Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison mielipide lasten hankkimisesta vaihtuu koko ajan

Vierailija
21.01.2026 |

Yhdessä on oltu viisi vuotta. Alussa mies sanoi haluavansa lapsia. Sitten kun meillä on kausia, että menee parisuhteessa huonommin, ei hän kuulemma yhtäkkiä haluakaan perustaa perhettä. Sitten mieli taas muuttuu. 

Olemme yrittäneet saadakin lasta eli voisin ihan hyvin olla tällä hetkellä vaikka raskaana. Olemme käyneet läpi myös yhden lapsettomuushoidon. Toisen piti alkaa kuukausi sitten, mutta mies ilmoitti viikko ennen käyntiä, ettei haluakaan lasta.

En ole vieläkään keksinyt, miten tähän kaikkeen pitäisi suhtautua. Kuuluuko se tavallaan riitelyyn, että ei osaa sen jälkeen kuvitella perheen perustamista? Olen aina kärsivällisesti vain odottanut, että mieli taas muuttuu. Toisaalta minulla on petetty olo, mihinkään ei voi luottaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tuollaiset täyskäännökset normaaliin riitelyyn. Mies vaihtoon. 

Vierailija
2/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollasta jaksais kattoa joka ei tiedä mitä haluaa. Sitten jos lapsen saa, jatkuu se mielen muuttuminen silti ja siitä on vaan haittaa. Parempi erota nyt kun sitten yhteisen lapsen kanssa. Sitten kattelet sitä yhteishuoltajina,ottaa lapsen luokseen no ei ostakkaan. Ottaa,no ei se haluakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella sitä mieltä, että haluat lapsen noin epäluotettavan ihmisen kanssa? Minä en ottaisi tuollaisen tuuliviirin kanssa edes koiraa. 

Vierailija
4/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava keskustelu ja sanot suoraan, että haluat lapsen ja aina vaihtoehto on ero, jos on noin ailahtelevainen. 

Mieti vielä haluatko oikeasti tuollaisen kanssa lasta. 

Vierailija
5/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin niitä lapsettomuushoitoja ilman miestä. Saattaisin vaan kertoa asiasta esim. 5 minuuttia ennen klinikalle lähtöä ja todeta että hän voi tehdä sillä tiedolla kuten parhaaksi katsoo. 

Vierailija
6/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet suorastaan nerokkaita valintoja tekemässä lapsen isän valinnassa. Iloista tulevaa totaaliyksinhuoltajuutta ja sitä edeltäviä vuosien mittaisia oikeusriitoja!

Vierailija
7/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsettomuuden syitä on myös vähäinen seksi, jota mies ei halua. Minusta luonto tuossa jo kertoo, että teidän ei ole tarkoitus yhdessä saada lapsia. Itse tuhlasin aikoinaan vuosia pariin tuollaiseen vetkuilijaan. Lopulta sain lapsen 3 kk yrittämisellä uuden innokkaan kumppanin kanssa.

Vierailija
8/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kiristää sinua lapsiasialla. Tuskin tulee muuta kuin pahenemaan, jos lapsia teille tulee. Keksii vaan jonkun uuden asian, jolla painostaa ja alistaa sinua

Vierailija
9/9 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kiristää sinua lapsiasialla. Tuskin tulee muuta kuin pahenemaan, jos lapsia teille tulee. Keksii vaan jonkun uuden asian, jolla painostaa ja alistaa sinua

Minustakin kuulostaa siltä että yrittää manipuloida ja kiristää asialla, jonka tietää olevan tärkeä. Olen itsekin ollut IVF-hoidossa ja tiedän, mikä ruljanssi se on, joten jos mies olisi yhtäkkiä tuolla lailla juuri ennen varattua aikaa alkanut oikuttelemaan niin ottaisin sen kyllä merkkinä siitä, että koko suhde on syytä lopettaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän