Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke nuorena on järjestelmän pahin karhunpalvelus

Vierailija
21.01.2026 |

Kun alkuinnostus parin sadan euron isommista kelatuista muuttuu vuosien ja vuosikymmenten kuluessa siihen että muut jatkavat työelämäänsä, saavat asunnot, lapset ja lapsenlapset. Vuosikymmeniä myöhemmin työkyvyttömyyseläkeläiset tajuavat että olivat koko elämänsä eläkkeellä ja tajuaa että koko elämä meni hukkaan eläkkeellä. Ensisijaisesti nuoria pitäisi kuntouttaa ja tukea työllistämistä löytämällä jokaiselle omanlainen työ voimavarojen mukaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä ihmisiä jotka arvostavat vain rahaa ja työskentelyä. 

Ap ei ymmärrä että vapaa-aika on rajallinen resurssi jota ei voi säästää. 

Vapaa-aika on paras käyttää kun on terve eli yleisin nuori. Vanhempana vapaa-aika on kuoleman odottelua. 

Vierailija
22/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elämä voi mennä hukkaan, jos on koko elämänsä eläkkeellä? Kyllä se menee hukkaan työnteossa. Itse olisin ollut halukas jäämään eläkkeelle jo 18-vuotiaana, jos olisi ollut mahdollisuus. Töitä jouduin kuitenkin tekemään 66-vuotiaaksi. En tunne että olisin menettänyt mitään ilman lapsia ja lapsenlapsia. Asunto kylläkin on. Ihan tyytyväinen olen ollut elämääni vanhanapoikana ilman noita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa käytännössä  ns. takuueläkkeen. Alle 1000 €/kk.

Työkyvyttömyyseläkettä ja muut tuet päälle on lähemmäs 2000€/kk nettona käteen jos asut Helsingissä.

Valhe!!

Vierailija
24/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas noita vajaatyökykyisiä palkkaa, kun meillä täysin työkykyisillä ja -haluisilla on tooooodella vaikea työllistyä, jos ei ole suhteita...

Mihin vajaatyökykyinen on Paras?

Vierailija
25/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Eräs tuttuni, joka keski-ikäinen, mutta kuitenkin työikäinen, ollut eläkkeellä vuosia. Pystyy kaikkeen muuhun paitsi töihin. Jep jep. Valittaa väsymystään, kun käynyt vähän lähimarkailemassa. Pysyisi kotona niin ei väsyttäisi. Oikeesti vituttaa tommoset eläkeläiset. Kauhee selittely, että totta kai mieluummin olisin terve ja kävisin töissä. Niin varmaan. 

Etkö itse muka kävisi töissä ja saisi rahaa kuukaudessa sen yli 3000e? 

Vai olisitko eläkkeellä alle 1000e kk?

hä. Aika vammaista on olla kateellinen työttömille ja muille jotka  vetää rupurahaa ja hädintuskin elää sillä kuukauden. 

Kokeile saatana ite. :D 

Tämä on juuri tässä ajassa pielessä, että hyvätuloiset on kateellisia köyhille. Tää on jotain ihan absurdia.

Vierailija
26/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Eräs tuttuni, joka keski-ikäinen, mutta kuitenkin työikäinen, ollut eläkkeellä vuosia. Pystyy kaikkeen muuhun paitsi töihin. Jep jep. Valittaa väsymystään, kun käynyt vähän lähimarkailemassa. Pysyisi kotona niin ei väsyttäisi. Oikeesti vituttaa tommoset eläkeläiset. Kauhee selittely, että totta kai mieluummin olisin terve ja kävisin töissä. Niin varmaan. 

Etkö itse muka kävisi töissä ja saisi rahaa kuukaudessa sen yli 3000e? 

hä. Aika vammaista on olla kateellinen työttömille ja muille jotka  vetää rupurahaa ja hädintuskin elää sillä kuukauden. 

Tämä on juuri tässä ajassa pielessä, että hyvätuloiset on kateellisia köyhille. Tää on jotain ihan absurdia.

Vitustako sä mun tuloni tiedät ja mitään muutakaan, millä perusteella en ihan kaikkia eläkeläisiä sulata?

Vierailija
27/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiii kyllä meiän allanni timitrii ja rositamelissankii pitää elläää !

Kirjoitaisit nimet edes isolla alkukirjaimella kuten kuuluukin. 

Toinen asia on että olet selvästi rasisti. Ihmisryhmällä on ihan tavallisia nimiä ja jostain syystä koska olet vihaaja ja rasisti tykkäät käyttää noita stereotyyppisiä nimiä pilkataksesi ihmisryhmää.

Et uskaltaisi marketin parkkipaikalla tulla sanomaan minulle dimitriä, koska olen Teppo ja antaisin selkäsaunan. Antaisin ikimuistoisen selkäsaunan sinulle. Sellaisen selkäsaunan minkä isäsi olisi sinulle pitänt antaa ajat sitten. 

Vierailija
28/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se parempi kuin kitua työttömyysturvalla ja toimeentulotuella vuosikymmeniä. Eläkkeen päälle voi jotain pientä ansiota hankkiakin.

Vierailija
29/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidiksi -tai isäksi haluavalle pieni lottovoitto, saa tehdä sitä mistä pitää ja saa poikkeuksellisesti myös vähän omaakin käyttörahaa. En näe tätä tappiona yhteiskunnallekkaan, jos mukuloita neljä tai enemmän.

Eihän siinä ole järkeä, varsinkin jos on joku periytyvä vakava sairaus. Kuten näillä usein on. 

Kyllä pitäis ke  lan   tan  ttojen antaa tiskiltä vaan 3 m köy  ttä työkyvyttömille... 

Vierailija
30/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö itse muka kävisi töissä ja saisi rahaa kuukaudessa sen yli 3000e? 

Tämä on juuri tässä ajassa pielessä, että hyvätuloiset on kateellisia köyhille. Tää on jotain ihan absurdia."

Tämä on juuri tässä ajassa pielessä, että työssä käyvien pitää repiä selkänahastaan kaikkien "eläkeläisten" elättäminen. Kivahan se on vähän matkustella, käydä lounailla, jumpissa ja kahviloissa niin väsyneenä että voi voi,  kun toiset painaa duunia 8 h ja on työpäivän jälkeen puolikuolleita

Vierailija
31/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitustako sä mun tuloni tiedät ja mitään muutakaan, millä perusteella en ihan kaikkia eläkeläisiä sulata?

Käytös kuntoon välittömästi. Tätä lukee vanhemmatkin ihmiset ja nuoret. Annat huonoa mallia heille. Antaisin tuosta hyvästä näpsyn päähän, jos istuisit vastatusten. 

Kuten totesin niin käytös kuntoon kuin olisi jo. 

Kirosanat ei kuulu someen. Sinä vain edustat täällä vanhempiasi ja kasvatustasi.

Vierailija
32/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,  nyt on taas iltalääkkeen aika. Käyhän ottamassa ne

Vierailija
33/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, jos tarpeeksi sairas on niin eläke on aiheellinen. Kauhea ajatus, että elämää ei voisi elää myös ilman työtä. Myös työkyvyttömät ovat arvokkaita ihmisiä ihan itsenään, tyydyttävän elämän voi rakentaa valtavirrasta poiketenkin.

Tämä juuri. Minua kammottaa ajatus siitä, että elämä ei muka ole arvokasta jos ei ole työtä. Minun kummitätini on CP-vammainen ja on elänyt ison osan elämästään palveluasumisessa. Hän on kyllä opiskellut, mutta ei ole koskaan täysin päässyt työllistymään. Hän on kiinnostava ihminen ja kokenut elämässään paljon hyvää ja pahaa. Minusta on kuvottavaa, että jotkut ihmiset oikeasti luulevat työn olevan AINOA tärkeä asia tässä kerran elettävässä elämässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi