Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lasta päiväkotiin

Vierailija
21.01.2026 |

Haluaisi minun jäädä kotiin lapsen esikouluun saakka.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijällä 10000 tulot NETTO?

Vierailija
2/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Minä olen mies ja minä haluan lapseni päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla omaa tahtoa? 

Vierailija
4/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi itse jää lapsen kanssa kotiin.

Sinä päätät osaltasi itse.

Vierailija
5/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Pienen lapsen paikka on kotona

Vierailija
6/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies ei voi tuollaista yksin päättää. Hän siis elättäisi koko perheen? Entä  sinun ura ja haluaisitko itse jo palata töihin?  Haluaisikohan lapsenne ikäistään seuraa ja muutakin tekemistä päivisin viimeistään 4-5 vuotiaana, kuin että on äidin kanssa kotona? MIKSI miehesi haluaa sinun olevan kotiäitinä noin pitkään?

Vierailija
7/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu. Jostain syystä mies ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee varhaiskasvatuksen. Pelkän kotikasvatuksen varaan jäävä lapsi altistuu syrjäytymiselle. Maallikkokasvattajana en mitenkään kykene tarjoamaan samantasoista kasvatusta lapselle kuin mihin vakaope kykenee.

Vierailija
8/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Hyvä päätös antaa lapsen kasvaa rauhassa kotonaan, nauttia lapsuuden varhaisvuosista vapaana---> ja mennä vasta esikouluun. Ennen sitä voi käydä kerhoissa ja muskareissa sun muissa.

Vierailija
9/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva päikyntäti vie omaa lastaan päikkyyn, vaan jää kotiin niin kauaksi kuin voi. Miksiköhän?

Vierailija
10/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu. Jostain syystä mies ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee varhaiskasvatuksen. Pelkän kotikasvatuksen varaan jäävä lapsi altistuu syrjäytymiselle. Maallikkokasvattajana en mitenkään kykene tarjoamaan samantasoista kasvatusta lapselle kuin mihin vakaope kykenee.

Olen miettinyt samaa ja kerroin myös että itsekin kaipaan omaa aikaa. Lapsikin tarvitsee ikäistään seuraa mielestäni. Ap.

Vierailija
11/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillå se oli yhteinen päätös, siis se, että lapsi/et ei pieninä päiväkotiin mene. Ei ikinä, tiesin mitä se on.

Vierailija
12/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis 1v2kk

Ap

Vierailija
13/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Hyvä päätös antaa lapsen kasvaa rauhassa kotonaan, nauttia lapsuuden varhaisvuosista vapaana---> ja mennä vasta esikouluun. Ennen sitä voi käydä kerhoissa ja muskareissa sun muissa.

Minä taas en olisi jaksanut olla eskari-ikään lapsen kanssa kotona, koska en yksinkertaisesti olisi keksinyt joka päivällä jotain tekemistä/aktiviteettia. Meitä ei muskarit kiinnostanut, koska en osaa laulaa.

Vierailija
14/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies on pitänyt tai pitää oman osuutensa vanhempainvapaasta, että voit itse palata töihin halutessasi? Senhän ei tarvitse olla äiti, joka jää kotiin. 

Meillä ei aikoinaan talous antanut periksi, yhden palkka oli liian vähän elämiseen, joten siksi lapsi meni juurikin reilu vuotiaana päiväkotiin. Päiväkoti oli pieni ja kodinomainen, ihan hyvin meni.

Vierailija
15/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule voin kertoa, että maallikkokasvattajana selviät kyllä erinomaisesti. Se riittää täysin. 

Ihan sama kuin olisit sanonut, että kohtusi ei riitä lapsellesi, vaan tarvitset sille sijaiskohdun, koska kehosi on vain "maallikkokeho".

Varhaiskasvatus = yhteiskunnan kasvattama

Siellä aikuisen läsnäolosta kilpailee kymmeniä lapsia. 

Lapsen omaa tai perheen omaa luontaista rytmiä ei voida noudattaa.  

Varhaiskasvats on vain jaottelua, erityisen tarpeen ryhmiä ym. 

Muita lapsia tapaa kyllä muuallakin, sen takia ei tarvi päiväkotiin viedä. 

Vierailija
16/16 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva päikyntäti vie omaa lastaan päikkyyn, vaan jää kotiin niin kauaksi kuin voi. Miksiköhän?

Tunnen kaksi päikyntätiä, siis lastentarhanopettaja, jotka eivät suostuneet viemään lapsiaan päiväkotiin. Molemmat lisäksi sanoivat, että eivät enää suostu menemään töihin päiväkotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi