Mies ei halua lasta päiväkotiin
Haluaisi minun jäädä kotiin lapsen esikouluun saakka.
Kommentit (16)
Väärin. Minä olen mies ja minä haluan lapseni päiväkotiin.
Mies voi itse jää lapsen kanssa kotiin.
Sinä päätät osaltasi itse.
Hyvä. Pienen lapsen paikka on kotona
Onneksi mies ei voi tuollaista yksin päättää. Hän siis elättäisi koko perheen? Entä sinun ura ja haluaisitko itse jo palata töihin? Haluaisikohan lapsenne ikäistään seuraa ja muutakin tekemistä päivisin viimeistään 4-5 vuotiaana, kuin että on äidin kanssa kotona? MIKSI miehesi haluaa sinun olevan kotiäitinä noin pitkään?
Meillä on sama juttu. Jostain syystä mies ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee varhaiskasvatuksen. Pelkän kotikasvatuksen varaan jäävä lapsi altistuu syrjäytymiselle. Maallikkokasvattajana en mitenkään kykene tarjoamaan samantasoista kasvatusta lapselle kuin mihin vakaope kykenee.
En ihmettele. Hyvä päätös antaa lapsen kasvaa rauhassa kotonaan, nauttia lapsuuden varhaisvuosista vapaana---> ja mennä vasta esikouluun. Ennen sitä voi käydä kerhoissa ja muskareissa sun muissa.
Harva päikyntäti vie omaa lastaan päikkyyn, vaan jää kotiin niin kauaksi kuin voi. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama juttu. Jostain syystä mies ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee varhaiskasvatuksen. Pelkän kotikasvatuksen varaan jäävä lapsi altistuu syrjäytymiselle. Maallikkokasvattajana en mitenkään kykene tarjoamaan samantasoista kasvatusta lapselle kuin mihin vakaope kykenee.
Olen miettinyt samaa ja kerroin myös että itsekin kaipaan omaa aikaa. Lapsikin tarvitsee ikäistään seuraa mielestäni. Ap.
Meillå se oli yhteinen päätös, siis se, että lapsi/et ei pieninä päiväkotiin mene. Ei ikinä, tiesin mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Hyvä päätös antaa lapsen kasvaa rauhassa kotonaan, nauttia lapsuuden varhaisvuosista vapaana---> ja mennä vasta esikouluun. Ennen sitä voi käydä kerhoissa ja muskareissa sun muissa.
Minä taas en olisi jaksanut olla eskari-ikään lapsen kanssa kotona, koska en yksinkertaisesti olisi keksinyt joka päivällä jotain tekemistä/aktiviteettia. Meitä ei muskarit kiinnostanut, koska en osaa laulaa.
Kai mies on pitänyt tai pitää oman osuutensa vanhempainvapaasta, että voit itse palata töihin halutessasi? Senhän ei tarvitse olla äiti, joka jää kotiin.
Meillä ei aikoinaan talous antanut periksi, yhden palkka oli liian vähän elämiseen, joten siksi lapsi meni juurikin reilu vuotiaana päiväkotiin. Päiväkoti oli pieni ja kodinomainen, ihan hyvin meni.
Vierailija kirjoitti:
Kuule voin kertoa, että maallikkokasvattajana selviät kyllä erinomaisesti. Se riittää täysin.
Ihan sama kuin olisit sanonut, että kohtusi ei riitä lapsellesi, vaan tarvitset sille sijaiskohdun, koska kehosi on vain "maallikkokeho".
Varhaiskasvatus = yhteiskunnan kasvattama
Siellä aikuisen läsnäolosta kilpailee kymmeniä lapsia.
Lapsen omaa tai perheen omaa luontaista rytmiä ei voida noudattaa.
Varhaiskasvats on vain jaottelua, erityisen tarpeen ryhmiä ym.
Muita lapsia tapaa kyllä muuallakin, sen takia ei tarvi päiväkotiin viedä.
Vierailija kirjoitti:
Harva päikyntäti vie omaa lastaan päikkyyn, vaan jää kotiin niin kauaksi kuin voi. Miksiköhän?
Tunnen kaksi päikyntätiä, siis lastentarhanopettaja, jotka eivät suostuneet viemään lapsiaan päiväkotiin. Molemmat lisäksi sanoivat, että eivät enää suostu menemään töihin päiväkotiin.
Äijällä 10000 tulot NETTO?