MANIFESTOIJAT - YleAreenan 6-osainen sarja
"Manifestoijat" on tänään YleAreenaan ilmestynyt 6-osainen sarja, jossa neljä nuorta naista kertoo miten heidän omalla kohdallaan toimii paljonpuhuttu manifestointi.
Olipa mielenkiintoinen sarja. Katsoin yhteenputkeen kaikki kuusi jaksoa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin puhuttiin vain tavoitteellisuudesta tai kunnianhimosta. Manifestointi vaikuttaa jotenkin kulttimaiselta mielenhäiriöltä. Ihan kuin he kuvittelisivat sen avulla saavuttavansa jotain, mitä ei saa tavallisella tavoitteellisella toiminnalla tavoittelemansa tulevaisuuden eteen.
Juuri näin. Ihan käsittämätöntä skeidaa mitä myydään sinisilmäisille. Tämän ajan hapatusta ja narsisimin harjoittamista.
Näille saisi lyödä ensin kouraan Keltikangas-Järvisen uuden kirjan Itsekkyyden aika.
Kun manifestointin TikTok-videoille kimalteessa "Ajattele miljoonaa euroa ja se ilmestyy varmasti postilaatikkoosi!"
Manifestointi liippaa läheltä noituutta.
Positiivinen ajattelu toki ok, mutta Jumalaa ei voi määräillä. Jumalan tahto on tärkein.
Ei Jumala välttämättä halua jollekulle Porschea, jos Volkkarikin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että nuo pärjää, ei se multa ole pois. Suomi ei ole valmis tälläiseen, ei täällä saa itseään tsempata ja pärjätä. Kateellisia netti täynnä.
Katsoin sarjan kokonaan, oli jotenkin koukuttava. Samoin toivon, että pärjäävät ja jaksavat. Linda on symppis, samoja omituisuuksia on itsellänikin. Miksi aina puhua pälpätän, yritän hölmöjä vitseja? Mia onneksi sai vaihtarivuotensa ja rinnalle on löytynyt nähtävästi tukea antava ihminen. Vivian on jotenkin hassulla tavalla hyvin viihdyttävä, oman elämänsä bridget jones. Inka jäi jotenkin etäiseksi. Mutta tosiaa, onnea kaikille elämäänsä.
Minkä ihmeen takia tuo Inka Rantanen puhuu piipittäen, sössöttäen ja kimittäen. Kamalaa kuunneltavaa. Mitä jos manifestoit itsellesi puheterapeutin.
Nuorten ihmisten kokeiluja. Voi että nauravat itselleen parinkymmenen vuoden päästä :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tuo Inka Rantanen puhuu piipittäen, sössöttäen ja kimittäen. Kamalaa kuunneltavaa. Mitä jos manifestoit itsellesi puheterapeutin.
Kieltämättä puhetapa on vähän raskas. Minua vaivasi kuitenkin heidän tapaiåuksessaan eniten asuntojen vaihtaminen, niistä puhuminen meidän kotina (siis toki on koti, mutta jotenkin ajattelisi kotiutumisen kestävän hetken ja vähän kodin laittamistakin) ja sitten tavarat olivat hujan hajan autossa. Hieno autokin vain vuokralla.
Olen nähnyt aiemmin vain kuvia Vivianasta. Olipa kiinnostavaa tajuta, että sehän on tosi kovaa työtä tuo miehen etsiminen. Viime pennosilla ostetaan lentoliput, hotelli ykkösen tähtiluokkaa ja tinderi soimaan. Sitten vaan toivotaan parasta. Ja sehän just niinkuin Viviana sanoi, että nainen on panostanut satoja euroja treffeihin etukäteen; hiukset, meikki, kynnet, vaate jne. Sitten jotkut miehet kehtaavat ehdottaa ravintolalaskun puolittamista. ToivonVivianille onnea tulevaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt aiemmin vain kuvia Vivianasta. Olipa kiinnostavaa tajuta, että sehän on tosi kovaa työtä tuo miehen etsiminen. Viime pennosilla ostetaan lentoliput, hotelli ykkösen tähtiluokkaa ja tinderi soimaan. Sitten vaan toivotaan parasta. Ja sehän just niinkuin Viviana sanoi, että nainen on panostanut satoja euroja treffeihin etukäteen; hiukset, meikki, kynnet, vaate jne. Sitten jotkut miehet kehtaavat ehdottaa ravintolalaskun puolittamista. ToivonVivianille onnea tulevaan!
Sehän on ihan oma valinta tällätä itsensä ylenpalttisesti. Ei sitä useimmat miehet halua, ennemminkin karkoittaa.
Ja jos näyttää h##ralta, niin löytää miehiä, jotka hakevat h##raa. Huono strategia, jos etsii parisuhdetta.
Mitä ihmemiestä tämä Vivian hakee?? Siis Slushissa pyörii etsimässä miestä joka elättäisi hänet? Ja hän näyttää itse maksullisesta. Eihän sellaisia kelpuuteta vaimoksi vaan hetken huviksi.
Voi apua 🤦
Vierailija kirjoitti:
En yleensä kommentoi toisten henkilökohtaisia ominaisuuksia, mutta tuo ääni oikeasti raateli sisintä. Traumat vaikuttavat ääneen. Soisi hänelle sen vielä helpottavan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan miehilläkin vaatteet, hiukset ja varmaan parfyymit. Viviannan tapauksessa vielä pitää olla 100 000 € auto ja miljoonien nettovarallisuus. Ei nämäkään ilman panostusta vain ilmesty.
Ei monella miehellä kyllä oikeasti ole mitään käsitystä mitä kaikkea naiset saattavat tehdä ulkonäkönsä eteen. Siis jos haluaa jotain muuta kuin sellaisen ehkä joskus kampaan hiukseni -naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ekan jakson ja näin elämässään eksyksissä olevia, henkisessä tyhjyydessä eläviä kuoria. Tuolla menolla tuomittuja ikuiseen tyytymättömyyteen, kun se unelma on aina askelen päässä.
Sitä mäkin ihmettelin, että miten sitä manifestoitavaa voi vaan koko ajan riittää? Eikö jossain vaiheessa voi olla vaan tyytyväinen?
Oon tällanen keskiverto eronnut mamma, uudessa hyvässä suhteessa, kivassa kodissa mutta vuokralla. Oon vissiin mielikuvitukseton, kun mulla on mielestäni onnellinen elämä enkä keksi mitään manifestoitavaa.
Monelle noista tekisi tosiaan hyvää keskittyä välillä ulospäin, niin elämään tulisi merkitystä, jota ei koko ajan tarvitse saavuttaa uudelleen.
Olet uudessa suhteessa, mutta miksi? Olisit vaan keskittynyt välillä ulospäin. Ei sinun tarvinnut saavuttaa uutta suhdetta.
Eikös ainakin osa näistä käyttänyt manifestointia nimen omaan asuntoon ja/tai parisuhteeseen?
Itse katsoin sarjan eilen, oletan olevani sen kohderyhmää (+30v nainen). Komppaan sitä, että ehkä ennen puhuttiin enemmän kunnianhimosta, kun haluttiin tehdä asioiden eteen töitä ne saavuttaakseen.
Mielestäni sarja oli ihan hyvä, mutta monet asiat jäivät omasta mielestäni puoli tiehen. Esimerkiksi Mia puhui köyhästä/huonosta lapsuudestaan, kuinka ilmeisesti taloa ei ikinä rakennettu valmiiksi, mutta kuitenkin oli varaa vaihtoon lähtemiseen? Se on kallista, pari ystävääni aikanaan kävivät vaihdossa, meillä ei siihen varaa ollut.
Itse asiassa toinen ystävä on sellainen, joka on aina valittanut köyhää lapsuuttaan, mutta ei ole nähnyt metsää puilta sen suhteen, että perheellä oli oma hevonen maneesitallilla ja kaikki kolme lasta kävivät vaihdossa lukioikäisinä kaukomaissa.
Kaikki on suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin puhuttiin vain tavoitteellisuudesta tai kunnianhimosta. Manifestointi vaikuttaa jotenkin kulttimaiselta mielenhäiriöltä. Ihan kuin he kuvittelisivat sen avulla saavuttavansa jotain, mitä ei saa tavallisella tavoitteellisella toiminnalla tavoittelemansa tulevaisuuden eteen.
Juuri näin. Ihan käsittämätöntä skeidaa mitä myydään sinisilmäisille. Tämän ajan hapatusta ja narsisimin harjoittamista.
Vappu Pimiän johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin sarjan eilen, oletan olevani sen kohderyhmää (+30v nainen). Komppaan sitä, että ehkä ennen puhuttiin enemmän kunnianhimosta, kun haluttiin tehdä asioiden eteen töitä ne saavuttaakseen.
Mielestäni sarja oli ihan hyvä, mutta monet asiat jäivät omasta mielestäni puoli tiehen. Esimerkiksi Mia puhui köyhästä/huonosta lapsuudestaan, kuinka ilmeisesti taloa ei ikinä rakennettu valmiiksi, mutta kuitenkin oli varaa vaihtoon lähtemiseen? Se on kallista, pari ystävääni aikanaan kävivät vaihdossa, meillä ei siihen varaa ollut.
Itse asiassa toinen ystävä on sellainen, joka on aina valittanut köyhää lapsuuttaan, mutta ei ole nähnyt metsää puilta sen suhteen, että perheellä oli oma hevonen maneesitallilla ja kaikki kolme lasta kävivät vaihdossa lukioikäisinä kaukomaissa.
Kaikki on suhteellista.
Kouluttamaton kolmekymppinen lumihiutale. Todellakin kohderyhmää.