Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu oli kuin poliisikuulustelu!

Vierailija
20.01.2026 |

Työnantaja kaivamalla kaivoi ulos minusta kaikkea negatiivista. Itse yritin jatkuvasti kääntää kaikki asiat positiivisiksi. "Miksi tämä työsuhde on kestänyt vain näin vähän aikaa???!!!!"  Miks sitä ja miksi tätä. 

Se haastattelu oli viime viikolla. Mitään ilmoitusta ei ole tullut sainko paikan vai ei. Toivon, etten tullut valituksi, mutta otan paikan vastaan, jos tarjotaan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoinaan, 2000-luvulla vaimo haki erään pikkukunnan vanhainkotiin lähihoitajaksi, oli ennenkin siellä työskennellyt ja nyt oli 4 paikkaa kerralla laitettu auki.

Haastattelussa oli paikalla koko kunnan sosiaali- ja terveyslautakunta. Olikohan 7 henkeä haastattelemassa.

Kaiken huipuksi noihin vakipaikkoihin valituksi tuli ns. uusia hakijoita aiemmin jo määräaikaisena työskennelleiden sijaan, kuten vaimoni. 

Ilmeisesti laskivat sen varaan että saadaan helpommin näin uusia työntekijöitä ja luotettiin että määräaikaiset pystyvät paikkaamaan tarpeen tullen?

No, krooninen työvoimapula ymmärtääkseni jatkuu. Vaimo lähti vuosi sen jälkeen opiskelemaan parempiin töihin.

Jos vakipaikkoihon oli niin paljon uusia hakijoita ettei tarvinnut edes harkita määräaikaisten vakinaistamista, ei

Hakijoita oli 8. En tiedä montako heistä oli uusia, mutta yksi ennästään määrä-aikainen vakinaistettiin ja muut uusia.

Kyllä se on kroonista työvoimapulaa jos parin vuoden välein pitää uusia vakituisia paikkoja laittaa auki ja määrä-aikaisille tuntuu olevan jatkuva tarve.

Siellä eläkeläisiä paikkaamassa välillä määrä-aikaisena.

Vierailija
22/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut vastaavassa. Paloi lopulta päreet ja sivalsin oliko meidän tarkoitus keskustella vapaana olevasta työtehtävästä jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut palkattiin sen perusteella että olen tehnyt paljon tämän alan töitä, kuitenkin kun aloin kysymään yrityksen käytännöistä ja että mikä asia kuuluu meille ja mikä sille toiselle, työajoista yms niin vastauksena tuli että pitäis mun tietää kun hän sen takia palkkasi kun olen tehnyt tämän alan töitä,, outo yritys kun mitään ei sais kysellä pitää vaan automaattisesti tietää ja osata, kysyä ei saa. 

Vierailija
24/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Siivousyritys. Selvisi myös, että työntekijöistä suurin osa on ulkomaalaisia. 

Ylläri. Helsingin Kaupunki palkkaa pelkkää paskaa kolmansista maista!!! Sama muiden siivousfirmojen kanssa!!!!

Vierailija
25/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ollut myös poliisikuulustelussa. Kiva.

Minä katson Youtubesta Usan poliisikuulusteluita. Eri 

Vierailija
26/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijan kehonkielestä ja äänensävystä pystyy monesti jo päättelemään mitä tuleman pitää. Tekoäly voisi olla parempi, mutta sitten jäisi suojatyöpaikat jakamatta kanoille

Vierailija
27/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehheh, viimeksi kun minä kävin haastattelussa, ei ollut cv:tä eikä mitään muutakaan, mistä voisi urkkia tekemisiäni. ei ole myöskään somekanavia. heti alkuun pitää tehdä selväksi, ettei tänne tultu leikkimään, ja ensimmäinen kysymys kuuluu, että mikä on firman rahatilanne, ja onko palkanmaksu kykyä? työnantajalle ei myöskään kuulu mikään asia työajan ulkopuolella. jos utelevat, sanotaan, ettei koske sinua eikä firmaa. vai maksatteko myös vapaa-ajasta palkkaa? kas näin karsiutuu persaukiset ja huonot työnantajat heti alkuun.

Vierailija
28/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija maailmalla : Me haluamme SINUT!!!

Työpaikat: Me emme halua sinua ! 🤣

Vierailija
29/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa oli paikalla koko kunnan sosiaali- ja terveyslautakunta. Olikohan 7 henkeä haastattelemassa.

Kävin itse joskus 10 v sitten eräässä keskisuuressa markkinointitoimistossa haastattelussa ja siellä oli lisäkseni paikalla peräti 8 ihmistä, eli tj ja liuta muita pikkupomoja 😂 se oli myös poliisikuulusteluun verrattava, joskin aika koominen tilanne. Nauroin mielessäni, että mitä nuo 6 muuta tuossa tuijottaa pöydän pintaa aneemisina ja juovat kahvia. Puhumisen ja kysymisen hoiti vain 2 ihmistä eli tj ja joku toinen.

Muistan ikäni sen ensimmäisen kysymyksen: kerro meille mikä oli yrityksemme liikevaihto sekä liikevoitto ja omavaraisuusaste vuonna miekka ja keppi? Siis ei puhuttu edes vaikka edellisvuoden tuloksesta vaan jostain 5 v takaisesta. Olin kyllä käynyt katsomassa Asiakastiedon sivuilta firman taloustietoja, mutta eihän sieltä mitään mieleen jäänyt muuta kuin se että on ainakin maksukykyinen lafka. Kun vastasin että en tiedä, niin heti alkoi pullistella että jaahas ollaanko sitä oikeasti halukkaita tähän työhön ja firmaan kun ei olla perehdytty historiaan 🙄 

Koko tilaisuus kesti noin tunnin verran ja ikinä en saanut heiltä viestiä, että miten kävi. No huonosti varmaan kun 10 v ei ole kuulunut mitään 😅

Vierailija
30/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei muuten olisi niin asia kovinkaan harmittanut, mutta kun huomaa jo haastattelun aikana, että ihan turhaan tuli matkustettua omalla kustannuksella todella kaukaa haastatteluun. 

Vierailija
31/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimulla oli tässä aika vasta samanlainen tilanne.

Minulla oli vielä määräaikainen työsuhde voimassa päiväkotiin noin kuikauden,olin tosin jo lomalla kun lomat piti pitää lopuksi.

Hain sitten yksityiseen påiväkotiin ja ylsi päivä tuli yllättäen puhelu paikasta olin jo unphtanut että hain. Hän kysyi aukosta cv:ssä aiemmin poliisikuulustelutyyliin. Hän puhui että on outoa ja pqrempi että jätetään tähän. Hän oli ikäänkuin hyökkäysvalmiudessa.

En halunnuk akalle kertoa henkilökohraidia asioita miksi ili aukkoa kun ei se niille kuulu. Olin mm siihen aikaan joutumut seksuaalirikoksen uhriksi miksi ninulla oli silloin ns lupa olla hakematta töihin lääkärintodistuksellla. Ei se mielestäni akalle kuulunut.

Ei ihme että joka päivä saa luke kuinka yksityisissä päiväkodeissa on ongelmia,minulle ei jäänyt mairitteleva kuva. Akka ei ymmärtänyt että hain töihin eikä minun elämä muutoin kuulu hälle,tuntemattomalle ihmiselle! Jos ei tuota ymmärrä niin ei ihme että yksityisissä ja palkkaavat niitä jotka ovat epäpäteviä! Puuttuu se empatia täysin

Vierailija
32/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Siivousyritys. Selvisi myös, että työntekijöistä suurin osa on ulkomaalaisia. 

Ylläri. Helsingin Kaupunki palkkaa pelkkää paskaa kolmansista maista!!! Sama muiden siivousfirmojen kanssa!!!!

Ja sit itketään, kun kukaan ei oo opastamassa työpaikan käytäntöihin, englanniksi.

Vierailija
33/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse joskus 10 v sitten eräässä keskisuuressa markkinointitoimistossa haastattelussa ja siellä oli lisäkseni paikalla peräti 8 ihmistä, eli tj ja liuta muita pikkupomoja 😂 se oli myös poliisikuulusteluun verrattava, joskin aika koominen tilanne. Nauroin mielessäni, että mitä nuo 6 muuta tuossa tuijottaa pöydän pintaa aneemisina ja juovat kahvia. Puhumisen ja kysymisen hoiti vain 2 ihmistä eli tj ja joku toinen.

Muistan ikäni sen ensimmäisen kysymyksen: kerro meille mikä oli yrityksemme liikevaihto sekä liikevoitto ja omavaraisuusaste vuonna miekka ja keppi? Siis ei puhuttu edes vaikka edellisvuoden tuloksesta vaan jostain 5 v takaisesta. Olin kyllä käynyt katsomassa Asiakastiedon sivuilta firman taloustietoja, mutta eihän sieltä mitään mieleen jäänyt muuta kuin se että on ainakin maksukykyinen lafka. Kun vastas

Tuo oli kompakysymys testinä. Jo siinä vaiheessa sinun olisi pitänyt osata markkinoida itsesi. Kyseessähän oli markkinointia harjoittava yritys.

Vierailija
34/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit itketään, kun kukaan ei oo opastamassa työpaikan käytäntöihin, englanniksi.

Itse olen suomalainen siivooja ja kyl se niin on että munkin työpaikalla enemmistö kielitaidottomia ulkomaalaisia. Edellinen työnantaja ei osannut englantia kovin hyvin ei palkannut ulkomaalaisia sen takia koska kukaan ulkomaalaisista ei osannut edes alkeellista Suomea,sit vaihtu työnantaja ja hän rupes palkkaamaan kielitaidottomia ulkomaalaisia, osa meistä ei osannut englantia kovin hyvin joten perehdytyksestä ei tullut mitään ja sit valitettiin meille suomalaisille jälkikäteen että perehdytettävä ei ollut saanut tarpeeksi tietoa:D Siitä nous aikamoinen show koska me osa vaadittiin että oltais saatu kielilisää kuitenkin monissa siivousfirman haussa vaatimuksena Suomenkielen taito joten miksi sitten palkkaavat kielitaidottomia ulkomaalaisia? Ei heidänkään kaikkien äidinkieli ole edes englanti.

Vierailija
35/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsikästä että ne samat työnantajat jota tekee pääasiassa määräaikaisia työsopimuksia kokee sitten epäilyttäväksi ja epäonnistuneeksi työnhakijan jolla on työhistoriassa aukkoja ja määräaikaisia töitä. Naurettavaa vehkeilyä.

Vierailija
36/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheeta, varmaan persujohtoinen.

Tietysti, luuletko että vassarit tai demarit toimisi yrittäjinä?

Vierailija
37/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen suomalainen siivooja ja kyl se niin on että munkin työpaikalla enemmistö kielitaidottomia ulkomaalaisia. Edellinen työnantaja ei osannut englantia kovin hyvin ei palkannut ulkomaalaisia sen takia koska kukaan ulkomaalaisista ei osannut edes alkeellista Suomea,sit vaihtu työnantaja ja hän rupes palkkaamaan kielitaidottomia ulkomaalaisia, osa meistä ei osannut englantia kovin hyvin joten perehdytyksestä ei tullut m

Mutta onhan mahtavaa et maahantulijat haluavat tehdä töitä! Mieluiten töissä kuin kotia jäämässä ja Kelan elättinä.

Vierailija
38/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu se on myös terv. keskuksissa ja kun pitää mennä verikokeeseen ja/tai viedä pissanäyte..................kaikkea roskaa kysytään, joista itse en tiedä hölökäsen pöläystä. Ei näin ole ollut ennen. Miksi pitää kysellä kaikkea roskaa, jonka voi itse tarkistaa potilas tiedoista ????? Aika tyhmää tällainen. Kaikkea pitää kysellä. Mistä vi****a mä tiedän, onks mun suvus sitä ja tätä.......? Ja hi*****o se heille kuuluu ??????? Ei mulle asioita kerrota. Joskus 20 v sitten ei kyselty yhtään mitään. Ja se, että pitää mukamas kysellä kaikkea, on hävytöntä ja typerintä. Missä niin sanotaan, että pitää kysellä ja nolata ihminen ????? Ei niin missään. Ja vieläpä kovalla äänellä, että muutkin kuulee sen......... Ei ole varmaan tarkoitus, että koko kansa kuulee kaiken sen..............? Ties ketä huijareita yms sielläkin on.................. Kas, kun eivät ole keksineet kysellä jotakin 200 v sitten eläneitä esivanhempien saira

Kannattaa olla tietämätön biologisten sukulaistensa sairauksista esimerkiksi haettaessa lääkärinlausuntoa ajokorttia varten.

Vierailija
39/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37/37: juu tietenkin on ja minusta hyvä että saavat töitä mutta silti epäjohdonmukaista että työpaikkailmoituksessa vaatimuksena ehdottomasti Suomenkielen osaaminen mutta silti eivät osaa edes alkeellisesti Suomea,jotkut jopa olleet pitempään,vuosia Suomessa ja silti eivät osaa sanoa kuin esim kiitos,anteeksi ja viikonpäivät ja kuukaudet Suomeksi loppu meneekin sit tuolla englannilla tai omalla äidinkielellään. 

Vierailija
40/58 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaali kysymys, jos työsuhde on todella lyhyt, se on red flag.
Jos niitä alkaa olemaan useampia, se on jo selvä viesti: ÄLÄ PALKKAA!

Mutta nykynuoret kun ovat sellaisia adhd lumihiutaleita ettei mikään saa olla raskasta, kaiken pitää olla kivaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän