Työhaastattelu oli kuin poliisikuulustelu!
Työnantaja kaivamalla kaivoi ulos minusta kaikkea negatiivista. Itse yritin jatkuvasti kääntää kaikki asiat positiivisiksi. "Miksi tämä työsuhde on kestänyt vain näin vähän aikaa???!!!!" Miks sitä ja miksi tätä.
Se haastattelu oli viime viikolla. Mitään ilmoitusta ei ole tullut sainko paikan vai ei. Toivon, etten tullut valituksi, mutta otan paikan vastaan, jos tarjotaan.
Kommentit (58)
Hakijoita oli 8.
-Onko tämä joku vitsi??? Jos on sellanen työpaikka jonne hakee vain 8, niin sitä paikkaa ei kannata sitten hakea, aika selvä varoitus kun noin alhainen lukumäärä. Tai sitten haet työpaikkaa jostain todella kaukaa erämaasta.
>otan työpaikan vastaan jos tarjotaan
Eli he mursivat sinut ja olet tosiaan totisesti aitoa laadukasta työtekijäorja-ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli he mursivat sinut ja olet tosiaan totisesti aitoa laadukasta työtekijäorja-ainesta.
Pakko se jotakin työtä otettava vastaan,laskut ja vuokra ei odottele.
Mulla myös yksi hirveä työhaastattelukokemus. Tuntui että työnantaja söi minut elävältä. Ei hymyillyt kertaakaan ja katsoi kuin halpaa makkaraa. Kammottava tyyppi. En saanut paikkaa ja sen kyllä tiesin jo haastattelutilanteessa.
Paskoja haastatteluja on sattunut joskus kohdalle.
Onneksi viimeisimmästä työhaastattelusta on 30v aikaa 🤣
No, joskus saattaa ihan hyvänkin työpaikan haastattelu olla kova prässi, varsinkin jos työtehtävässä tarvitaan paineensietokykyä ja kykyä pysyä viileänä stressaavassa asiakaskontaktissa.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko se jotakin työtä otettava vastaan,laskut ja vuokra ei odottele.
Mutta tärkeääon muistaa että elintason nosto työnteolla on aina vain ylimääräistä bonusta eikä tosiaankaan aina panos-tuottosuhteeltaan kannustavaa.
Eipä yllätä. Tsemppiä sulle, hyvin toimit
Vierailija kirjoitti:
Hakijoita oli 8.
-Onko tämä joku vitsi??? Jos on sellanen työpaikka jonne hakee vain 8, niin sitä paikkaa ei kannata sitten hakea, aika selvä varoitus kun noin alhainen lukumäärä. Tai sitten haet työpaikkaa jostain todella kaukaa erämaasta.
Juu, sellaisia määriä hakijoita on työpaikkoihin Itä- ja Pohjois-Suomen pikkukunnissa.
Tervetuloa!
Minulta kysyttiin miksi olen ollut niin pitkään työtön. Sanoin suoraan että koska olen tehnyt pimeitä töitä pitkään. Sanoin että voit soittaa kymmenelle suosittajalle heti vaikka annan numeroita. No parin päivän päästä sainkin homman mitä hain.
Jos työhaastattelu on sellainen, kuin otsikossa sanotaan, niin älkää ottako paikkaa vastaan. Siis jos sinne tulette valituksi. Itse tein tuon virheen vuosia sitten, kun ignoorasin haastattelutilanteessa tulleen oudon fiiliksen. Mulla oli myös 2 haastattelijaa ja tuntui välillä, että olen ristikuulustelussa rikoksesta, jota en ole vielä tehnyt.
Onhan näitä nähty.
Yks siivousalan yrittäjä soitti ja pamautti ensimmäisenä "Ootkos sää taas näitä, jotka lähettelee näitä hakemuksia vain sen työnhakuvelvollisuuden takia!"
Menin työhaastatteluun ja huomasin heti, ettei tämä henkilö ainakaan työelämän käytöstapoja osannut. Pamautteli vaan suoraan mitä ajatteli. Haastattelun aikana kyllä tuli selväksi, että en halua töihin tänne. Onneksi ei valinnut minua. :D
Se tuntuu aika usein unohtuvan, että työhaastattelu on osa sopimusneuvottelua, ja siinä on kaksi osapuolta. Ihan yhtälailla se työntekijä valikoi työnantajia kuin työnantaja työntekijöitä. Ainakin se työntekijä, jonka työnantaja haluaisi.
Jos niinkin tärkeä asia kuin uusien työntekijöiden rekrytointi on yrityksessä hoidettu huonosti tai ulkoistettu rekry-konsultti-pöhinä-bullshit-toimistolle, niin takaan, että aivan kaikki muukin siinä yrityksessä on päin persausta. Saman tien voi sanoa kiitti hei ja kääntyä kannoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös käynyt noin. Sanoin sitten, että kyllä voit tulkita asian noin. En olisi mennyt muutenkaan sinne. En halua negatiivisia työkavereita. Seuraavan kerran kysyn samanlaiselta kohdassa "onko sinulla kysyttävää meiltä", että oletteko aina noin negatiivisia vai ajatteletteko muista ihmisistä joskus hyvääkin?
Kuulostat tyypiltä, joka työpaikkaan päästessään alkaa heti valittaa kaikesta: tauot on liian lyhyitä, talon tarjoamat kahvikupit liian pieniä, vessapaperi liian ohutta, työkaveri ei tervehtinyt aamulla tarpeeksi iloisesti, työkohteessa ei päässyt autolla oven viereen, päivä meni pilalle kun negatiivinen työkaveri ilmoitti olevansa lapsen kuoleman takia poissa töistä.
En palkkaisi, haluan tiimihenkisiä yhteen hiileen puhaltajia eikä naama mutrulla valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Mimulla oli tässä aika vasta samanlainen tilanne.
Minulla oli vielä määräaikainen työsuhde voimassa päiväkotiin noin kuikauden,olin tosin jo lomalla kun lomat piti pitää lopuksi.
Hain sitten yksityiseen påiväkotiin ja ylsi päivä tuli yllättäen puhelu paikasta olin jo unphtanut että hain. Hän kysyi aukosta cv:ssä aiemmin poliisikuulustelutyyliin. Hän puhui että on outoa ja pqrempi että jätetään tähän. Hän oli ikäänkuin hyökkäysvalmiudessa.
En halunnuk akalle kertoa henkilökohraidia asioita miksi ili aukkoa kun ei se niille kuulu. Olin mm siihen aikaan joutumut seksuaalirikoksen uhriksi miksi ninulla oli silloin ns lupa olla hakematta töihin lääkärintodistuksellla. Ei se mielestäni akalle kuulunut.
Ei ihme että joka päivä saa luke kuinka yksityisissä päiväkodeissa on ongelmia,minulle ei jäänyt mairitteleva kuva. Akka ei ymmärtänyt että hain töihin eikä minun elämä muuto
Kun puhut haastattelijasta "akkana", ylimielisyytesi ja hyökkäävyytesi varmasti paistoi sinusta jo kauas vaikket sitä "akkaa" olisikaan siinä ääneen sanonut. Kuka tuollaisen muka palkkaisi pilaamaan työpaikan ilmapiirin?
Olen ollut elämäni aikana kaksi kertaa työhaastattelussa. Olen nyt 44 vuotias ja koko elämäni palkkatyössä alkaen 16 vuotiaasta. Kummallakin kerralla kysyttiin et tulenko töihin, vastasin että joo. Sit juotiin kahvia. Perus duunarihommia palvelualalya ja hoitoalalta. En osaa kuvitella mitä ihmettä näissä haastatteluissa oikein kyseltäisiin. Ymmärrän että tarvii saada vähän tietoa työnhakijan asenteesta, työmoraalista ja taidoista mut käytännössä nuo asiat tulee parissa lauseessa. Tai ei tule koska kovinkaan moni ei ihan totuudenmukaisesti itsestään kuitenkaan kertoisi, eikä kerro työnantajatkaan työpaikoista realistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hui kauheeta, varmaan persujohtoinen.
Ilkeimmät ovat aina demareista, kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu se on myös terv. keskuksissa ja kun pitää mennä verikokeeseen ja/tai viedä pissanäyte..................kaikkea roskaa kysytään, joista itse en tiedä hölökäsen pöläystä. Ei näin ole ollut ennen. Miksi pitää kysellä kaikkea roskaa, jonka voi itse tarkistaa potilas tiedoista ????? Aika tyhmää tällainen. Kaikkea pitää kysellä. Mistä vi****a mä tiedän, onks mun suvus sitä ja tätä.......? Ja hi*****o se heille kuuluu ??????? Ei mulle asioita kerrota. Joskus 20 v sitten ei kyselty yhtään mitään. Ja se, että pitää mukamas kysellä kaikkea, on hävytöntä ja typerintä. Missä niin sanotaan, että pitää kysellä ja nolata ihminen ????? Ei niin missään. Ja vieläpä kovalla äänellä, että muutkin kuulee sen......... Ei ole varmaan tarkoitus, että koko kansa kuulee kaiken sen..............? Ties ketä huijareita yms sielläkin on.................. Kas, kun eivät ole keksineet kysellä jotakin 200 v sitten eläneitä esivanhempien saira
Onks sulla jotenkin piste-näppäin jumissa?