Paljonko todellisuudessa maksat vuokraa omista rahoistasi?
Vaatii tietysti pientä kikkailua ja tulkintaa omaksi eduksi.
Vuokranantajan hiljaisen suostumuksen avulla itsellä nettovuokra 12,85e/kk asumistuen ja toimeentulotuen jälkeen.
ps. toimeentulotuki korvaa erikseen 40e/kk, kun asunto on vuokrattu kalustettuna
Kommentit (26)
En saa mitään tukia, perheasunnon vuokra noin 1500 euroa, jonka maksan puoliksi puolison kanssa.
täh................en oo ikinä maksanut vuokraa, en omista enkä muitten rahoilla
0€/kk, Kela maksaa vuokrani kokonaan.
Täysmääräisesti joka kuukausi 650 e. Pienituloinen eläkeläinen olen, mutta en saa mitään tukia.
ei kukaan vuokraa itse maksa.
sossu (kela) maksaa vuokrat.
Minä maksan noin 400 euroa ja mies maksaa noin 400 euroa, molemmat käydään töissä ja maksetaan vuokra puoliksi.
Yhtiövastikkeeni on 450 euroa, kannatti säästää oma kämppä, nyt ei tartte loisia muitten veronmaksajien rahoilla vaan voi kävellä pää pystyssaä..
Vierailija kirjoitti:
ei kukaan vuokraa itse maksa.
sossu (kela) maksaa vuokrat.
Joidenkin maksaa. Joidenkin ei. Älä sitten kuvittele, että sellainen jonka vuokran Slels maksaa kokonaan ei ole ikinä maksanut omaa vuokraansapalkasta. Ihmiset kun tuppaavst ajattelemaan, että asiat on aina tai ei koskaan.
Maksan koko vuokran tuilla, jotka koostuu ansiosidonnaisesta, asumistuesta ja toimeentulotuesta.
Kaverin perintötalo, jota pidän lämpimänä ja huolehdin ylläpidosta. Ei mene kaupaksi näillä markkinoilla mutta en valita.
AP
Meillä on vesimaksuineen noin 800/kk mitään tukia saada, ihan itse maksetaan
Vierailija kirjoitti:
0 €.
Mutta yhtiövastikkeeseen menee reilu 300 ja asuntolainan lyhennykseen reilu 400.
Itse saan Ansiosidonnaista n 900e käteen.
Omistusasunto joten asumistukea ei tipu. Tiukkaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €.
Mutta yhtiövastikkeeseen menee reilu 300 ja asuntolainan lyhennykseen reilu 400.
Itse saan Ansiosidonnaista n 900e käteen.
Omistusasunto joten asumistukea ei tipu. Tiukkaa tekee.
Kun putoat pois ansiosidonnaiselta niin jatkossa saat vain sen 595 euroa. Sitte se vasta tiukkaakin tekee. Saatko toimeentulotukea? Mää en eli älä tuu puhuun mulle tiukasta mitään.
N. 200€. 595€ - 200€ = n. 395€ jää elämiseen/kk. Eli hyvin vähän jää elämiseen tällä hettkellä.
En ymmärrä. Asun omassa helsigissä, about 4km asemalta. Yhtiövastike on vesimaksineen noin 480e/ kk. Autopaikka kuuluu hintaan.4h ja keittiö.
0 €.