Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies enemmän innoissaan varpajaisista kuin vauvastaan

Vierailija
21.01.2026 |

En tiedä liekö raskaushormonit vai mikä kun minusta ajatus tuntuu pahalta. En varmaan voi mieheltä perinnettä kieltääkään mutta tuntuu se silti ikävältä ajatukselta että ukko lähtee kavereiden kanssa ryyppäämään kun minä olen tehnyt kaiken työn ja hoidan kipeänä vauvaa yksin. Mun sukulaiset innoissaan myös suunnittelee hänen juhlia niin en kehtaa pilata kaikkien iloa mutta harmittaa silti. Liekö vertaistukea tällä haen vai vaan haluan anonyymisti jollekin sanoa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkkoja ei ole? Isovanhempia? Sun suku myös osallistuu juhliin, kellään ei kiinnosta että olet kipeä? 

Vierailija
2/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on trolli? Oikeasti, tosi surullinen tilanne jos on totta. 

Mut mitenkäs mies reagoi jos hänelle asiasta sanoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa juoda luoda luvan kanssa  niin ei niitä muu kiinosta varpajaisissa.  Siinä näkee miehen ja suvun arvojärjestyksen ketä kannattaa alkaa tiuttelemaan suvusta pois.

Vierailija
4/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit jyllää vielä niin kauan kun imetät. Kannattaa tottua mielenmyllerryksiin. Mä purskahdin itkuun kun kerrostalossa naapurin vauva itki. Vaikka yleensä en ole herkkä.

Mutta miehelle pitäänee suoda se yksi ilta. Onhan hänenkin elämänsä mullistunut täysin.

Vierailija
5/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle järjestetä/järjestetty mitään? Esim. rotinat? 

Vierailija
6/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiverkkoja ei ole? Isovanhempia? Sun suku myös osallistuu juhliin, kellään ei kiinnosta että olet kipeä? 

Sehän sanoi että sukulaiset innoissaan suunnittelee....

Vierailija
7/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää kukaan järjestä varpajaisia.

Vierailija
8/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua täysin koska onhan se todella epäreilu konsepti sinulle. En minäkään haluaisi että mies jättää minut synnytyksen jälkeen yksin pärjäilemään koska lähtee kavereidensa kanssa ryypylle. Mies on tosin tästä samaa mieltä eikä hänen kaveripiirissä sitä ole harrastettukaan.

Vierailija
9/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään enää kukaan järjestä varpajaisia.

Ne pitää tästä perinteestä kiinni, ketkä nyt juo milloin milläkin tekosyyllä.

Vierailija
10/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tuun olemaan kipeänä synnytyksen jälkeen ja pelottaa miten osaan hoitaa vauvaa mutta mies aikoo silloin olla juhlimassa kavereidensa ja sukulaisten kanssa ja se tuntuu aika pahalta. Ei mulle järjestetty mitään vaikka mulla oli juuri 21 v syntymäpäivät. On tässä vielä yli viikko laskettuun aikaan mutta haluaisin odottaa vauvaamme ilolla eikä surulla siitä että mies aikoo lähteä baariin juuri silloin kun vauva on syntynyt.

Ap

Vierailija
11/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lähtee kavereiden kanssa ryyppäämään niin mihin siinä sukulaisia tarvitaan suunnittelemaan? Siis teidän kotiinko ne tulee juhlimaan ku oot sairaalassa? Vai mikä tää kuvio on?

Mut jotenkin vanhanaikaisen kuuloista.

12/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa että varpajaiset on silloin, kun olet vielä sairaalassa, jos mahdollista. Mies saa rillutella ja sinä vielä levätä.

Vierailija
13/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuun olemaan kipeänä synnytyksen jälkeen ja pelottaa miten osaan hoitaa vauvaa mutta mies aikoo silloin olla juhlimassa kavereidensa ja sukulaisten kanssa ja se tuntuu aika pahalta. Ei mulle järjestetty mitään vaikka mulla oli juuri 21 v syntymäpäivät. On tässä vielä yli viikko laskettuun aikaan mutta haluaisin odottaa vauvaamme ilolla eikä surulla siitä että mies aikoo lähteä baariin juuri silloin kun vauva on syntynyt.

Ap

No on tuo todella törkeää eikä mieskään kyllä ihan loppuun asti ajattele. Vähän saa vapautusta sillä että on oletettavasti vielä nuori, mutta kuitenkin isän vastuu ei ikää katso.

Vierailija
14/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juhliiko he silloin ku olet vielä sairaalassa? Siellä hoitajat kyllä neuvovat vauvan hoidon, et se ei oo ongelma. 

Vai onko teidän kodissa juhlat käynnissä ku tuut kotiin?

Vierailija
15/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua täysin koska onhan se todella epäreilu konsepti sinulle. En minäkään haluaisi että mies jättää minut synnytyksen jälkeen yksin pärjäilemään koska lähtee kavereidensa kanssa ryypylle. Mies on tosin tästä samaa mieltä eikä hänen kaveripiirissä sitä ole harrastettukaan.

Epäreilu konsepti? Oletteko 12-vuotiaita? 

Miehellä ei saa olla mitään omaa, ei edes yhtä iltaa jolloin juhlia ystävien kanssa isäksi tulemista? Ei hyvänen aika mitä riivinrautoja maa täynnä vastauksiakin katsellessa. Isä ei saa juhlia koska ÄITI synnytti (mitä isä ei edes VOI tehdä).

Vierailija
16/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juhliiko he silloin ku olet vielä sairaalassa? Siellä hoitajat kyllä neuvovat vauvan hoidon, et se ei oo ongelma. 

Vai onko teidän kodissa juhlat käynnissä ku tuut kotiin?

Tämän päivän synnyttäjät hoitavat sairaalassa kyllä vauvansa itse. Ei siellä hoitajat mitään puolesta hoida.

Vierailija
17/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se on miehille tärkeetä ku pääsee ryyppään

t:  miesmies

Vierailija
18/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei saa olla mitään omaa, ei edes yhtä iltaa jolloin juhlia ystävien kanssa isäksi tulemista? Ei hyvänen aika mitä riivinrautoja maa täynnä vastauksiakin katsellessa. Isä ei saa juhlia koska ÄITI synnytti (mitä isä ei edes VOI tehdä).

Jos et näe mitään epäreilua siinä että mies dumppaa vastasyntyneen lapsensa ja vaimonsa heikossa tilassa pärjäämään yksikseen sairaalaan kun itse menee ryyppäämään, niin ei se selittämälläkään parane :)

Vierailija
19/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sen ukon pakko ryypätä just kun on muksu tullut maailmaan, varmaan viikonloppuja on ollut ja tulee olemaan.

Ylipäätään omituista kun lasta pitää juhlia vetämällä lärvit.

Ja siis, mä olen itse kaamee sieni mut joku roti näissä lasten juhlissa.

Vierailija
20/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikovat juhlia meidän kodissa kun olen synnyttänyt. Mies ei paljon puhu vauvasta mutta varpajaisistaan puhuu ja välillä minulle tulee suoraan sanottuna tunne että minä kannan ja synnytän lapsen vain jotta mies saisi nämä varpajaisensa. Ihan kuin minut olisi unohdettu kokonaan eikä miestä kiinnosta jakaa vauvan ensimmäisiä hetkiä minun kanssa kun on jo kiire päästä saunomaan ja juhlimaan. Itkettää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä