Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumissa Helsingin lähiössä työttömänä maalle muutosta haaveillen..

Vierailija
20.01.2026 |

.. mutta eihän täältä ilman rahaa pääse koskaan pois ja työkyky menetetty..  Maaseudulla olisi sentään työttömänä muutakin tekemistä kuin tuijottaa konetta ja telkkaa neukkukuutiossa. :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse asun kpohjanmaalla lähiössä ja apteekki, kauppa, baari, lääkäri ja kirjasto ovat 300 metrin päässä ja ison marketin kotiinkuljetuksen hoitaa ihmislähetti.

Luontopolku, jossa on havaittu myös karhun hengailevan on toki muutaman kilometrin päässä.

kesäisin voi mennä saaristoristeilijälle, joka matkaa Tankarin majakkasaarelle. Siellä on kivoja historiallisia jutskiakin.

Mikäs täällä on köllötellessä, kun urakin tuli tehtyä paikallisessa kobolttijalostamossa. Sillä oli aikoinaan hauska nimi OMG.

Mikset hae itse ostoksia kaupasta?

Vierailija
22/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on pulaa monitoimimiehistä ja - naisista. Siis vastaavia hommia kuin joutuisit siellä maalla asuessasi tekemään. Siinäpä sinulle työtä jolla sitten voisit kustantaa sen maallemuuttosi. 

Minä yritin tilata myös itselleni kotiin tekijää kodin pieniin hommiin, että kuten kiskohyllykön asentamiseen ja lamppujen vaihtoon, verhotankojen asennukseen jne, mutta liian kiireisiä ovat. Olisin joutunut odottamaan kuukausia, ja jouduin sitten tekemään itse. Mieluummin olisin jonkun muun työllistänyt näihin hommiin, olisin oman aikani voinut käyttää paremminkin. 

Aloittaja kertoi jo ensimmäisessä lauseessa, että hän on menettänyt työkykynsä ja sinä ehdotat hänelle heti työtä. Etkö osaa lukea, juntti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka maalla on Helsinkiläiselle maalla? Johan sä olet maalla kun muutat seuraavaan kuntaan ja samat tuet sä siellä saat, ei ne ole Helsinkiläisten yksinoikeus. Ei tuo Helsinki nyt mikään metropolis ole.

Senkun muutat, lopeta tekosyiden keksiminen.

Mitä helvettiä sinä idiootti sekoilet?

Vierailija
24/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä maaseudulle. Elämänlaatu paranee huimasti.

Vierailija
25/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on pulaa monitoimimiehistä ja - naisista. Siis vastaavia hommia kuin joutuisit siellä maalla asuessasi tekemään. Siinäpä sinulle työtä jolla sitten voisit kustantaa sen maallemuuttosi. 

Minä yritin tilata myös itselleni kotiin tekijää kodin pieniin hommiin, että kuten kiskohyllykön asentamiseen ja lamppujen vaihtoon, verhotankojen asennukseen jne, mutta liian kiireisiä ovat. Olisin joutunut odottamaan kuukausia, ja jouduin sitten tekemään itse. Mieluummin olisin jonkun muun työllistänyt näihin hommiin, olisin oman aikani voinut käyttää paremminkin. 

Aloittaja kertoi jo ensimmäisessä lauseessa, että hän on menettänyt työkykynsä ja sinä ehdotat hänelle heti työtä. Etkö osaa lukea, juntti?

Olen eri, mutta ymmärrän hämmennyksen jos on kerran muka täysin kyvytön tekemään mitään niin että voisi töihin mennä, mutta olisi silti kiva kun voisi enemmän tehdä jotain siellä maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan