sitä Fiin määrää mitä minunkin teiniaikoina suihkutettiin 80-luvun loppupuolella.

Ootkin selkeästi junteimmista ympyröistä. Meillä äiti sanoi aikoinaan, että hajuvettä älä käytä ikinä liikaa, sinä turrut sille ja muut kärsivät. 

En tajua koko hajuveden käytön ideaa, kun sitä ei sitten enää itse haista. Eli ei ainakaan voi itse nauttia omasta tuoksumisestaan. 

Eikä siis meillä lähiympäristössäkään kukaan mitän junttisuihkedödöjä käyttänyt. Olit varmaan perähikiältä? 

Vierailija
260/301 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lemmikkiallergiaa voidaan paremmin hoitaa antihistamiineilla. 

Miksi? No siksi kun hajusteyliherkkyys on vastaava kuin sähköyliherkkyys.